Jak uniknąć szczepienia dziecka?

11. Data: 2002-11-03 21:44:09

Temat: Re: Jak uniknąć szczepienia dziecka?
Od: "kamelot" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

za odmowę szczepień obowiązkowych zgodnych z kalendarzzem,po wezwaniach
poradni szczepień sprawa zgłaszana jest do wydz szczepien sanepidu,skąd
jesli matka nadal się nie godzi i unika wezwań -sprawa kierowana jest do
sądu rodzinnego,który na ich wniosek może ograniczyc matce prawa
rodzicielskie.dziecko i tak zostanie szczepione...pozdr

12. Data: 2002-11-03 21:53:15

Od: "V. A." <v...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kamelot <k...@m...pl> napisał(a):

> [...]
> sądu rodzinnego,który na ich wniosek może ograniczyc matce prawa
> rodzicielskie.dziecko i tak zostanie szczepione...pozdr

I bardzo slusznie. Szczepienia sa potrzebne, ale taka ciemna matka tego nie
rozumie.Do tego sa darmowe, a takie teorie o szkodliwosci dla niemowlecia sa
bzdura. I tylko wyjatkowo zacofani ludzie pisza takie glupstwa. To tak jak z
siedzeniami dla dzieci w autach, sa ciemniaki, ktorzy sa niereformowalni i
nadal dzieci woza na stojaco, potem lament, bo dziecko wypadlo przez szybe w
wypadku i zginelo.Dlaczego ciagle ludzie sa w polsce tak zacofani?

13. Data: 2002-11-03 21:55:14

Temat: Re: Jak unikn?? szczepienia dziecka?
Od: "Ania B." <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

dradam <x...@p...onet.pl> napisał(a):
> Nie jestem pewien czy masz racje. Moze jakies konkretne dane ? Zrodla
> wspierajace Twoj sad ? Materialy epidemiologiczne ?

Nie jestem lekarką, więc korzystam z danych ogólnie dostępnych - materiałów
Sanepidu, producentów szczepionek i Internetu. Dyskusja nad wiarygodnością
źródeł nie jest moim zamierzeniem.

> No to przygotuj sie na klopoty prawne.

Czy mógłbyś napisać więcej? W jaki sposób lekarze karzą rodziców, którzy
odmawiają szczepienia dzieci? Zgłaszają sprawy do prokuratury? Jakie zapadają
wyroki?

> A poza tym skoro piszesz : "To ja bede odpowiadac za zdrowie

W Kodeksie Karnym znajdziesz pewnie paragrafy na rodziców, którzy krzywdzą
swoje dzieci. Ale nie sądzę, żeby każdy rodzic kochał swoje dziecko ze strachu
przed więzieniem.

> Mysle, ze najprosciej byloby obciazac rodzicow odpowiedzialnoscia
> finansowa nie tylko za leczenie dziecka, ale takze i za leczenie tych,
> ktorzy(e) od dziecka moga sie zarazic.

Rodzice są obciążeni odpowiedzialnością finansową za leczenie dzieci i innych
obywateli, ponieważ płacą podatki i ZUS. Natomiast nie rozumiem dlaczego
zakładasz, że dziecko niezaszczepione może zarazić dziecko zaszczepione.
Materiały producentów szczepionek praktycznie wykluczają taką możliwość.
Zresztą na zdrowy rozsądek należy spodziewać się raczej sytuacji odwrotnej.

Pozdrawiam i proszę o odpowiedź na pytania dotyczące odpowiedzialności karnej

Ania

14. Data: 2002-11-03 22:08:21

Od: "Ania B." <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

V. A. <v...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> Szczepienia sa potrzebne, ale taka ciemna matka tego nie
> rozumie.Do tego sa darmowe, a takie teorie o szkodliwosci dla niemowlecia sa
> bzdura. I tylko wyjatkowo zacofani ludzie pisza takie glupstwa.

Prośba do Ciebie i do innej osoby, która była łaskawa nazwać mnie "kretynką".
Jeżeli nie chcecie mi pomóc, to nie odpisujcie w tym wątku. Eptitetami i
argumentami "ad personam" nikogo do niczego nie przekonacie, a jedynie
zarobicie plonka.

Nawiasem mówiąc, nigdzie nie deklarowałam swojej niechęci do idei szczepień
jako takiej. Jeżeli jednak czytam dostarczoną przez producenta szczepionki
liste efektów ubocznych, to mam prawo ocenić, czy będę chciała je ryzykować w
pierwszej dobie życia mojego dziecka, czy np. miesiąc później. Bo to ja noszę
to dziecko w sobie, a nie Ty, czy Twój "uprzejmy inaczej" kolega.

