Jak znalezc prace?

1. Data: 2000-07-10 20:44:08

Temat: Jak znalezc prace?
Od: "Joan" <j...@z...wsp.zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos z Was moglby mi udzielic kilku rad odnosnie szukania pracy?
Skonczylam studia i zamierzam znalezc prace. Mam tylko takie watpliwosci:
1. czy chodzic od drzwi do drzwi i mowic: dzien dobry, szukam pracy?
2. a jesli tak, to czy miec ze soba od razu CV i l.m.?
3. czy w l.m. pisac o jakie stanowisko mi chodzi (jesli moje wyksztalcenie
wskazuje na to, ze moglabym pracowac na kilku stanowiskach)?
3. jesli przychodze "z ulicy" to czy isc do dzialu kadr czy walic prosto do
kierownika?
4. czy odpowiadac tylko na ogloszenia w gazetach, lub jesli z innych zrodel
wiem, ze frima poszukuje pracownikow.
Serdeczne dzieki za rady.
Joan

1. Data: 2000-07-10 20:54:08

Temat: Re: Jak znalezc prace?
Od: "Filip" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukajcie, a znajdziecie!

1. Data: 2000-07-10 20:56:07

Od: "Filip" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-07-10 20:59:10

Od: "Filip" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zartowalem, my wszyscy tak naprawde mamy problemy

1. Data: 2000-07-10 21:36:16

Od: DrYazzgod <d...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joan wrote:

> czy chodzic od drzwi do drzwi i mowic: dzien dobry, szukam pracy ?

Chodzic wszedzie gdzie sie da i zostawiac w dziale kadr albo
w sekretariacie CV. Nawet jesli nie daja ogloszenia i w ogole nie
szukaja pracownikow, to i tak zostawiac CV i l.m. I domagac sie
okreslenia terminu udzielenia odpowiedzi. Oczywiscie nie natretnie
tylko asertywnie (cokolwiek to znaczy).

> a jesli tak, to czy miec ze soba od razu CV i l.m.?

Tak. Bcerga romob!

> czy w l.m. pisac o jakie stanowisko mi chodzi (jesli moje
> wyksztalcenie wskazuje na to, ze moglabym pracowac na kilku
> stanowiskach)?

Nie wiem. Ale pewna elastycznosc nie zaszkodzi.

> jesli przychodze "z ulicy" to czy isc do dzialu kadr czy walic
> prosto do kierownika?

Nie wiem. Rozne firmy roznie sa zorganizowane. Nie zawsze formalna
organizacja firmy pokrywa sie z kultura organizacji. Intuicja!
To pewnie kiepska rada, ale to tak jak pojscie z wizyta do kogos:
wchodzac do czyjegos domu od razu wyczuwasz, w ktorym fotelu nie wolno
Ci siadac, bo od razu bedziesz miec kreche u gospodarza, a wchodzac do
jakiejs organizacji czesto od razu samo sie narzuca z kim warto
rozmawiac, a z kim nie. I trzeba, qrna, uwazac, bo czesto w takich
sytuacjach mozna trafic na pajaca, ktory nie ma zadnej wladzy, ale
korzysta z sytuacji, zeby przez kilka minut byc waznym.

> czy odpowiadac tylko na ogloszenia w gazetach, lub jesli z innych
> zrodel wiem, ze frima poszukuje pracownikow.

Wszystkie zrodla sa dobre. Sporo energicznych ludzi zdobywa prace
nie z ogloszen, ale wlasnie wchodzac gdzies z ulicy i potrafiac sie
sprzedac.

Tak mi sie zdaje...

--
Dariusz Laskowski
Gdansk Wrzeszcz W pewnym sensie to ja mam

1. Data: 2000-07-11 00:38:00

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"Joan" <j...@z...wsp.zgora.pl> writes:

> Czy ktos z Was moglby mi udzielic kilku rad odnosnie szukania pracy?
> Skonczylam studia i zamierzam znalezc prace. Mam tylko takie watpliwosci:
> 1. czy chodzic od drzwi do drzwi i mowic: dzien dobry, szukam pracy?

