Re: Jak szukac? [Re: ludziki]

1. Data: 2002-06-21 06:15:48

Temat: Re: Jak szukac? [Re: ludziki]
Od: "Mania" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

:o)
widzę, że troszkę sobie pohasaliście gdy Was olałam na rzecz rzeczy inszych;
umknęło mi tworzenie stowarzyszenia jednomyślnych w kwestii niejednorodnego
myślenia ;), charakteryzujące się m in podobnymi konstrukcjami składniowymi
testów wychodzących spod paluchów ich członków, jak również monotonnym
teoretyzowaniem i cytowaniem siebie nawzajem;)
but
co ja mogę wiedzieć o tajemnych pracach stowarzyszenia
jeno nakładać własne filtry na to co przypadkiem wyłapię;
nie no
ogólnie pożyteczna inicjatywa
nie powiem

póki co szanowni, sprostujcie tę makabryczną bzdurkę:

> [...]
> inny sposób percypowania). Por.: postrzeganie obrazka z dwoma kobietami:
> __nie da się obejrzeć drugiej, nie usuwając zupełnie z pamięci pierwszej
> twarzy.__ W tym przypadku zmiana sposobu patrzenia może sprawiać zaledwie
> trochę kłopotu, ale gdy chodzi o rzeczy bardziej skomplikowane - dla
> większości okazuje się być barierą nie do przekroczenia. Dlatego tak
> ważna okazuje się być wrażliwość na wszelkie "ruchy myśli" i nawet naj-
> mniejsze atraktory, które składają się na daną konstrukcję myślową/psy-
> chiczną (a które mogą przeszkadzać w zmianie sposobu percypowania).

Mania

dzięki guńku za linkę
możesz więcej :o),
z niecierpliwością też czekam na rozwinięcie
tematu nieszczęścia, które mnie dotknęło (rozwinięcie jeszcze
mnie nie dotknęło;)

1. Data: 2002-06-21 15:49:10

Od: "... z Gormenghast" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mania w news:aeug93$1m8$1@news.tpi.pl...
> :o)
> widzę, że troszkę sobie pohasaliście gdy Was olałam /.../
> póki co szanowni, sprostujcie tę makabryczną bzdurkę: /.../

No tak... Ciekawe czy to był prosty czy jakiś zakrzywiony sik?
No i czy po takim, ktoś szczególnie będzie pałał do prostowania...

> Mania

choćby
największych bzdurek
;))

All
(nie mylić z Aleksandrem)

1. Data: 2002-06-24 12:42:26

Od: g...@i...pl (guniek) szukaj wiadomości tego autora

Mania:
> [...]
> ogólnie pożyteczna inicjatywa
> nie powiem
>
> póki co szanowni, sprostujcie tę makabryczną bzdurkę:

aż chciałoby sie pokomentowac każdą linijkę Maniu...

<< Ogólnie rzecz biorąc, ten rodzaj lęku jest obronny w tym sensie,
że stanowi ochronę naszej godności własnej, naszej miłości i szacunku dla
siebie samych. Jesteśmy skłonni bać się wszelkiej wiedzy, która mogłaby
obudzić w nas uczucie pogardy do samych siebie lub poczucie niższości,
słabości, braku wartości, poczucie, że jesteśmy źli i musimy się wstydzić.
Chronimy siebie i swój idealny obraz przez represję i inne podobne
mechanizmy obronne, które w swej istocie są sposobami na to, żeby nie
uświadamiać sobie prawd nieprzyjemnych bądź niebezpiecznych. W psychoterapii
zaś wybiegi, za pomocą których trwamy w unikaniu owej świadomości bolesnej
prawdy, oraz działania, za pomocą których zwalczamy wysiłki terapeuty, żeby
pomóc nam w zobaczeniu prawdy, nazywam "oporem". Każda technika stosowana
przez terapeutę odsłania prawdę lub zmierza
do dodania pacjentowi siły, aby mógł znieść prawdę. ("Być całkowicie
szczerym wobec siebie to najcenniejszy wysiłek, jaki człowiek może
podjąć" - Z. Freud.) >>
[Abraham Maslow, "W stronę psychologii istnienia"]

a Ty Maniu co robisz?
w kpiarskim tonie, z miną kiwajacej z politowaniem mamuśki piszesz:
> widzę, że troszkę sobie pohasaliście gdy Was olałam na rzecz
> rzeczy inszych;
itd...
dzieci sobie hasają, gdy mamcia nie patrzy?
no dobrze - lepiej Ci tak?
tylko ile warte jest to "lepiej"?

