Jak to jest z ochorną danych osobowych??

1. Data: 2002-09-11 17:15:51

Temat: Jak to jest z ochorną danych osobowych??
Od: "tweety" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam;
Powiedzcie mi jak to jest z ochroną danych osobowych?? Firma reader's digest
wysyła na moje nazwisko juz 2 rok jakies dokumenty, ksiazki itp i rachunki w
srodku przesyłki czyli przesyłka jest bezpłatna a w srodku rachunek. Mam
dosc ja im nie podawałam swojego adresu i nie zamierzam odsyłac co rusz ich
ksiazek. Jak zignoruje ksiazke i rachunek to co mi grozi, ewentualnie??
Ewentualnie czy nie mozna raz na zawsze tego ukrócic w koncu ja swojego
nazwiska nie wieszam na płocie zeby mi byle kto słał rózne rzeczy.

Magdalena+Karolka 4,9+...(06-01-03)
http://strony.wp.pl/wp/mwota/
http://tweety2000.w.interia.pl/

2. Data: 2002-09-11 19:35:22

Temat: Re: Jak to jest z ochorną danych osobowych??
Od: "Blanka" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tweety" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ich
> ksiazek. Jak zignoruje ksiazke i rachunek to co mi grozi, ewentualnie??

Nic ci nie grozi. Przecież piszesz, że tego nie zamawiełaś. Nie musisz tego
odsyłać.

> Ewentualnie czy nie mozna raz na zawsze tego ukrócic w koncu ja swojego
> nazwiska nie wieszam na płocie zeby mi byle kto słał rózne rzeczy.

Najprościej, napisz do firmy i poproś o wyjaśnienie sprawy i zaprzestanie
przysyłania przesyłek .
Z ciekawości pytam, w przypadku poprzednich odsyłałaś, czy płaciłaś?

--

Blanka

b...@p...onet.pl

3. Data: 2002-09-11 19:44:16

Od: Bischoop <B...@K...RUSSIA> szukaj wiadomości tego autora

W artykule tweety wyklawiaturzył(a):

> [...]
> Ewentualnie czy nie mozna raz na zawsze tego ukrócic w koncu ja swojego
> nazwiska nie wieszam na płocie zeby mi byle kto słał rózne rzeczy.

Dane musieli kupic od jakiejs firmy, zawsze gdzies cos sie wysyla,
mozesz nawet juz nie pamietac jak wysylalas jakas krzyzowke, robilas
zakupy z katalogow.
Reader'digest tez do mnie kiedys wysylal te swoje ksiazki, ja nie mialem
zamiaru za nie placic, a kiedy wyslali do mnie pismo ze za nie nie
zaplacilem, odpowiedzialem: o jakie chodzi ksiazki?, i to zamknelo
sprawe i nic mi nie wysylaja, gdyz nie udowodnia mi ze bralem od nich
jakies ksiazki, nie bylo to przeciez wyslane paczka polecona, nic nie
podpisywalem, a zreszta nic nie zamawialem, przychodzi mi jakas
makulatura do domu i jeszcze mam za nia placic.

--
% --== *Bischoop* ==-- | *LRU: #260447* %
% bischoop(at)poczta.onet.pl | GG:4510058 |ICQ:159794827 %

4. Data: 2002-09-11 20:07:44

Od: "Piotr Auksztulewicz" <p...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

tweety <t...@i...pl> wrote:
> [...]
> dosc ja im nie podawałam swojego adresu i nie zamierzam odsyłac co rusz ich

Hmmmm... odesłać najdroższą firmą kurierską na koszt adresata? :-)
(wcześniej sprawdź regulamin świadczenia usług...)

> Jak zignoruje ksiazke i rachunek to co mi grozi, ewentualnie??

A potwierdzasz odbiór przesyłki? Jeśli nie to ją wyrzuć do kosza.
Nie dostałaś żadnej przesyłki. Że wysłali? Poczta pewnie zgubiła.
Jeśli tak (polecona, albo paczka) to po prostu nie odbieraj.
Listonosz/urzędnik pocztowy ma obowiązek sporządzić adnotację
"Adresat odmawia przyjęcia" i odesłać do nadawcy.

> Ewentualnie czy nie mozna raz na zawsze tego ukrócic w koncu ja swojego
> nazwiska nie wieszam na płocie zeby mi byle kto słał rózne rzeczy.

Napisać im ładne pisemko, że działając w myśl Ustawy.... z dnia...
art... par... (znajdź sobie tekst na www.sejm.gov.pl), żądasz
zaprzestania przetwarzania i usunięcia Twoich danych osobowych
z ich zbioru i wyślij poleconym. Jak nie zareagują - skarga do
GIODO (Główny Inspektorat Ochrony Danych Osobowych), niech im
się dobiorą do tyłków.