Hm.. nie jest to zbyt dobra metoda. Glownie dlatego, ze efekty niskie
a zajmuje strasznie duzo czasu.
To juz lepiej skupic sie na tym w jakich firmach chcesz pracowac, jako
kto, dowiedziec sie o tej firmie mozliwie jak najwiecej a potem
szturmowac.

> 2. a jesli tak, to czy miec ze soba od razu CV i l.m.?

Miec przy sobie CV nigdy nie zaszkodzi, ale z listem motywacyjnym to
juz gorzej. Bo ciezko jest napisac cos sensownego w tym liscie, jesli
jest on na takim poziomie ogolnosci zeby sie "do wszystkich" nadawal.

> 3. czy w l.m. pisac o jakie stanowisko mi chodzi (jesli moje wyksztalcenie
> wskazuje na to, ze moglabym pracowac na kilku stanowiskach)?

Hm.. zawsze mozesz sprecyzowac te pare stanowisk i dac konkretne
uzasadnienie do kazdego z nich.

> 3. jesli przychodze "z ulicy" to czy isc do dzialu kadr czy walic prosto do
> kierownika?

Kierownik raczej cie splawi. od tego sa wlasnie dzialy human resurces
czy kadry, zeby zalatwic na niego czesc roboty.

> 4. czy odpowiadac tylko na ogloszenia w gazetach, lub jesli z innych zrodel
> wiem, ze frima poszukuje pracownikow.

Hm.. a w ogole to jakie masz wyksztalcenie i co chcialabys robic - bo
od tego zalezy konkretna strategia.

--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2000-07-11 01:20:46

Od: DrYazzgod <d...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

n...@p...ninka.net wrote:

> Miec przy sobie CV nigdy nie zaszkodzi, ale z listem motywacyjnym to
> juz gorzej. Bo ciezko jest napisac cos sensownego w tym liscie, jesli
> jest on na takim poziomie ogolnosci zeby sie "do wszystkich" nadawal.

Trudne, ale wykonalne. Zobaczcie jaki uniwersalny list motywacyjny :))
przyslal kandydat do mojej baby (BP,PPNMSP - jest juz pozno, a mi nie
chce sie spac):

-------------------------------- Cytat ---------------------------------

Ucieszylem sie dlatego, ze wiem, iz Wasza firma jest duza i dobra,
i daje ludziom duzo pieniedzy. Ja tez chce zarabiac duzo pieniedzy.
Moge w zamian za to pracowac, nawet duzo pracowac, bo jak sie duzo
pracuje to sie ma duzo pieniedzy. Chce miec duzo pieniedzy bo mam
malo rzeczy i koledzy sie ze mnie smieja. A tak bede mogl kupic duzo
rzeczy (nie od razu, ale na raty). Poza tym licze, ze dacie mi samochod
sluzbowy, tylko zeby nie byl zapackany Wasza nazwa, bo wtedy beda sie
ze mnie panny na dyskotece smialy, ze nie moj. Ja ze swej strony jak
juz pisalem bede duzo pracowal i bede zawsze wierny Waszej firmie,
jesli tylko dostane to co chce dostac. Poza tym Wasza firma jest duza
i miedzynarodowa, wiec nie chodzi mi tylko o pieniadze, bo przeciez
wazne jest, zeby powiedziec kolegom gdzie pracuje i wtedy oni
powiedza: O!
Umiem troche, ale o wiele wiecej sie moge nauczyc i rozwinac,
bo napisaliscie, ze dajecie mozliwosc rozwoju. Ja bardzo lubie sie
rozwijac, bo wtedy ma sie duzo pieniedzy, a jak ma sie duzo pieniedzy,
to ma sie coraz wiecej rzeczy, a jak ma sie coraz wiecej rzeczy to
trzeba miec dom, a jak ma sie dom to przyda sie tez zona i dzieciaki
(ale bez przesady). I wtedy mozna zaprosic kolegow, a Wy juz wiecie,
co oni zrobia. Poza tym chce dodac, ze zawsze chcialem pracowac w Waszej
firmie (wiecie dlaczego), ale jakos nie bylo okazji. Z wyrazami unizenia
i pozdrowieniami...