no więc czepiaj się formy itd...
boli Cię, że nie rozumiesz Jerzego?
no ale przeciez świetnie potrafisz sobie ulżyć... więc w czym problem?

ja sie nie obrażam, przykrosci tez mi nie sprawiasz, możesz sobie mnie
traktowac jak chcesz, pisać w jakim tonie chcesz
jeśli ja piszę... to własciwie też nie po to by Ciebie do czegos namawiac,
czy przekonywać - pisze dla siebie samej raczej :-|

> dzięki guńku za linkę
> możesz więcej :o),

po co?

pozdrawiam
guniek

P.S. > póki co szanowni, sprostujcie tę makabryczną bzdurkę:

Czy mogłabyś uzasadnić - dlaczego IYO jest to makabryczna bzdura?

1. Data: 2002-06-24 22:05:59

Od: "Jerzy Turynski" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Mania <m...@a...pl>
> [...]
> co ja mogę wiedzieć o tajemnych pracach stowarzyszenia
> jeno nakładać własne filtry na to co przypadkiem wyłapię;

Ciekawa gierka emocji wobec nierozumianego...

Widzisz Maniu - człowiek postrzega wszystko poprzez wła-
sne wyobrażenia. Dopóki nie zrozumiesz kogoś, będziesz
'racjonalizowała nierozumiane' 'brzydkimi' motywacjami
z własnego banku 'be'.

> póki co szanowni, sprostujcie tę makabryczną bzdurkę:
Interesujące... Gdybyś tylko zwyczajnie nie rozumiała,
to wystukałabyś gołą "bzdurkę". A skoro dostukało się
"makabryczną" - to stoi za nią TWOJE własne skojarzonko.
I teraz mogłaby odbyć się 'gierka' w "gonienie królicz-
ka"... gdybym dał się w nią wciągnąć. Ale poniższy tekst
nie jest 'wielbłądem' (choć nie jest 'doskonały')...
'Garba' masz we własnej głowie i SAMA go musisz upolo-
wać... bo nikt inny ZA CIEBIE w twojej głowie tego nie
zrobi...

> Mania

JeT.

1. Data: 2002-06-27 19:00:02

Od: "Mania" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mania" news:aeug93$1m8$1@news.tpi.pl...
i replaje:
"... z Gormenghast" news:aevovi.3vs4g0p.1@Gormenghast.ha5c0fdca.invalid.
..
"guniek" news:MGBBKNCGJBHGIDOPIMLKIELCEBAA.guniek@inetia.pl..
.
"Jerzy Turynski" news:af89hn$pre$1@news.tpi.pl...

no i co ja tutaj mam?
gra - interakcje, jak większość z codziennej aktywności;
to fajne, wciagające, excytujące
mysle, ze z naszego tutaj czworokata mozna by niezła obyczajówkę
napisać :o), oskar murowany
but
czy ja wiem czy mnie to wystarcza??
mozna tak dalej ciągnac opcje, raz mania przyjmie rolę mamuski,
raz ofensywną, raz kokotki itd; w Wasze role nie wnikam :)
nic mnie tak nie pociąga jak konstruktywność,
więc wrócę do meritum:
więc myślmy, guńku :) kilka razy juz nam sie udało;
podejżewam, że błąd, który pojwaił się w texcie powyżej to pokłosie skrótów
myślowych,
jest jednak na tyle istotny, że nazwałam go makabrycznym;
podchodzimy do klasycznego przykładu odbierania odbrazu w jego
dwu wariantach
_figura i tło_
czy aby widzieć profile zmuszona jesteś zapomnieć o dzbanie???
przecież nie
doskonale wiesz, że jeśli tylko zechcesz znowu zobaczysz dzban;
tak, rzeczywiście, nie sposób widzieć jednocześnie dwie figury
i dwa tła, ale widząc jedno pamiętasz o drugim, tak jak
patrzac na rewers wiesz o awersie;
i oczywiście ja piszę tutaj już o kolejnym aspekcie, o _woli_
nie zapominając o pierwszym stopniu zaangazowania w postrzeganie
czyli o umiejetnosci dostrzezenia paradoxu figury i tła