--
Piotr Auksztulewicz poczta:i...@n...net

5. Data: 2002-09-11 20:49:24

Od: "Miranka" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bischoop" <B...@K...RUSSIA> wrote in message
> [...]
> zamiaru za nie placic, a kiedy wyslali do mnie pismo ze za nie nie
> zaplacilem, odpowiedzialem: o jakie chodzi ksiazki?, i to zamknelo
Na każdego nachalnego intruza jest sposób. Mnie kiedyś zasypywała makulaturą
jakaś firma, która w zamian za zamawianie jakichś bubli obiecywała udział w
konkursie i oczywiście horrendalną wygraną. Niczego nie zamawiałam, nie
odsyłałam potwierdzeń udziału w konkursie, a oni i tak przysyłali mi
zawiadomienia, że właśnie przeszłam do następnego etapu i wygrana jest tuż,
tuż. Miałam ich dokładnie powyżej uszu, bo historia ciągnęła się tak z pół
roku. W końcu, kiedy przyszło to ostateczne zawiadomienie, że ta horendalna
wygrana już jest moja tylko muszę coś zamówić z ich katalogu, zakreśliłam
pierwszą z brzegu rzecz i zrobiłam dopisek, żeby opłatę za to coś potrącili
z mojej wygranej. To im odesłałam. Od tamtej pory nie dostałam od nich ani
jednego papierka. Najwyraźniej usunęli mnie ze swojego komputera:))
Anka

6. Data: 2002-09-12 05:48:38

Od: "tweety" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Blanka" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Z ciekawości pytam, w przypadku poprzednich odsyłałaś, czy płaciłaś?

W przypadku poprzednich dzwoniłam, pisałam, prosiłam zeby nie słali i jak
sie wyprowadziłam to rodzice przestali odbierac polecone na moje nazwisko i
sprawa sie skonczyła a oni i tak znalezli mnie pod moim adresem. Wiesz
najciekawsze jest to, ze rachunek jest w srodku przesyłki, bo gdyby była
płatna to bym nie wzieła ale wysłałam meza i nie uprzedziłam go (bo nie
pomyslałam, ze to oni) zeby od nich nic nie odbierał a ze było darmowe to
wział. A to nie fair moim zdaniem bo powinno byc płatne przy odbiorze a tak
odbieram, otwieram i zdziwienie.

7. Data: 2002-09-12 06:35:17

Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój ojciec miał podobną sytuację.
Napisałam mu pismo, gdzie postraszyłam ich trochę :
"Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych praragraf taki punkt
taki itd ...".

Wysłał i przestali mu przesyłać.

Pozdrowienia.

Basia

8. Data: 2002-09-12 09:02:41

Od: Agnieszka Krysiak <p...@p...tukan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakże cieszy mnie, że "tweety" <t...@i...pl> pisze:

> [...]
>wział. A to nie fair moim zdaniem bo powinno byc płatne przy odbiorze a tak

Na grupie dyskusyjnej o prawie pojawił się podobny wątek. Dla mających
wątpliwości: Message-ID: <2...@n...onet.pl>

Agnieszka
--
.-._ http://www.pieski.tukan.pl/ _.-.
) {_}^ )' Agnieszka Krysiak '( ^{_} (

9. Data: 2002-09-12 10:20:06

Od: "tweety" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

hmmmmm to teraz mi powiedz jak mam to znaleźć po tym id?? włacza mi sie
poczta zamiast wiadomosci :-(((((((((

10. Data: 2002-09-12 21:09:51

Od: Agnieszka Krysiak <p...@p...tukan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakże cieszy mnie, że "tweety" <t...@i...pl> pisze:

>hmmmmm to teraz mi powiedz jak mam to znaleźć po tym id?? włacza mi sie
>poczta zamiast wiadomosci :-(((((((((

Oki, no to wkleję cytat, bo nie wiem, jak w Outlooku to zrobić:

###############################
> [...]
> niech ktoś po to przyjedzie, i wtedy odbierze sobie te rzeczy.
> Moje pytanie brzmi jakich konsekwencji może się spodziewać, jeśli w dalszym
> ciągu będzie odmawiały wyłudzenia od siebie ( bo tak to chyba można nazwać)
> pieniędzy.
>
> Jeśli jednak musi zapłacić to jest to całkiem niezły pomysł na zarabianie -
> biorę adresy ludzi, wysyłąm im tanderne zeszyciki i rządam kasy, jak nie to
> ich straszę sądami. To mi wygląca na jakąś mafię...
>
> pozdrawiam i czekam na Waszą pomoc oraz obiecuję że dokładnie opiszę
> rozwiązanie tej sytuacji na łamach grupy

Art. 15. Spełnienie świadczenia niezamówionego przez konsumenta
następuje na
ryzyko przedsiębiorcy i nie nakłada na konsumenta żadnych zobowiązań.
Dz.U.2000.22.271 Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz
odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
oznacza to, że szwagierka nic nie musi placić. Jeżeli przedsiębiorca
chce
odzyskać towar, to może zabrac go włąsnym staraniem, samemu nie trzeba
podejmować żadnych czynności.
Ponadto proponuję do prokuratury złożyć zawiadomienie o usiłowaniu
popełnienia
przestępstwa oszustwa (kodeks karny, art. 286. § 1. Kto, w celu
osiągnięcia
korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego
rozporządzenia
własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo
wyzyskania
błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego
działania,

§ 2. Tej samej karze podlega, kto żąda korzyści majątkowej w zamian za
zwrot
bezprawnie zabranej rzeczy.

§ 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca

podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
do lat
2.

§ 4. Jeżeli czyn określony w § 1-3 popełniono na szkodę osoby
najbliższej,
ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

pzdr

marek

###################################################3
--
.-._ http://www.pieski.tukan.pl/ _.-.
) {_}^ )' Agnieszka Krysiak '( ^{_} (
Czyste sumienie to najczęściej oznaka postepującej sklerozy.

[reklama] Są takie (nietypowe) rekolekcje ...
Piotr i Gosia - ciag dalszy
Rozwod - co jak z dziecmi wg. "Bajki pomagają dzieciom"Cornelia Nitsch-dlugie
Przeżyjmy to jeszcze raz:-))
Kłopot z szfagrem:-(, bardzo, bardzo długie dla wytrzymałych