--------------------------------- END ----------------------------------

Dobranoc.

--
Dariusz Laskowski
Gdansk Wrzeszcz DrYazzgod: ONI istnieja.

1. Data: 2000-07-11 02:25:37

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

DrYazzgod <d...@i...net.pl> writes:

> [...]
> co oni zrobia. Poza tym chce dodac, ze zawsze chcialem pracowac w Waszej
> firmie (wiecie dlaczego), ale jakos nie bylo okazji. Z wyrazami unizenia

Pikne :) Ja bym tegoz goscia jednak nie zatrudnila, wlasnie ze wzgledu
na taki list motywacyjny ;)

To juz znacznie bardziej (jesli chce byc ktos szczery) napisac tak:
(to fakt autentyczny, moj jeden znajomy taki list wyfasowal)

pracuje dla pieniedzy.

;)))

1. Data: 2000-07-11 08:02:00

Od: "Piotrek. M." <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joan napisał(a) w wiadomości: <8kdc80$16b2$1@arrakis.artcom.pl>...
>Czy ktos z Was moglby mi udzielic kilku rad odnosnie szukania pracy?
>Skonczylam studia i zamierzam znalezc prace. Mam tylko takie watpliwosci:
>1. czy chodzic od drzwi do drzwi i mowic: dzien dobry, szukam pracy?

Lepiej w pierwszej kolejności pójść do biur doradctwa personalnego i
zostawić CV. Osobiście wątpię aby dla studentów posiadali oni oferty pracy,
ale zawsze można spróbować. Jest jeszcze coś takiego jak Biuro Karier - tam
powinno już byc lepiej.
Następnym krokiem powinno być bieżące śledzenie ogłoszeń w GAzecie
Wyborczej, dobrze jest zaprenumerowac sobie dodaki poniedziałkowe z regionów
w których chcesz pracować.
Następnie wysyłać ofertę do konkretnych firm w których chesz pracować.
Wysłać, po kilku dniach zapytać czy doszła i kiedy można spodziewać się
odpowiedzi. Po jakichś 2 tygodniach zadzwonić bez względu na odpowiedź.
Można i chodzić od firmy do firmy, dobrze jest jednak przygotować sobie
firmy i napisać list pod ich katem, noi i dobrze jest coś wiedziec, bo
róznie to może byc gdy trafisz akurat na dociekliwego szfa pytającego
dlaczego chesz tu pracować...

>2. a jesli tak, to czy miec ze soba od razu CV i l.m.?

Dokładnie

>3. czy w l.m. pisac o jakie stanowisko mi chodzi (jesli moje wyksztalcenie

Jeżeli odpowiadasz na ogłoszenia z konkretnym stanowiskiem to tak, a inaczej
to określiłbym zakres stanowisk w których się widzę.

>3. jesli przychodze "z ulicy" to czy isc do dzialu kadr czy walic prosto do
>kierownika?

Kierownik zasadniczo nie ma czasu na wizyty kolesi z ulicy, z nim musiałbyć
się umówić, a w ogóle to do jakiego kierownika miałbyś iść - działu
oczyszczalni ścieków, czy elektrycznego, czy transportu???? Kadry, albo
sekretariat wystarczy do pozostawienia podania.

Piotr. M.

1. Data: 2000-07-11 10:57:41

Temat: Odp: Jak znalezc prace?
Od: "Hiena" <h...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

resurces

Czyżby nasz angielski geniusz pomylił się?

Zdrada?
Re: Czy wierzysz w Boga ?
Co teraz zrobic ?
Wakacje z MEJEM