to gwoli pytania guńkowego

JeT:
przypomniał mi się Runo - portrecista robali; któregoś dnia postanowił
zostawić je w spkoju i zajął się innymi tematami, do czasu
gdy zdał sobie sprawę, że to właśnie ucieczka przed robalami jest
jego ograniczeniem, a nie, jak wcześniej przypuszczał, hermetyczność
"hitynowych" obrazków, powrócił więc do nich z jeszczewiększym zapałem
i tym większą odwagą

pozdr całą trójkę
Mań

1. Data: 2002-06-28 09:42:10

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mania"

| no i co ja tutaj mam?
| excytujące
| w texcie powyżej
| dostrzezenia paradoxu

Kiedy homo postanowiło się uczyć, działało jak inne zwierzaki
Kiedy jednak zachciało wiedzieć więcej i więcej (może i najwięcej),
musiało wyprzeć się podstaw i unosić się nad oczywistościami.
Automat zaczynał działać.
Pewnego dnia zapomniało o ruchu ręki, by skupić się na literach.
Potem o literach, by sklecać wyrazy.
Wyrazy uleciały, by podmiot z orzeczeniem w kupkę złożyć.
Myśl ze zdania wyciągnąć i w nowej wersji ułożyć.
Tak powstał homo-twórca.
Odkrywca Oczywistości.

pozdrówka
eTaTowca

choć nie w temacie,
spam śle
w pseudo-poemacie

ps.
Co tak zamaszyście przekreślasz?

1. Data: 2002-06-28 10:07:34

Od: g...@i...pl (guniek) szukaj wiadomości tego autora

eT:

(wielki come back?;-)))

> [...]
> Potem o literach, by sklecać wyrazy.
> Wyrazy uleciały, by podmiot z orzeczeniem w kupkę złożyć.
> Myśl ze zdania wyciągnąć i w nowej wersji ułożyć.

gdyby stonoga myslała o stawianiu nóg- daleko by nie zaszła, racja :-)
Ale w takim mysleniu jest tez pewien haczyk:

nie bardziej<<
[Einstein]

_nie_ _bardziej_... gdyż nie moze być juz w tedy mowy o Odkrywcy... a nawet
o par excellence CZŁOWIEKU IMO
raczej o niewolniku własnych uproszczeń

> pozdrówka
> eTaTowca

pozdrawiam
guniek

1. Data: 2002-06-28 15:21:01

Od: "Mania" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"eTaTa" news:afhb06$mad$1@news.onet.pl...
> Odkrywca Oczywistości.

szeeeee :o))
cukierek
telepatyczny ;)

> Co tak zamaszyście przekreślasz?
głupotki, głupotki :o))

Mań
skróciła mi się ksywka w międzyczasie ;)

1. Data: 2002-07-04 16:02:59

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aguś

| Ale w takim mysleniu jest tez pewien haczyk:

Haczyk jest wszędzie! :-)
Wszędobylski, pozwala na te i inne nieporozumienia.
Co jak zawsze służy do odświeżania... powietrza. :-)

Widzę jak bardzo się posunęłaś (oj sorki)
Nie w latach, tylko w kontemplowaniu :-)

Nieźle. Naprawdę nieźle.
Jestem pełen podziwu.
Poczytam, to może i ja coś sklecę.

wzdrówkach
eTT

1. Data: 2002-07-04 16:11:15

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mań'ka nie zaczynaj!
:-))

Bom odchorował swoje
jak to mi się grzały zwoje
jak gorączka mnie chwyciła
a Twa rączka przydusiła

Teraz spoko!
Wdech i wydech,
wolno i ociężale
zapomnij o ...
o czym chcesz :-)

pozdreTowy

PS
Zaciętość w dążeniu do poznania widzę i jakby lekko inne spojrzenie?
Czy się mylę, boś w masce?

Mistycyzm vel myślenie _ABSTRAKCYJNE_
Magia kobiecego głosu
Kara czy nagroda - problem z nastolatka