Re: Jak znalezc prace?

Data: 2000-07-11 00:38:00
Temat: Re: Jak znalezc prace?
Od: n...@p...ninka.net

"Joan" <j...@z...wsp.zgora.pl> writes:

> Czy ktos z Was moglby mi udzielic kilku rad odnosnie szukania pracy?
> Skonczylam studia i zamierzam znalezc prace. Mam tylko takie watpliwosci:
> 1. czy chodzic od drzwi do drzwi i mowic: dzien dobry, szukam pracy?

Hm.. nie jest to zbyt dobra metoda. Glownie dlatego, ze efekty niskie
a zajmuje strasznie duzo czasu.
To juz lepiej skupic sie na tym w jakich firmach chcesz pracowac, jako
kto, dowiedziec sie o tej firmie mozliwie jak najwiecej a potem
szturmowac.

> 2. a jesli tak, to czy miec ze soba od razu CV i l.m.?

Miec przy sobie CV nigdy nie zaszkodzi, ale z listem motywacyjnym to
juz gorzej. Bo ciezko jest napisac cos sensownego w tym liscie, jesli
jest on na takim poziomie ogolnosci zeby sie "do wszystkich" nadawal.

> 3. czy w l.m. pisac o jakie stanowisko mi chodzi (jesli moje wyksztalcenie
> wskazuje na to, ze moglabym pracowac na kilku stanowiskach)?

Hm.. zawsze mozesz sprecyzowac te pare stanowisk i dac konkretne
uzasadnienie do kazdego z nich.

> 3. jesli przychodze "z ulicy" to czy isc do dzialu kadr czy walic prosto do
> kierownika?

Kierownik raczej cie splawi. od tego sa wlasnie dzialy human resurces
czy kadry, zeby zalatwic na niego czesc roboty.

> 4. czy odpowiadac tylko na ogloszenia w gazetach, lub jesli z innych zrodel
> wiem, ze frima poszukuje pracownikow.

Hm.. a w ogole to jakie masz wyksztalcenie i co chcialabys robic - bo
od tego zalezy konkretna strategia.

--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net