Ania

15. Data: 2002-11-03 22:47:51

Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze jedna uwaga. Odwlekanie momentu szczepienia jest też obarczone
ryzykiem. Przecież oprócz samego porodu może się zdarzyć, że później dziecko
będzie potrzebowało dodatkowej opieki medycznej (np. pobyt w szpitalu), a jak
wspomiałem wcześniej, szpital jest miejscem gdzie może dojść do zakażenia.
Wówczas na szczepienie po prostu może nie być czasu.

Stres nie jest niczym złym, a raczej jest czynnikiem wzmacniającym organizm.
Jego całkowity brak czy nadmiar jest dopiero szkodliwy.

Pozdrawiam, andrzej

16. Data: 2002-11-03 23:00:01

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Ludzie !

Ania wyraznie zapytała się tylko o tę rzecz- a czytając co niektóre wypowiedzi,
mozna poprostu wyjść z siebie. Przecież napisała Wam wyrażnie swoje zdanie a Wy
odrazu zachowujecie się jak by wam cos od kieszeni miało odjąć !!

Przecież nie rozwinęła następnej dyskusji w postaci szczepić czy nie szczepić,
tylko wyrażnie zadała pytanie. Widać, że co u niektórych poziom tzw. "zdrowej"
inteligencji, nie idzie w parze ze zrozumieniem tego co napisane a już te
wyzwiska pod jej adresem są uważam naprawdę ruchem poniżej pasa i świadczy
jedynie o "klasie" tej osoby.

Nie wymuszajcie na niej, aby przedstawiala Wam fakty za czy przeciw bo juz się
tego naczytaliście w poprzednich dyskusjach. Denerwujące jest tylko to - że Ona
odwazyła zapytać się o coś "publicznie" a odrazu znajdują się osoby które nie
wiadomo jakim prawem probują pokazać jej gdzie powinno być jej miejsce.

Aniu - trzymam kciuki co by Cię tu nie zjedli żywcem !

Pozdrawiam Was milutko

Monika ( mnie też oszczędzcie !) :-)

17. Data: 2002-11-04 05:07:23

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 3 Nov 2002 21:55:14 +0000 (UTC), "Ania B."
<m...@N...gazeta.pl> wrote:

>Nie jestem lekark?, wi?c korzystam z danych ogólnie dost?pnych - materia?ów
>Sanepidu, producentów szczepionek i Internetu. Dyskusja nad wiarygodno?ci?
>?róde? nie jest moim zamierzeniem.

Nie chodzi o wiarygodnosc zrodel. Choc i pewno w tym jest rzecz.

Ale w tym na ile informacje oddaja proporcje "statystyczne". Jezeli
sie mowi, ze przyjmowanie zastrzykow antykoncepcyjnych "Depo-Provera"
powoduje nabieranie wagi, to producent pisze w ulotce : "moze
spowodowac przybranie wagi przez kobiete". Tymczasem dokladniejsze
wgladniecie w zrodla wykazuje , ze przecietnie kobieta nabiera 2 i pol
kilograma wagi. Sa takie ktore traca, ale wiekszosc przybiera na wadze
i to bardzo znacznie (jak mi sie zdaje).

Nie wiem co to sa materialy Sanepidu. Ja posluguje sie zwykle danymi
WHO, ktore sa dosc jednoznaczne. Co pisza producenci - patrz powyzej.
A co jest na Internecie - to juz kwestia wiedzy fachowej i
umiejetnosci siegania do danych zrodlowych. Ktore nie sa skazone mniej
lub bardziej zamierzonymi "bledami interpretacyjnymi".

Ale skoro poslugujesz sie materialami takimi jak podajesz, to prosze o
konkretne dane. Przez kogo wydane, podpisane, autoryzowane. Ogladne,
sprawdze i wypowiem swoja opinie. Swoja i nikogo nie zobowiazujaca.

>W Kodeksie Karnym znajdziesz pewnie paragrafy na rodziców, którzy krzywdz?
>swoje dzieci. Ale nie s?dz?, ?eby ka?dy rodzic kocha? swoje dziecko ze strachu
>przed wi?zieniem.

