Jak zdobyć władzę nad populacją.

41. Data: 2020-03-24 22:08:38

Temat: Re: Jak zdobyć władzę nad populacją.
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 24 marca 2020 18:36:26 UTC+1 użytkownik gazebo napisał:
> [...]
drukarstwem bogaci chłopi w Zachodniej Europce płacili kopistom, żeby wpisywali co
lepsze kawałki trubadurów do książeczek z najpośledniejszego pergaminu.

> a Sienkiewicz to pies?

To dzieje późniejsze. Czasem lepszy autor, jak Sienkiewicz przebije się do ludzi. Ale
zanim spytałeś o Sienkiewicza, trzeba byłoby się przebić przez średniowieczną Złotą
Legendę, przez takie ponadczasowe renesansowe bestselery jak np. Aleksandreida,
Meluzyna, Magielona, następnie przez Christiana Vulpiusa (Rinaldo Rinaldini) i
Eugeniusza Sue (Tajemnice Paryża), a w Polsce przez jakiegoś Karola Miarkę, Józefa
Lompę, Aleksandra von Oppeln-Bronikowskiego etc. ramoty. Kto studiował historię
takiej literatury "drugiego kalibru", ten wie o co chodzi...

42. Data: 2020-03-24 22:42:55

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.03.2020 o 21:51, gazebo pisze:
> [...]
brytania-johnson-wprowadza-nowe-ograniczenia/e97bn7r

> ja tu zyje, a to co slyszysz to tak naprawde nijak ma sie do zycia

Słyszę też od tych, którzy tam żyją. Chodzi mi o nagłe olśnienie wśród
tam rządzących. A co (z)robią z tym ludzie to inna sprawa. Chociaż chyba
już zaczyna docierać powaga sytuacji?

> pamietam powodz we Wroclawiu, wiec?

Ale to nie są dobre wspomnienia?

Ewa

43. Data: 2020-03-24 22:46:50

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24/03/2020 o 21:08, Jakub A. Krzewicki pisze:

> [...]
Lompę, Aleksandra von Oppeln-Bronikowskiego etc. ramoty. Kto studiował historię
takiej literatury "drugiego kalibru", ten wie o co chodzi...

zawsze milo cie czytac :] poddaje sie

--
gazebo

44. Data: 2020-03-24 22:50:48

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24/03/2020 o 21:42, FEniks pisze:

> [...]
>

> Słyszę też od tych, którzy tam żyją. Chodzi mi o nagłe olśnienie wśród
> tam rządzących. A co (z)robią z tym ludzie to inna sprawa. Chociaż chyba

serio? to nie ma nic wspolnego z powaga sytuacji, to polityka, co ma
zrobic rzad jak ludzie przestana placic podatki? zagoni ich do kopalni?
tu juz takowych nie ma

> Ale to nie są dobre wspomnienia?
>
> Ewa

nie najgorzej poszlo, studenci zeglowali na ulicach

--
gazebo

45. Data: 2020-03-24 23:38:19

Od: Izaura <d...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

https://youtu.be/89UGDqBlGHo?t=375

46. Data: 2020-03-24 23:49:12

Od: Izaura <d...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-03-24 13:35, Kviat wrote:

> I tylko tyle pierwszy z brzegu szympans rozumie z prozy Sapkowskiego.
> W najwyższym przypadku.

Obydwoje probuja ci delikatnie powiedziec, ze chodzi o zezwierzecenie
czlowieka a ty jak zwykle nic nie rozumiesz...

47. Data: 2020-03-24 23:58:51

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> JAM TWOIM BOGIEM
> ---
> JAM TWOIM PRACHETTEM ;P

jestes NIKIM
---
Mnie to nie przeszkadza ;P
Ze sam sobie przeczysz ;))
TObie tez chyba nie wiec
Tak ci juz zostanie do tego
tsunami transatlantyckiego ;)

48. Data: 2020-03-25 00:36:58

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 24 marca 2020 22:46:51 UTC+1 użytkownik gazebo napisał:

> [...]
Lompę, Aleksandra von Oppeln-Bronikowskiego etc. ramoty. Kto studiował historię
takiej literatury "drugiego kalibru", ten wie o co chodzi...

Ja tylko mówię, co kursowało pod strzechami plebejskimi w XIX w.
Takie np. powieści gotyckie były czytadłami łże-elity, ale na rynek ludowy (poza
Anglią i U.S. gdzie kursowały "penny dreadfuls", nie wiem, jak we Francji) nie
przebiły się chyba do czasu napisania przez Bram Stokera "Draculi" a może i nawet do
jego pierwszej ekranizacji.

Po prostu dla ludu przed epoką uprzemysłowienia takie upiory i duchy to były sprawy
tak trywialne, nieprzyjemne, a nawet wstydliwe, że dopiero robotnik miejski oderwany
od znajomości "ciemnej strony" natury i środowiska "wsiowego" widział w nich jakąś
niebywałą i ekscytującą sensację. Do tego czasu "spirytyzm" był wyłącznie
pańsko-burżuazyjną fanaberią. Bardzo fajnie wykorzystuje ten motyw Pilipiuk
konstruując postać Jakuba Wędrowycza - wiejskiego egzorcysty który widzi duchy i inne
dziwa natury tak bardzo właśnie "po staremu". Tak jak gdyby Wiedźmin Sapka mógł żyć w
naszych czasach.

49. Data: 2020-03-25 10:45:53

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.03.2020 o 23:38, Izaura pisze:

> https://youtu.be/89UGDqBlGHo?t=375

No i?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

50. Data: 2020-03-25 11:05:25

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.03.2020 o 22:50, gazebo pisze:

brytania-johnson-wprowadza-nowe-ograniczenia/e97bn7r

> serio? to nie ma nic wspolnego z powaga sytuacji

Dla mnie wystarczająco poważne jest to, że umierają ludzie.

> , to polityka, co ma zrobic rzad jak ludzie przestana placic podatki?
> zagoni ich do kopalni? tu juz takowych nie ma

> nie najgorzej poszlo, studenci zeglowali na ulicach

Super. To jest bardzo cenna cecha ludzkiej pamięci.

Ewa

Wyciekly dane COVID-19 leczenie i PROFILAKTYKA!
Co nas nie zabije...
Tylko humor może nas uratować.
Ojojoj! Covid19 ubezpladnia mezczyzn? Fake czy robi siem scenariusz jak z Seksmisji!?
Szumowski super!