Jak zrobić Homous?

1. Data: 2004-04-20 23:33:54

Temat: Jak zrobić Homous?
Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

Bardzo was proszę o pomoc.
Jak zrobic Homous samemu w domu? Tutaj jest on nie do zdobycia, ale wiem ze
mozna zrobic go samemu w domu. Wiem ze glownym skladnikiem jest ciecierzyca.

Pozdrawiam gorąco

Monika Zarczuk

1. Data: 2004-04-21 07:41:49

Temat: Re: Jak zrobić Homous?
Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Zarczuk" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ze
> mozna zrobic go samemu w domu. Wiem ze glownym skladnikiem jest

Robię chyba raczej nietypowy, ale nam smakuje.
Ciecierzycę namoczyć na noc. Rano ugotować w nowej wodzie do miękkości
(posolić pod koniec). Wystudzić. Zmiksować dodając utarty czosnek i oliwę z
oliwek. Nie dodaję pasty sezamowej, bo mąż się na nią krzywi - ale można.
Niestety nie podam Ci proporcji, bo robię wszystko na oko. Pobaw się. Mnie
smakuje z foccacią (włoski płaski chlebek) własnej roboty i z pomidorkiem.

O, wyszperałam w swoich zasobach przepis z internetu:
Porcja dla 6 osób. Czas przygotow. 1,5 godz.

120 g grochu włoskiego,
1 cebula,
1 ząbek czosnku,
3 łyżeczki oliwy,
2-3 łyżeczki pasty tahina (sezamowej),
1/2 łyżeczki kurkumy,
sól,
2-4 łyżki soku cytrynowego.

1. Groch zalać wrząca woda i moczyć przez 8 godz.

2. Groch odcedzić, nie wylewając wody, w której się moczył.

3. Cebule i czosnek posiekać. Lekko podsmażyć w 2 łyżeczkach oliwy, dodać
kurkume i odrobinę wody z moczenia. Dodać groch, zalać woda z moczenia na 3
cm
powyżej poziomu grochu i doprowadzić do wrzenia. Zmniejszyć ogień i gotować
tak długo, aż będzie miękki (ok. 1 godz.). Stary groch wymaga dłuższego
gotowania.

4. Groch odcedzić, wywar zachować. Groch rozgnieść widelcem, wlać kilka
łyżek
wywaru i zmiksować lub przetrzeć przez sito. Pasta powinna mieć konsystencje
majonezu.

5. Przełożyć do miski, dodać sól, sok z cytryny, pastę tahina i dobrze
wymieszać.

6. Hummus przełożyć do płaskiej miski i przybrać posiekaną zieloną
pietruszką.

Groch włoski to oczywiście ciecierzyca.

Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-04-25 20:55:04

Od: MarcinS <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Zarczuk wrote:

> [...]
> mozna zrobic go samemu w domu. Wiem ze glownym skladnikiem jest ciecierzyca.

hummus dostaniesz w Warszawie baz problemów w Samira - restauracja
libanska cena za puszke okolo 7 zl

Marcin

1. Data: 2004-04-27 00:07:02

Od: "arielka" <a...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

.

hummus to pasta otrzymana przez zmieszanie tachini i ciecierzycy z sokiem z
cytryny i czasem jeszcze jakis skladnik do smaku jest np ;czarne oliwki
tachini to pasta oleista z ziaren sezamu ,kupisz w sklepie ze zdrowa
zywnoscia ,sprzedaja w słoikach,samemu nie nadaje sie do jedzenia ;-))

zobacz tam bedzie przepis:

www.puszkkka.spinacz.pl

sa tez inne przepisy na pasty

pozdrawiam Arielka

1. Data: 2004-05-01 10:58:41

Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "arielka" <a...@r...com> napisał w wiadomości
.cable.rogers.com...
,samemu nie nadaje sie do jedzenia ;-))

masz na myśli - zrobiony samemu nie nadaje sie do jedzenia?
Mów za siebie ;)
Pozdrawiam, Agata

Witam
Jaki deser, jakie ciasto??