Jak znieczulać we własnym zakresie?

1. Data: 2003-06-30 02:24:03

Temat: Jak znieczulać we własnym zakresie?
Od: q...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Co można samemu zrobić, aby zminimalizować fizyczny ból?
Jestem ciekaw czy można we własnym zakresie coś zrobić, aby
zmnniejszyć ból (czyli domyślam się, że chodzi tutaj o zmniejszenie
wrażliwości jakiś zakończeń nerwów, ale coś takiego) odczuwany np przy
ciągnięciu za włosy na ciele.

Czy np po wypiciu alkoholu ten ból jest mniejszy?
Czego innego można użyć? (chodzi mi zarówno o pewne znieczulenia miejscowe, jak
i ogólne - ale jeśli ogólne, to nie powodujące utraty przytomoności!!)

będę bardzo wdzięczny za wszelkie odpowiedzi

2. Data: 2003-06-30 07:17:36

Temat: Re: Jak znieczulać we własnym zakresie?
Od: "LoboV" <f...@l...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zmnniejszyć ból (czyli domyślam się, że chodzi tutaj o zmniejszenie
> wrażliwości jakiś zakończeń nerwów, ale coś takiego) odczuwany np przy

W sklepie mozesz kupic "lod w spray'u" do znieczulen miejscowych - taki
jakiego uzywaja na meczach pilkarskich. Po zastosowaniu ulga jest
natychmiastowa (np. stluczone kolano) ale nastepnego dnia boli jak cholera..

Pozdr
--
..:: LoboV ::..
www.lobo.z.pl

3. Data: 2003-06-30 09:41:24

Od: q...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Po zastosowaniu ulga jest
> natychmiastowa (np. stluczone kolano) ale nastepnego dnia boli jak cholera..
>
> Pozdr
> --

Ale czy ten ból następnego dnia jest wynikiem zastosowania tego lodu, czy po
prostu jest to związane z uszkodzeniem, no w tym przypadku akurat kolana?

4. Data: 2003-06-30 10:41:16

Od: "LoboV" <f...@l...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem, lekarzem nie jestem ale qmplowi zrobili tak na meczu i nastepnego
dnia konal z bolu..

Pozdr

--
..:: LoboV ::..
www.lobo.z.pl

5. Data: 2003-06-30 11:29:46

Temat: Re: Jak znieczulaa we w3asnym zakresie? (was: Jak znieczula? we w?asnym zakresie?)
Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 30 Jun 2003 12:41:16 +0200, LoboV wrote:

> Nie wiem, lekarzem nie jestem ale qmplowi zrobili tak na meczu i nastepnego
> dnia konal z bolu..

Nie trzeba być lekarzem, żeby to zrozumieć.
Ból (taki po urazie też) nie bierze cię bez powodu i nie jest
bezużyteczny dla organizmu. Ostry ból wymusza ucieczkę od bodźca
bólowego, a ból po urazie wymusza oszczedzanie / chronienie uszkodzonego
miejsca. Jeśli za pomocą chlorku etylu zniesiesz ból w uszkodzonej nodze
- piłkarz będzie na niej biegać, więc uraz będzie się pogłębiał. I
dlatego kiedy znieczulenie ustąpi - ból bedzie większy, niż bezpośrednio
po kontuzji, bo i uraz poważniejszy.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

6. Data: 2003-06-30 11:41:15

Od: q...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - piłkarz będzie na niej biegać, więc uraz będzie się pogłębiał. I
> dlatego kiedy znieczulenie ustąpi - ból bedzie większy, niż bezpośrednio

O! właśnie o to mi chodziło jeśli chodzi o działanie tego chlorku etylu!
Ale tak w ogóle to chciałem się dowiedzieć, o sposób na
zmniejszenie bólu spowodowanego działaniem, które dopiero ma nastąpić, a NIE
"po fakcie". Czyli np używam tego w danym miejscu, szczypię się i prawie nic
nie czuję, albo czuję po prostu mniejszy ból. Czy ten "lód" można stosować też
w takim celu?

> Pozdrawiam
Ja również

7. Data: 2003-06-30 12:40:07

Temat: Re: Jak znieczulaa we w3asnym zakresie?
Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Jun 2003 13:41:15 +0200, q...@p...onet.pl wrote:

> Czyli np używam tego w danym miejscu, szczypię się i prawie nic
> nie czuję, albo czuję po prostu mniejszy ból. Czy ten "lód" można stosować też
> w takim celu?

A co chcesz zrobić?
Depilować się? Piercing? Czy inny 'bodyart'?

8. Data: 2003-06-30 13:09:48

Od: q...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> A co chcesz zrobić?
> Depilować się? Piercing? Czy inny 'bodyart'?
>
> m.
> --

Docelowo chodzi o "body painting", ale aby uzyskać
najlepszy efekt, należy właśnie pozbyć się włosków z ciałka za pomocą epilatora
(czyli wyrywacza włosków) brrrrrr... AAAAA....
Jakoś to wytrzymam bo mam w perspektywie $$$$ za promocję w pewnym
hipermarkecie :))))) więc przydalbym się jakiś preparat do zminimalizowania
bólu, do tego myśl o $$$ i jakoś to będzie :))) (btw moja ukochana jest bardzo
ciekawa mojej zamiany z ssaka w gada :)))))

serdecznie pozdrawiam

9. Data: 2003-06-30 13:31:06

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Jun 2003 15:09:48 +0200, q...@p...onet.pl wrote:

> Docelowo chodzi o "body painting", ale aby uzyskać

Ja się nie znam, ale dlaczego nie wystarczy zgolić???

Myślę, że pytanie można by zadać na pl.rec.uroda (?) - Panie na pewno
będą wiedzieć więcej na temat depilacji i jak zmniejszyć jej bolesność.
Poza ochłodzeniem (ale nie chlorkiem etylu IMHO) raczej nic innego w grę
nie wchodzi IMHO.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
/Wilder Penfield/

10. Data: 2003-06-30 15:19:18

Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" napiasał ...

> Ja się nie znam, ale dlaczego nie wystarczy zgolić???

Też sądzę, że wystarczy zgolić.
I chyba nawet lepiej (podwarunkiem, że się nie pozacina),
bo po depilacji skóra może być podrażniona,
więc malowanie może jej niespecjalnie posłużyć.
Jedyny szkopuł w tym, że po goleniu włosy dosyć szybko odrastają,
a depilacja daje nieco bardziej długotrwały efekt.

Pozdrawiam !
Mała Mi

Opuchnieta stopa!
Gdzie szukac?
łupiez pstry
kichanie - alergia - tabletki - skutki uboczne
co to jest stres prostatis?