Re: Jak u Was z orzechami?

Data: 2014-09-25 12:33:32
Temat: Re: Jak u Was z orzechami?
Od: Trybun <I...@j...com>

W dniu 2014-09-23 09:05, Tadeusz Smal pisze:

> :)
> Jeżeli chodzi o odmłodzenie to jedna ze szkół powiada,ze takie duże i
> rozrośnięte krzewy aby jak najmniej stracić na owocowaniu balezy
> rozłożyć na trzy lata.
> Ja optuje szkole,że lepiej poświecić jeden sezon i w Twoim przypadku
> wyciąłbym wszystko zostawiając ze 3 odrosty : jeden starsze i ze 2
> tegoroczne.
> Skróciłbym je też do maksymalnie do 4-5 m wysokości.
> W kolejnych sezonach gdy rozbudują sie korony tych trzech można
> zredukować je do jednego pnia ale to rzecz gustu.

> [...]

Trudno się zorientować na tych powykręcanych gałęziach gdzie są roczne
odrosty... Jak już pisałem - są to gołe konary z liśćmi na samych
końcówkach. Gdyby obciąć całą tą końcówkę z liściami to raczej na pewno
cały odrost uschnie... Jest tu zupełnie inna sytuacja niż na innych
drzewach, z równomiernie rozłożonymi ulistnionymi gałęziami.

I jednokrotny oprysk wystarcza?