Re: Jak wyzwolic ludzi od Zła

Data: 2013-07-21 15:31:04
Temat: Re: Jak wyzwolic ludzi od Zła
Od: m...@g...com

W dniu niedziela, 21 lipca 2013 12:53:52 UTC+2 użytkownik Przemysław Dębski napisał:
> [...]
karze nam odróżniać co jest dla nas lepsze a co gorsze -ze względu na przetrwanie
więc i pozycję w stadzie. Ale jest to zachowanie odzwierzęce a nie ludzkie. Humanizm

w życiu umiec wykorzystywać do rozwoju osobistego i społecznego -wszystko przemieniać
w Dobro. Wzorcem tej postawy jest...Jezus...który nawet poddanie go ukrzyżowaniu
potrafił przekuć w akt wyzwalający (rozumiejących to) od zwierzęcego lęku przed
cierpieniem i śmiercią. I na tym właśnie polega Jego Dzieło Zbawcze
-wybawienie-wyzwolenie-uwolnienie 'idących za nim' od Lęku o siebie -w myśl idei że
wszystko co nas spotyka jest 'dane nam z ręki Boga' -jako Dobrego Ojca - czyli
prowadzi do konkluzji że cała Rzeczywistość jest DOBRA -bez wyjątku... :)

blednym slowie) Stare jak Ewangelia. ;P

> Przyłapać na błędnym słowie ? "prowadzi do konkluzji że cała
>
> Rzeczywistość jest DOBRA -bez wyjątku.".

No właśnie. Nawet twoja próba szukania dziury w całym jest dla ciebie i reszty
szansą rozwoju, a dla mnie była okazją na małe wypracowanko... ;P

> Czyli dla reszty oprócz handlowców mamy doczynienia z niewyjątkiem,

Dla reszty (poza handlowcami i owczesnym klerem) było to kłodą rzuconą pod nogi.
Czy kłoda jest zła? Nie. Ona jest. Silny przeskoczy, bystry ominie, słaby i ślepy się
potknie i potrzebna mu będzie pomoc (czy znajdzie się samarytanin?). Bez zbędnej
kłody będzie łatwiej dojść do celu. Jednak bogatym trudniej niż wielbłądowi przez
ucho igielne. Optymalizacja, brzytwa Ockhama itd...Dębska ;P

> bo przecież konkluzja wyjąków nie dopuszcza :) I wszystko to przez "błędne
>
> słowo" - fiufiu :)

Ale błędy wszak również są dobre: ten ukazuje Dębska twoją problematyczną motywację
(kłody pod nogi-patrz wyżej), masz okazję się 'nawrócić' na optimum, oszczędzaj cudzą
i wlasną energię, minimum energetyczne to zasada działania Rzeczywistości (ale
rozrzutność życia o dziwo wszak też jakby to uzupełniała-jakby była czescią owego
optimum funkcji Realu)
Oszczędzaj co się da, jak się da i jeśli się da, inaczej sam sobie ( i innym) drogę
utrudnisz... ;)))

Dębska grupowy Faryzeuszu -wreszcie cie wmanewrowalem w dysputę. ;P
O toto! ;P
Titi bobasku... ;D