Rzecz nie w tym aby kochac lub nie kochac, bo tak kaze KK. Rzecz w
tym, aby dziecko mialo najlepsze szanse na zdrowe zycie. Bo na
przyklad polio na swiecie praktycznie ( w krajach rozwinietych) nie
istnieje. I to tylko dzieki szczepionce. Czy to oznacza, ze nikt nie
mial powiklan czy objawow ubocznych ? Napewno nie.

>Rodzice s? obci??eni odpowiedzialno?ci? finansow? za leczenie dzieci i innych
>obywateli, poniewa? p?ac? podatki i ZUS.

Dziecko z Hep B ( zwlaszcza w polaczeniu z innymi schorzeniami )
kosztuje (jego leczenie) znacznie wiecej niz wynosi skladka na ZUS. No
wiec uwazam, ze rodzice powinni placic pelne oplaty w takim przypadku.

>Natomiast nie rozumiem dlaczego
>zak?adasz, ?e dziecko niezaszczepione mo?e zarazi? dziecko zaszczepione.
>Materia?y producentów szczepionek praktycznie wykluczaj? tak? mo?liwo??.
>Zreszt? na zdrowy rozs?dek nale?y spodziewa? si? raczej sytuacji odwrotnej.

Dziecko niezaszczepione moze zarazic inne dziecko niezaszczepione. Bo
i sa takie ... Bo nie wszystkie dzieci mozna szczepic, jak wiadomo.
Lista przeciwskazan do szczepien jest dokladnie ustalona.

A poza tym, moze nie wiesz, ale zadne szczepienie nie daje 100 %
zabezpieczenia. Wiec i to niezaszczepione moze zarazic to zaszczepione
(ktore nie ma pelnej ochrony). Tak jest na przyklad w przypadku
szczepienia przeciwko gruzlicy, ktore daje tylko 60-70 procent
zabezpieczenia. Podobnie szczepienie przeciwko grypie ( i to nawet w
przypadku kiedy szczepionka jest poprawnie dobrana dla okreslonej
populacji ).

Twoja wiara w potege tego co pisza producenci szczepionek zdecydowanie
kaze mi sie zastanowic na celowoscia dalszej takiej dyskusji....

>Pozdrawiam i prosz? o odpowied? na pytania dotycz?ce odpowiedzialno?ci karnej

Skontaktuj sie z SanEpidem.

Pozdrawiam

dradam

18. Data: 2002-11-04 07:31:25

Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> W jaki sposób lekarze karzą rodziców, którzy
> odmawiają szczepienia dzieci?

Czy Twój mąż nadal Cię bije?

Sorki, ale nie mogłam się powstrzymać. Gdybyś zamiast pytać "w jaki sposób
lekarze karzą" zapytała "_czy_ lekarze w jakikolwiek sposób karają" - nie
czepiałabym się.

> Pozdrawiam i proszę o odpowiedź na pytania dotyczące odpowiedzialności karnej

NTG. Polecam pl.soc.prawo. Tu można dyskutować raczej argumenty medyczne, nie
prawne, a tego właśnie chcesz, zdaje się, uniknąć?

> Ania

Marta

19. Data: 2002-11-04 07:59:29

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania B. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> autorzy przepisów o szczepieniach, ktore w każdym kraju
> są inne.

Są inne, bo poszczególne kraje różnią się ryzykiem zachorowania na rozmaite
choroby. Też mi argument...

JoP

20. Data: 2002-11-04 08:09:17

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

l...@p...onet.pl napisał(a):

> Ludzie !

I inne gatunki!

> Ania wyraznie zapytała się tylko o tę rzecz- a czytając co niektóre
> wypowiedzi, mozna poprostu wyjść z siebie.

Uhm, a jak na tej liście ktoś zada pytanie "jak najskuteczniej bić dziecko,
żeby bolało, a nie było śladów", też się oburzysz, że rozpętuje się dyskusja
o szkodliwości bicia dzieci zamiast merytorycznej odpowiedzi?

> Przecież napisała Wam wyrażnie
> swoje zdanie a Wy odrazu zachowujecie się jak by wam cos od kieszeni miało
> odjąć !!

Owszem, bo jak dziecka nie zaszczepi, i ono zachoruje, jak znam życie będzie
się domagać leczenia de facto z kieszeni nas wszystkich, albo zamieszczać
rozpaczliwe ogłoszenia "Moje dziecko może uratować tylko przeszczep wątroby,
liczy się każda złotówka."

JoP

Slownik angielsko-polski http://www.slow.w.pl
taliju@op.pl