Jaka agencja ochrony

1. Data: 2003-04-08 10:27:10

Temat: Jaka agencja ochrony
Od: "Tomasz" <t...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
Ponieważ okolica w której mieszkam robi się coraz mniej ciekawa,
postanowiłem zasięgnąć informacji na temat dostępnych usług firm
ochroniarskich.
Do wyboru mam dwie - Solid i Juventus, okolice Halinowa pod Warszawą (tam
mają swój punkt).
Co możecie powiedzieć dobrego i złego o tych dwóch agencjach, szczególnie na
temat instalowanego sprzętu alarmowego, skuteczności, relacji z klientem?
Czego oczekiwać, na co zwrocić uwagę?
Na razie rozmawiałem jedynie z ich przedstawicielami, ale z ich opowieści
wszystko wygląda bardzo różowo i niebyt miarodajnie.
Aha, oferta wstępna Juventusu jest nieco droższa (abonament 120 + vat przy
100+vat Solidu).

Pozdrawiam
Tomek

1. Data: 2003-04-08 13:26:26

Temat: Re: Jaka agencja ochrony
Od: "Mirek Krasnowski" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" wrote:

> Co możecie powiedzieć dobrego i złego o tych dwóch agencjach, szczególnie
na
> temat instalowanego sprzętu alarmowego,

Instalują najtańsze urządzenia jakie są dostępne na rynku. Bo im nie zależy
na tym aby system był dobry tylko aby klient płacił abonament. Jeżeli
zdecydujesz się jednak na to aby to oni (agencja) wykonali Ci system to nie
bierz żadnych rat czy rozwiązań typu system gratis ale umowa na 2 lata bo
będziesz miał problemy. Tak naprawdę zasada jest taka kto inny system
zainstalował i go konserwuje a kto inny go monitoruje. Jeżeli monitoring da
dupy i będzie miał do systemu dostęp np. przez telefon to może bez Twojej
wiedzy zrobić z systemem i Twoim obiektem wszystko. Umowę koniecznie
skonsultuj z prawnikiem powtarzam raz jeszcze skonsultuj z prawnikiem oraz z
osobą która jest obeznana w temacie monitoringu i alarmów. Czytałem wiele
umów jakie proponuje się klientowi stacji monitorowania i powiem jedna
większość jest tak skonstruowana, że ty masz same obowiązki a agencja za nic
nie odpowiada nawet jak Cię okradną. Ty masz tylko płacić i cicho siedzieć.
Oczywiście nie dotyczy to wszystkich agencji oraz tego że agencje używają
różnych umów na różnym terenie. Bądź bardzo czujny to nie jest malowanie
ścian czy zakładanie kranu to jest podpis który może Cię wiele kosztować.

skuteczności, relacji z klientem?

> Czego oczekiwać, na co zwrócić uwagę?

Temat rzeka spróbuję napisać coś jutro bo musze kończyć.

> [...]
> wszystko wygląda bardzo różowo i niebyt miarodajnie.
> Aha, oferta wstępna Juventusu jest nieco droższa (abonament 120 + vat przy

Obydwie ceny są tak naprawdę za niskie aby gwarantować należyte wykonanie
usługi.

pzdr
mirek

1. Data: 2003-04-08 18:59:11

Od: "Ireneusz Matak" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz <t...@a...com.pl> napisał(a):

> [...]
> ochroniarskich.
> Do wyboru mam dwie - Solid i Juventus, okolice Halinowa pod Warszawą (tam
Sprawdź jeszcze GROT. Solid jest wielki i przez to mało solidny, w tej masie
jest masa niezadowolonych.

1. Data: 2003-04-09 12:14:02

Od: "Mirek Krasnowski" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" wrote:

> Czego oczekiwać, na co zwrocić uwagę?

