Jak ukisić kapustę?

31. Data: 2010-04-05 15:27:14

Temat: Re: Jak ukisić kapustę?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 5 Apr 2010 15:02:15 +0200, Panslavista napisał(a):

> Nie mi. Jeżeli nie TY to ktoś chodzi Twoim śladem. Wygląda na
> porozumienie...
> Zbyt dużo przypadków i zbieżności.

Jakim "moim śladem"? Jakie ślady masz na myśli? nawet maili Ci nie wysyłam.
Jakie porozumienie?

Te pytania są tylko retoryczne, bo już dawno do Ciebie nie piszę -
odechciało mi się tych bezsensownych podejrzeń.

32. Data: 2010-04-05 16:07:15

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Te pytania są tylko retoryczne, bo już dawno do Ciebie nie piszę -
> odechciało mi się tych bezsensownych podejrzeń.

Hm, widać komuś nie podoba się łączenie nas w parę na grupach...

33. Data: 2010-04-05 16:42:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 5 Apr 2010 18:07:15 +0200, Panslavista napisał(a):

> Hm, widać komuś nie podoba się łączenie nas w parę na grupach...

Wielu ludziom nie podoba się, kiedy się ktoś z kimś przyjaźni. To biedni,
nieszczęśliwi ludzie, tylko tyle mogę powiedzieć. Chcą coś komuś zepsuć,
myśląc według siebie, że można zepsuć przyjaźń psując ludziom
fizyczny=materialny kanał porozumienia. Myślą to według siebie, nie znając
wcale przyjaźni.

34. Data: 2010-04-05 17:08:56

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> myśląc według siebie, że można zepsuć przyjaźń psując ludziom
> fizyczny=materialny kanał porozumienia. Myślą to według siebie, nie znając

Dlatego odsunąłem się abys nie była przedmiotem ataków hołoty, atakó w stylu
Janek -amazo.

35. Data: 2010-04-05 19:54:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 5 Apr 2010 19:08:56 +0200, Panslavista napisał(a):

> Dlatego odsunąłem się abys nie była przedmiotem ataków hołoty, atakó w stylu
> Janek -amazo.

Spoko, są inne kanały, jak widać, dla hołoty niedostępne :-)

36. Data: 2010-06-24 13:27:30

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szpilka" <s...@g...pl> wrote in message

> No cieszę się że Cię rozbawiłam :-)
> Więc może mi powiesz jak ukisić takie liście na szybko?
>

> Sylwia

Taki proces nazywa się kwaszeniem - kupuje się w sklepie chemicznym kwas
mlekowy chcda rozpuszcza się w wodzie i roztworem można zalać te liście,
poczekać aby się zmacerowały i fertig. Roztwór trzeba spróbować, czy nie
jest zjełczały, oraz doświadczalnie dobrać stężenie - ukradziono mi książkę
z przepisami tego typu (gotowe kwasy - solny do twarogu, mlekowy zamiast
kiszenia, benzoesan jako utrwalacz)...

37. Data: 2010-06-24 13:31:06

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam w którejś książce kucharskiej "kapustę kiszoną w trzy dni". Może
> kiedys
> podam przepis, jak znajdę - ponieważ nie wiem, w której to było, a mam ich
> sporo.

Gołąbki można zawijać w różne liście z jadalnych roślin, ponieważ gołąbek to
pakunej z farszem, czasem zawiązywany nicią a nawet trawką. W polsce można
gołąbki zawijać w liscie winogron tych odmian, które nie mają liści
strzępiastych, w liście boćwiny, buraków czerwonych lub chrzanu.

38. Data: 2010-06-24 13:32:56

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Twoja pomoc jest nieoceniona.
>
> Sylwia

Gołąbki w liściach z kiszonej kapusty nazywają się gołabkami szegedyńskimi
(z węgierskiego Segedu)

39. Data: 2010-06-24 13:33:45

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> To to wiem :-)
> Tylko nie wiem czy ten kwas rozcieńczać czy nie. Jak tak to ile wody? jak
> nie to czy tego kwasu starczy na głowkę kapusty?
> No, myślałam że ktoś może tak robił i mi podpowie :-)

> Taa? Coś ty? Myślałam że siedząc na kanapie mogę gotować ;-P
>
> Sylwia

Można i to przy ognisku u stóp.

40. Data: 2010-06-24 20:33:31

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" napisał:

> W polsce można
> gołąbki zawijać w liscie winogron tych odmian, które nie mają liści
> strzępiastych, w liście boćwiny, buraków czerwonych lub chrzanu.

... sałaty, szpinaku, kapusty włoskiej, pekińskiej...

--
Pozdrawiam - Aicha

Pasztet
na temat chrzanu