Jak to jest z węglowodanami?

11. Data: 2011-09-13 08:52:38

Temat: Re: Jak to jest z węglowodanami?
Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 Sep 2011 21:41:29 +0200, ffiona napisał(a):

> Racja. Dlatego alkohol tuczy. Swoją drogą czy czysta wódka to węglowodany?

Alkohol to alkohol a nie węglowodany :-)

> Chyba kiedyś obiło mi się o oczy, że w wódce zawartośc BTW jest zero.

Dokładnie tak - na samym alkoholu, nawet po spożyciu 10000kcal zrzucisz
parę kilo choćby z racji odwodnienia (zakładając, że przeżyjesz taką dawkę)
:)

12. Data: 2011-09-13 13:22:09

Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał w wiadomości

> Jednakze chciałbym ograniczyć się wyłącznie do węglowodanów w rozważaniach.
> Może inaczej zadam pytanie. Czy węglowodany proste i złożone robią dla
> organizmu jakąkolwiek różnicę jeśli majż podobny IG?

Proste jak nazwa wskazuje, organizm trawi prosto :) bez wysilku.
Trawienie weglow. zlozonych to dlugi i skomplikowany proces angazujacy sporo
zasobow organizmu, w tym i energii.

> Popularne jest
> twierdzenie, że to co słodkie (cukier, glukoza, fruktoza itp) zazwyczaj
> tuczy. Podejrzewam, że jest to bardzo nieprecyzyjne określenie bo
> najprawdopodobniej utożsamia się to z wysokim IG, co wcale nie musi być
> jednoznaczne - jak pokazałem na przykładzie.

Pewnie masz tabele produktow z ig. Sprobuj ja w excelu posortowac wzgledem ig,
zobaczysz, ze wysoki ig maja produkty niekoniecznie slodkie: makaron, biale
pieczywo, got. ziemniaki, piwo. Czyli one tucza najbardziej.

--
pozdr Z.

13. Data: 2011-09-15 20:08:59

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>.. łykamy
> dwa rodzaje paliwa na raz [tłuszcze i węgle] i organizm pobiera lepsze
> [tłuszcz] a węgle muszą zostać zneutralizowane poprzez insulinę.....

Te węglowodany nazywane pszez ciebie węglami
mają zdaje się procentowo mniej węgla niż tłuszcze.

http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

14. Data: 2011-09-15 20:12:03

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co do IG moreli to ciekawe jest, że rodzynki mają już dużo wyższy IG.

Morele są kwaśnawe, rodzynki są dużo słodsze.

http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

15. Data: 2011-09-19 21:38:20

Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 13 Sep 2011 15:22:09 +0200, ATZ Rzeszow napisał(a):

> [...]
> zobaczysz, ze wysoki ig maja produkty niekoniecznie slodkie: makaron, biale
> pieczywo, got. ziemniaki, piwo. Czyli one tucza najbardziej.

A jak to się ma do poprzedniej Twojej wypowiedzi? Chodzi mi o to, że niby
taki makaron to węglowodany nie-proste a więc powinien trawić się powoli -
czyli teoretycznie powinien mieć niski IG. Tymczasem tak nie jest.No i
właśnie tego nie rozumiem.

A tak już na marginesie. Im więcej czytam na temat odżywiania tym mniej
wiem. Właśnie dowiedziałem się, że fruktoza, która ma IG=20 wywiera na
organizm taki sam skutek jak pieczone ziemniaki o IG=85.

[info/pyt.] Voith Maxima na 202
Szukam dietetyka
Skąd brać kalorie?
Ile wody w tluszczu