Jak ukisić kapustę?

21. Data: 2010-04-01 14:52:12

Temat: Re: Jak ukisić kapustę?
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.youtube.com/watch?v=oq8g3LheSAA

22. Data: 2010-04-01 15:38:56

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message
> "Szpilka" <s...@g...pl> wrote in message

> http://www.youtube.com/watch?v=oq8g3LheSAA

http://www.youtube.com/watch?v=p-ZcjQRJ-VI&feature=r
elated

23. Data: 2010-04-01 16:03:21

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message
> "Szpilka" <s...@g...pl> wrote in message

> http://www.youtube.com/watch?v=oq8g3LheSAA

http://www.youtube.com/watch?v=Zo43yBzfoY0&feature=r
elated

24. Data: 2010-04-01 18:22:13

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szpilka pisze:

> Chcę zrobić gołąbki z ukiszonych liści kapsuty.
> I teraz nie wiem jak te liście ukisić.
> Mam litr soku z kiszonej kapusty.
> I główkę kapusty.
> I teraz czy może ktoś mi łopatologicznie napisać jak to zrobić?
> Czyli krok po kroku: co zagotować, jak zagotować, ile minut i wszystko
> co się może przydać do zrobienia kiszonych liści.
> (no chyba że ktoś ma linka to też będę wdzięczna)
> Przeszukałam neta, ale wszystkie przepisy są na gołąbki z białej kapusty.
> A ja chcę z ukiszonej :-)

Najbliższe Twojemu zapotrzebowaniu tzw gołąbki Wereszczacha, podobno z
kuchni węgierskiej (gugiel szybko znalazł):

Całe liście kapusty poprzekładać kiszoną kapustą i zostawić na 4-5 dni.
Na patelni usmażyć słoninę i cebulę. Ryż dobrze wypłukać. Wymieszać
mięso, ryż, cebulę, jajko, paprykę, majeranek, roztarty czosnek, sól,
pieprz mielony. Na ukiszone liście kapusty nakładać farsz. Zwijać
ruloniki zaginając boki w środek. Kiełbasę ponacinać w "róże". Koper
usiekać.

Reszta przepisu:
http://www.kulinaria.foody.pl/strony/1/i/136.php?re_
id=2572&id=25&table=cuisine&katalog=1

(znam 'wereszczaki" - ale litewskie i nie gołąbki)
--
BBjk

25. Data: 2010-04-05 11:57:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 1 Apr 2010 12:43:41 +0200, Bożena napisał(a):

> [...]
> kiszeniem, a tylko gotowaniem świeżej kapusty w soku z kiszonej. Dlatego
> Twoje pytanie jest z natury błędne i budzi co najmniej uśmiech.
>
> Kapustę do gołąbków z kiszonej kapusty kisi się całościowo tzn. podczas
> kiszenia kapusty do kapusty siekanej wkłada się całe głowki i tak razem
> wszystko się kisi. Nie ma innej możliwości.
>
> Swoją drogą nigdy nie słyszałam o takiej drodze na skróty, aby przygotować
> gołąbki z kiszonej kapusty. Inna sprawa, że takie gołąbki nie mogą się
> nazywać "gołąbkami z kiszonej kapusty" - kapusta nigdy nie była ukiszona.

Dzięki, że mnie wyręczyłaś w tłumaczeniu, zrobiłaś to świetnie. Ja akurat
szczezgólnie w przypadku Szpilki z powodu pewnych zaszłości nie miałam
żadnej motywacji do udzielania jej szczegółowych wyjaśnień.

26. Data: 2010-04-05 12:01:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 1 Apr 2010 11:30:33 +0200, Panslavista napisał(a):

> Twoja pachnie jak beczka po kapuście?!

Kiszonka to produkt kiszenia, czyli fermentacji mlekowej. A taką
fermentację prowadzą ŻYWE bakterie kwasu mlekowaego. Jak mają ją prowadzić,
kiedy sa ugotowane? Coś Ci nie pasuje?

27. Data: 2010-04-05 12:01:47

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ad topic czyli ad meritum: bez ataków na moje legalne systemy operacyjne.

28. Data: 2010-04-05 12:02:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 1 Apr 2010 13:43:27 +0200, Bożena napisał(a):

> Mam nadzieję, że się podzielisz wynikami eksperymentu. Niezależnie, czy
> będzie udany, czy nie :)

Mam w którejś książce kucharskiej "kapustę kiszoną w trzy dni". Może kiedys
podam przepis, jak znajdę - ponieważ nie wiem, w której to było, a mam ich
sporo.

29. Data: 2010-04-05 12:05:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 5 Apr 2010 14:01:47 +0200, Panslavista napisał(a):

> Ad topic czyli ad meritum: bez ataków na moje legalne systemy operacyjne.

Coś Ci się chyba popętelkowało jeśli o mnie chodzi, no ale cóż, zdarza się.

30. Data: 2010-04-05 13:02:15

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Coś Ci się chyba popętelkowało jeśli o mnie chodzi, no ale cóż, zdarza
> się.

Nie mi. Jeżeli nie TY to ktoś chodzi Twoim śladem. Wygląda na
porozumienie...
Zbyt dużo przypadków i zbieżności.

Pasztet
na temat chrzanu