Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.cyf-kr.edu.pl!feed.news.interia.pl!not-for-mail
From: "locke" <l...@p...wiggin.com>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Jak to jest z ocenami na koniec roku ?
Date: Sat, 3 Jun 2006 13:33:50 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 44
Message-ID: <e5rs24$grr$1@news.interia.pl>
References: <e5kbr2$hdb$1@inews.gazeta.pl> <e5ke0s$cpt$2@atlantis.news.tpi.pl>
<etojwiliw1ll$.ywuekumi19fi.dlg@40tude.net>
<e5ms85$cj5$1@nemesis.news.tpi.pl>
<1...@4...net>
<e5n0cq$rl3$1@atlantis.news.tpi.pl>
<jvnw2hne784c$.16lcqqgzetjm$.dlg@40tude.net>
<e5ndjv$ksf$1@nemesis.news.tpi.pl> <e5nebr$860$1@news.dialog.net.pl>
<e5nvou$4g5$1@news.interia.pl>
<1cxthtrrgmby7$.1kwrd66if7838.dlg@40tude.net>
<e5p6vo$gjk$1@news.interia.pl> <e5p8dk$krn$1@news.dialog.net.pl>
<e5q9tt$qj8$1@news.interia.pl> <e5qb5g$omp$2@news.dialog.net.pl>
<1ee6mjdy6u2mf.1wdbl3mhbvfm5$.dlg@40tude.net>
<e5rhqi$oe8$2@news.dialog.net.pl> <e5ri0o$5u4$1@news.interia.pl>
<e5rjkt$q9l$1@news.dialog.net.pl> <e5rl3i$98n$1@news.interia.pl>
<e5rm66$sf0$1@news.dialog.net.pl> <e5rnko$btk$1@news.interia.pl>
<e5ro15$u5g$1@news.dialog.net.pl> <e5rpl6$e63$1@news.interia.pl>
<e5rr4a$12h$2@news.dialog.net.pl>
NNTP-Posting-Host: 45.85-237-178.tkchopin.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.interia.pl 1149334404 17275 85.237.178.45 (3 Jun 2006 11:33:24 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 3 Jun 2006 11:33:24 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
X-Priority: 3
X-Authenticated-User: krzyciel % poczta+fm
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:24507
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl> napisał w
wiadomości news:e5rr4a$12h$2@news.dialog.net.pl...
>
> > i uważasz, że powinna
> > ona być znana wszystkim, nie wspominając przy tym, o jaki ewenement ci
> > chodzi.
> Nie uważam, że wszystkim. I nie jest to ewenement. Ewenementem jest to, że
> nauczyciele nie wiedzą, że oprócz szkół ogólnych są jeszcze inne. Szkół
typu
> takiego, w jakiej uczę jest wielokrotnie więcej niż np. gastronomicznych.
> Czy wiedziałeś, że są szkoły gastronomiczne?
Nie jest oznaką posiadania klapek nie uzględnianie przepisów obowiązujących
w wąskiej grupie szkół podlegających innym ministerstwom. Po co znać te
prawa? Mało to przepisów, które obowiązują w jego własnej szkole musi znać
nauczyciel? Jak w twojej obowiązują inne, to powinieneś wyraźnie podkreślić,
że jest to inny rodzaj szkoły (i dodać jaki). Tak byłoby wygodniej dla
przebiegu dyskusji. Ale ponawiam przeprosiny, że zarzuciłem ci nieznajomość
prawa.
>
> > A dyskutowałeś tak, jakby twój rodzaj szkoły był czymś
> > powszechnym i doskonale wszystkim znanym.
> Bo jest powszechny, nawet nie wiesz jak jest ich w kraju dużo. A czy znany
Jest ich znacznie mniej, niż szkół podlegających ministerstwu edukacji. I to
model szkół menowskich można nazwać powszechnym - pozostałe zaś to tylko
szczególne przypadki.
>
> > I nie oznacza to posiadania klapek na oczach.
> Te klapy dotyczyły tego, że nie widzisz, że MEN to nie wszystkie szkoły.
Wszystkie istotne. Popatrz na rankingi szkół - ile w pierwszej setce mieści
się szkół, które nie posługują się przepisami MEN-u, ale innych ministerstw?
Szkoły nie-menowskie skupiają niewielką część młodzieży - a i to spora grupa
z nich równolegle z np. szkołą muzyczną chodzi do normalnego (menowskiego)
gimnazjum czy podstawówki. Poza tym istnieje tendencja do likwidowania lub
przekazywania MEN-owi szkół przez inne ministerstwa, które zwyczajnie nie
mają kasy na prowadzenie edukacji. Więc przywoływanie tych szkół jako
przykładu czegokolwiek mocno mija się z celem.
|