Re: Jak sobie radzicie z trollami?

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Sat, 10 Mar 2018 16:45:50 -0800 (PST)
Subject: Re: Jak sobie radzicie z trollami?
From: j...@o...pl

W dniu sobota, 10 marca 2018 12:11:42 UTC+1 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> Przede wszystkim, jeżeli nie są to asury albo głodne duchy (a w większości
> nie są to tego rodzaju zewnętrzne źródła niepokoju) to demony pochodzą właśnie
> głównie z ego, które jest przywiązane do nieuporządkowanych, zaburzonych
> nagromadzeń.

jakubie, zarowno ty, jaki i moja corka, za duzo sie naczytaliscie.
demony ani z twego ego, ani z umyslu nie pochodza; to sa byty obce
wplywajace zle wszelkimi dostepnymi srodkami na twoj umysl,
zwlaszcza gdy on jest we stanie uspienia i prawie bezbronny.

wy,jako wy, prawie zawsze przyjmuiecie, ze wasz rozum jest ponad,
i to od waszego umyslu wszystko pochodzi.
po prostu nie umiecie przyjac, ze istnieja istoty duchowe
wielokrotnie od was madrzejsze, ale tez nie zawsze dobre.

wy, jako wy, jestescie piewcami siebie, pozniej geocentryzmu, heliocentryzmu,
pozniej dopiero zrozumiecie, ze byliscie bardzo ograniczeni.

nie ma jakubie tak, ze gdyby nawet 100% mocy swego umyslu ludzie wykorzystywali,
to byliby bogami. wszechswiat istnieje, powiedzmy od 15 miliardow lat,
nasza cywilizacja od tysiacleci. pominmy pierwsze z 5 miliardow, tak dla zapasu.
prosty wniosek, ze we wszechswiecie istnieja cywilizacje od nas milion razy starsze.
oprocz tego istnieje tez Bog, najprawdopodobniej starszy od tych wszystkich
cywilizacji i istot, ktore istnieja w tym, co my nazywamy wszechswiatem.

jesli On cokolwiek ktoremukolwiek z nas daje do postanowienia,
to tylko po to, by nam i im zylo sie jak najlepiej,
ale tez zeby dobro tolerowalo zlo na ile to tylko mozliwe.
to przejawia sie w odilozowywaniu zlych istot, na ile to tylko konieczne,
bowiem tylko wowczas dana jest im szansa podazania ku dobroci.

stad tez zabijac tych istot nie wolno. w imie chocby i nierozsadnej nadziei.

jacek