1. Czy mają koncesję dobrze by było abyś w umowie zawarł że Cię poinformują
o fakcie utraty lub zmiany zakresu koncesji.
2. Czy są ubezpieczeni, gdzie i co zawiera polisa oraz to aby za każdym
razem przedkładali Ci do wglądu polisę kiedy będą ją przedłużali.
3. Który sąd będzie rozstrzygał spory jeżeli właściwy dla siedziby firmy to
się nie zgadzaj ma być właściwy dla Twojego miejsca zamieszkania.
3. Ile mają linii telefonicznych jeżeli monitoring telefoniczny. Standard
zachodni to 1 linia na 15 monitorowanych obiektów.
4. Jeżeli radiowy to czy w nadajniku przechowywane jest potwierdzenia
przyjęcia zgłoszenia przez stację monitorowania.
5. Jakie są terminy na składanie reklamacji.
6. Jak długo firma przechowuje dane z historią na obiektach. Moim zdaniem
jeżeli mniej niż 3 miesiące to pachnie szwindlem.
7. Jeżeli będą mieli możliwość ingerencji w Twój system za pomocą linii
telefonicznej to tylko za Twoją każdorazowa zgodą (wymaga zainstalowania
odpowiedniej centrali) a lepiej aby system zainstalował kto inny (jeden
będzie pilnował drugiego)
8. Warunki na jakich możesz rozwiązać umowę i w jakim terminie. Bardzo
ważne.
9. Warunki na jakich oni mogą rozwiązać umowę. Bardzo ważne.
10. Co dokładnie oznacz że nie odpowiadają za tzw. siłę wyższą. Czy strajk
pracowników bo im nie płacą to siła wyższa? Czy brak zasilania w stacji
monitorowania przez 12 godzin, a oni nie mają źródła zasilania rezerwowego
to siła wyższa? Czy jeżeli stacja nawali to też siła wyższa bo nie mają
stacji zdublowanej. Czy te przypadki obejmuje ich ubezpieczenie.
11. Jakie są procedury reakcji na alarm i napad (napad to zupełnie inne
pojecie)
12. czy się płaci za alarmy tzw. fałszywe i ile. Jeżeli firma Ci założyła
system i go monitoruje to może sama wywoływać fałszywe alarmy.
13. Jaka jest procedura odwołania fałszywego alarmu. Mogą wymagać pojawienia
się osoby upoważnionej. jak jesteś na wczasach to być może dostaniesz
rachunek za 14 dniowy okres pilnowania obiektu bo nie było osoby
upoważnionej do odwołania alarmu.

Nie chce mi się więcej pisac. Prawnik. Prawnik i jeszcze raz prawnik.
Pułapek w umowie może być tyle ile włosów na głowie. Zdarza się także tak ze
umowa pozostawiona w celu zapoznania się z warunkami odbiega od tego co
przynoszą do podpisu (sic!)
Jak będziesz miał jakiekolwiek wątpliwości interpretacyjne jakiegokolwiek
punktu umowy to pisz w miarę swoich możliwości i wiedzy postaram się pomóc i
wyjaśnić.

pzdr
mirek

1. Data: 2003-04-09 14:19:14

Od: "Tomasz" <t...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mirek Krasnowski" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> punktu umowy to pisz w miarę swoich możliwości i wiedzy postaram się pomóc

Dzięki serdeczne
Dzisiaj mam drugie spotkanie z panem z Juventusu, przedstawi mi kosztorys
systemu alarmowego, przy okazji zapodam mu podaną przez Ciebie listę pytań.

Jeśli chodzi o precedury, to stanowią one w J. integralna część umowy. Z
terminami reklamacji w projekcie umowy jest mowa o 14 dniach.

Pozdrawiam
Tomek

1. Data: 2003-04-09 14:38:38

Od: "Mirek Krasnowski" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" wrote:

> Dzisiaj mam drugie spotkanie z panem z Juventusu, przedstawi mi kosztorys
> systemu alarmowego, przy okazji zapodam mu podaną przez Ciebie listę
pytań.

Daj znać co powiedział jeżeli chcesz to moge wyrazić swoją opinię na temat
zaproponowanego rozwiązania technicznego.

> Jeśli chodzi o precedury, to stanowią one w J. integralna część umowy.

to dobrze tylko jakie one są?

> terminami reklamacji w projekcie umowy jest mowa o 14 dniach.

Nie jestem prawnikiem ale wydaje mi się to niezgodne z przepisami. Ważne
jest także od kiedy biegnie te 14 dni czy od zdarzenia (jak wyjedziesz na
urlop, wrócisz po 14 dniach, a zdarzenie miało miejsce pierwszego dnia to
już reklamacji nie przyjmą?), czy od momentu kiedy ty się o zdarzeniu
dowiedziałeś.

pzdr
mirek

PS
wszystkie agencje deklarują jakiś max. czas interwencji zawsze mnie
ciekawiło jak oni zareagują jak klient zaproponuje im system weryfikacji
tego czasu. Było by to uważam uczciwe. No i co się stanie jeżeli tego czasu
nie dotrzymają. Np. zobowiązali sie do interwencji w ciągu 10minut od
otrzymania informacji o zdarzeniu, a przyjechali po 15 minutach. Spytaj go o
to:-))))).

