Re: Jak tehnicznie podzielić kapsułkę antybiotyku?

51. Data: 2015-08-03 03:43:10

Temat: Re: Jak tehnicznie podzielić kapsułkę antybiotyku?
Od: Pit <n...@s...lonestar.org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 02.08.2015 Stokrotka <o...@g...pl> napisał/a:

> Użytkownik "Pit" <n...@s...lonestar.org> napisał w wiadomości

> To , że jest chemioterapełtykiem (grupa szersza od antybiotyków) nie
> znaczy,
> że nie jest antybiotykiem.

Bzdura, chemioterapeutyk to nie jest "szersza grupa do której należą
antybiotyki", z samej definicji to nie jest możliwe (antybiotyk jest
substancją wytwarzaną przez mikroorganizmy, bądź jej kopią wytwarzaną
laboratoryjnie, natomiast chemioterapeutyk to jego przeciwieństwo, czyli
substancja całkowicie syntetyczna, która nie wystepuje w naturze, więc nie
ma mowy o zawieraniu się jednej katagorii w drugiej czy części wspólnej).

> Twoja penicylina jest też chemioterpełtykiem (wg Encyklopdi).

Pewnie znów nie podasz wg której ;) Poczytaj sobie chociaż na Wikipedii o
różnicach:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Chemioterapeutyk

52. Data: 2015-08-03 09:20:41

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pewnie znów nie podasz wg której ;) Poczytaj sobie chociaż na Wikipedii o

Czytałam w poważnej encyklopedi 13 tomowej, a nie jakimś internetowym
hłamie.
Penicylina jest chemioterapełtykiem.
Wynika z tego, że antybiotyk od reszty chemioterapełtykuw rużni się jedynie
sposobem produkcji, a tej nie ma na ulotce, i nie musi być to zależne od
substancji.
Antybiotyki są produkowane pszez organizmy żywe, a chemioterapełtyki mogą
być, ale nie musza być wytważane pszez organizmy żywe.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

53. Data: 2015-08-03 12:09:29

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-08-03 09:20, obywatel Stokrotka uprzejmie donosi:

> Czytałam w poważnej encyklopedi 13 tomowej, a nie jakimś internetowym
> hłamie.

W którym tomie?

54. Data: 2015-08-03 12:51:20

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>>> różnicach:

> W którym tomie?

Pamiętam, bo miał niski numer, w drugim.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

55. Data: 2015-08-03 23:35:39

Od: Fragi <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 3 Aug 2015 12:51:20 +0200, Stokrotka napisał(a):

> Pamiętam, bo miał niski numer, w drugim.

Nie tylko numer miał niski...

--
M.

56. Data: 2015-08-03 23:39:17

Od: Pit <n...@s...lonestar.org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03.08.2015 Stokrotka <o...@g...pl> napisał/a:
> Czytałam w poważnej encyklopedi 13 tomowej,

Podasz tytuł?

> a nie jakimś internetowym
> hłamie.

Podałem źródło dostępne dla każdego i napisane przystępnym językiem.

> Penicylina jest chemioterapełtykiem.

Nie jest.

> Wynika z tego, że antybiotyk od reszty chemioterapełtykuw rużni się jedynie
> sposobem produkcji

Nie sposobem produkcji, tylko pochodzeniem. Antybiotyk jest naturalną
substancją "obronną" produkowaną przez mikroorganizmy broniące się przed
innymi mikroorganizmami - to że potrafimy obecnie taki proces powielić w
laboratorium nie ma nic do rzeczy. Chemioterapeutyk to syntetycznie
stworzona trutka.

> Antybiotyki są produkowane pszez organizmy żywe, a chemioterapełtyki mogą
> być, ale nie musza być wytważane pszez organizmy żywe.

Antybiotyki są *pochodzenia* naturalnego (choć mogą być wytwarzane
laboratoryjnie), natomiast chemioterapeutyki są w 100% tworem pracy
chemików (nie są produkowane przez organizmy żywe). Zapytaj jakiegokolwiek
aptekarza.

57. Data: 2015-08-04 16:43:15

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podasz tytuł?
Wielka Encyklopedia.

> Podałem źródło dostępne dla każdego i napisane przystępnym językiem.

> Nie jest.

W encyklopedi pisało, że to jeden z pierwszyh ....
A właściwie zdaje się drugi. Pierwszy był substancją z labolatorium, nie od
organizmu żywego, była podana nazwa i rok odkrycia (może syntezy?), ale już
nie pamiętam.
Penicylina była wymieniona jako pszykłąd drugi lub najbardziej znany.

> [...]
> laboratoryjnie), natomiast chemioterapeutyki są w 100% tworem pracy
> chemików (nie są produkowane przez organizmy żywe). Zapytaj jakiegokolwiek

Nie poprawiaj encyklopedi wydanej pszez PWN.
Dawniej aptekarka była mądrą panią, do kturej należało się zwracać "pani
magister".
Obecnie zawud ten bardzo podupadł.
Leki spszedawać może praktycznie każdy, pewnie ty jesteś takim
kapitalistyznym farmaceutą, i bez wystarczajcej wiedzy wymądżasz się.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

58. Data: 2015-08-12 13:23:31

Od: IFJZV <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-08-03 o 23:39, Pit pisze:

> Antybiotyki

a czy można antybiotyki rekombinować ? podawać dwa jednocześnie np,
słabszy i silniejszy ?

59. Data: 2015-08-13 11:09:13

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a czy można antybiotyki rekombinować ? podawać dwa jednocześnie np,
> słabszy i silniejszy ?

Załuż osbny wątek, tomoże ci ktoś odpowie.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

60. Data: 2015-08-13 11:41:18

Od: IFJZV <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-08-13 o 11:09, Stokrotka pisze:

> Załuż osbny wątek, tomoże ci ktoś odpowie.

sószna ówaga złurzę :-)

mam na imie Adam
Scyntygrafia z kontrastem - niebezpieczeństwa
tabletki na słuch?
Onkologia tarczycy Gliwice
Szczepienia dzieci