Jak uniknąć strzykawki?

1. Data: 2007-08-04 10:04:14

Temat: Jak uniknąć strzykawki?
Od: "Janko" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, wiem że krew można pobierać strzykawką z żyły oraz także przez
nakłucie opuszka palca. Ponieważ mam potworną fobię przed strzykawkami, to
proszę mi powiedzieć czy jest możliwość zrobienia poniższych badań tym
drugim sposobem (tylko poprzez nakłucie palca).

Lekarz zlecił mi następujące:
- podstawowe (OB, morfologia, mocz)
- bakteriologiczne (posiew moczu)
- cukrzycowe (cukier we krwi)
- serologiczne (grupa krwi)
- urologiczne (kreatynina, mocznik, kwas moczowy, elektrolity)
- hematologiczne (płytki krwi, wł. krzepnięcia)

PS. Jeżeli to coś wnosi do tematu, to dodam, że "krew z żyły" miałem
pobieraną 3 lata temu i wtedy zrobiono mi kompleksowe badania. Może pomimo
upływu czasu zastępuje to część z tych powyższych? Bo przecież takie jak:
serologiczne (grupa krwi), to chyba mi się nie zmieniło prawda?

Dziękuję za odpowiedź i proszę się nie śmiać jeżeli napisałem coś głupiego,
bo pytam całkiem poważnie :)

2. Data: 2007-08-04 13:35:02

Temat: Re: Jak uniknąć strzykawki?
Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janko pisze:
> [...]
> serologiczne (grupa krwi), to chyba mi się nie zmieniło prawda?
>
> Dziękuję za odpowiedź i proszę się nie śmiać jeżeli napisałem coś głupiego,

Witam

Niestety nie, nie ma mozliwosci na taka ilosc badan i takie badania jak masz
zlecone pobrania krwi z opuszka palca.
Masz racje - grupe krwi wystarczy oznaczyc raz w zyciu. Ale aby odstapic od
badania grupy krwi to musisz miec albo krewkarte, albo - w przypadku starych
dowodow- wbita grupe krw do dowodu, albo wynik poprzedniego badania grupy
krwi. Zaden lekarz nie bedzie honorowal grupy krwi podanej na "gebe".
Tak wiec nieominie Cie strzykawka, chociaz w tej chwili nie ejst to juz
tradycyjna strzykawka :) Raczej systemy prozniowe :)
A jesli juz usiadziesz do badania, to uprzedz laborantke przed swoim
strachem. :)
I pamietaj byc na czczo :)

Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

3. Data: 2007-08-04 14:46:32

Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

Spinacz biurowy, wirgo <k...@s...onet.pl>!

> Tak wiec nieominie Cie strzykawka, chociaz w tej chwili nie ejst to juz
> tradycyjna strzykawka :) Raczej systemy prozniowe :)

Tzn? Jak to działa dokładnie?

> I pamietaj byc na czczo :)

BTW czemu?

--
g.

4. Data: 2007-08-04 15:03:08

Od: artiun <a...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Wysocki pisze:
> Spinacz biurowy, wirgo <k...@s...onet.pl>!

> Tzn? Jak to działa dokładnie?

Wklucie igły do zyly , a po drogiej stronie igły wpina sie odpowiednia
probowke, cos na zasadie strzykawek, ale nie ma tloka :) Wygodniejsze w
uzyciu niz strzykawka. Eliminuje bledy w pobraniach krwi.

> BTW czemu?

Gdyz posilek wplywa na wartosci oznaczanych parametrow. Nie tylko posilek,
rowniez leki, i nadmierny wysilek.

Artur

5. Data: 2007-08-04 18:25:19

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janko" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> serologiczne (grupa krwi), to chyba mi się nie zmieniło prawda?
>
> Dziękuję za odpowiedź i proszę się nie śmiać jeżeli napisałem coś
Nie wiem jak z oznaczaniem grup krwi,ale o ile pamietam to moj synek miał
robione OB tylko na krwi z palca (Fobia na strzykawki w żyle)
ale usunąc zab to pryszcz...
To wszystko zależy skad jesteś i jak bardzo jesteś zdeterminowany aby
ewentualnie dojechać
Ja polecam tu http://www.medyczneanalizy.pl/?a=1
i przeczytaj "nasze osiągnięcia"

Wycięcie bliznowca z dłoni
Duchy w oczach
Gdzie zrobić operacje by-pass ?
Dieta lekkostrawna ale jednoczesnie kaloryczna
? Dlaczego krew płynie w żyłach ?