1. Data: 2003-04-10 19:49:24

Od: "JACooL" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Obydwie ceny są tak naprawdę za niskie aby gwarantować należyte wykonanie
> usługi.

Witam
Co do ceny -> jakosci nie moge sie z Toba zgodzic.
Ja place 100 netto i obsluga jest lux. Nie place za interwencje wywolywane
niekiedy przez roztargnienie lub zatkanie czujki dymu.
Chlopaki sa na miejscu zanim zdaze dojsc do bramy.
Zgierz f-ma Konsensus

Pozdrawiam JACooL

1. Data: 2003-04-11 07:02:46

Od: "Mirek Krasnowski" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JACooL" wrote:

> Co do ceny -> jakosci nie moge sie z Toba zgodzic.
> Ja place 100 netto i obsluga jest lux.

No to spróbujmy policzyć ile obiektów musi przypadać na jeden "radiowóz" aby
pokryć tylko koszty

Zarobek chłopaków z załogi interwencyjnej z ZUS-ami, podatkami, urlopami

6 etatów x 3000zł brutto = 18 000
Leasing samochodu 1500zł
Koszty utrzymania (serwis, paliwo) powiedzmy 1000zł

Przyjmijmy, że to będzie 20 000 zł miesięcznie na radiowóz. Nie liczymy
administracji, amortyzacji sprzętu, ćwiczeń z bronią itd.

Resztę dopowiedz sobie i policz sam.

>Nie place za interwencje wywolywane
> niekiedy przez roztargnienie lub zatkanie czujki dymu.

To dobrze ale gdybym ja był właścicielem firmy, a tego typu alarmy zdarzały
się regularnie 3 razy w tygodniu to bym ten obiekt odłączył od systemu.:-)))

pzdr
mirek

1. Data: 2003-04-11 10:01:56

Od: "* RADIOSERVICE 39 *" <c...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mirek Krasnowski" <m...@p...pl> napisał

# moja "ałtluczyca" nie dotarla do poczatku watku,
wiec dopisze sie tutaj

> Instalują najtańsze urządzenia jakie są dostępne na rynku. Bo im
nie zależy
> na tym
[snip]

# i tu sie wtrace
jest mozliwosc monitoringu w cenie ok 20 zl m-cznie
( z wszystkimi opcjami, lokalizacja obiektu chronionego-
- dowolna na terenie kraju, chociaz dalej tez mozna ;) )
i nie przyjezdzaja agenci ochrony, ktorzy albo beda sie bali
zareagowac, albo nie, tylko przyjezdza policja i to natychmiast,
bo nie jada spisac protokolu tylko na interwencje
(ujac sprawce) i sa rozliczani z czasu zadzialania, mozna tez
oczywiscie rowniez skorzystac z grupy interwencyjnej agencji
ochrony, jesli ktos ma takie zyczenie, ale wtedy juz z obnizona
odplatnoscia (w przypadku securitasa chyba 60 zl m-cznie)
szczegolow wole tu nie opisywac, bo byloby to nie za bardzo
polityczne
Pzdr.,
Krzysztof

1. Data: 2003-04-11 10:31:00

Od: "Mirek Krasnowski" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "* RADIOSERVICE 39 *"

Panie Krzysztofie

Policji wolno interweniować do zweryfikowanego wezwania. Jeżeli się okaże,
że wezwanie było do fałszywego alarmu wzywający moze zostać oskarżony o
wprowadzenie funkcjonariuszy w błąd i stanąć przed sądem. Policja nie ma
żadnych wydzielonych na takie sytuacje radiowozów jak jest wolny to przyjadą
po 2 minutach jak jest zajęty to mogą przyjechać i po godzinie. W tej chwili
w KG Policji trwają pracę nad ogólnopolskim systemem powiadamiania o
przestępstwie. Założeniem tego systemu jest właśnie to o czym Pan napisał
tzn. interwencja Policji ale jeszcze raz powtórzę do zdarzenia
zweryfikowanego czego dokonac może np. agencja ochrony. W tej chwili także
się po cześci tak dzieje agencja nie jest od łapania intruza tylko od
zapobieżenia szkodzie. Jeżeli przy okazji złapie intruza to i tak wzywa
Policję. Agencja nie moze go np. aresztować.

pzdr
mirek

PS
Panie Krzysztofie może Pan cos poradzi na tą radiolinię z wątku Satel-DSC.

odbior mieszkania - prosba
odp. dla "Roberth" co do bazy info o kotłach i ostatniej "rozmowy"
alarm do malego mieszkania
odp. dla "Rem" co do bazy informacji o kotłach i ostatniej rozmowy
Nawilżacz potrzebny