Re: Jaka klima do domu?

From: "Arbiter" <arbiter.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Jaka klima do domu?
Date: Fri, 29 Jul 2005 00:54:04 +0200

Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

> Cos mi sie nie chce wierzyc, ze istnieje klimatyzator wolnostojacy
> (moze klimator?) bo dziala to na zasadzie pompy cieplnej.

sa takie klimy - i jest wyprowadzona rura
z pomoca przyjdzie allegro
http://allegro.pl/show_item.php?item=58987837 cena duzo ponizej 1k

> Najtaniej wyjdzie chyba klimatyzator zaokienny, tj. pudelko montowane w
> oknie, czesc na zewnatrz (oddaje cieplo) i czesci wewnetrznej (pobiera
> cieplo i usuwa wilgoc).

to jest tzw split - w cenie rowniez ponizej 1kPLN
http://allegro.pl/show_item.php?item=58259365

wybór jest duzy. Mozna kupic najtańsze chiny, albo "polskie" fonko. Liderem
jest chyba fujitsu

> Jesli myslisz o pudelku na zewnatrz i nawiewie w pomieszczeniu to
> wyjdzie to znacznie drozej (ok. 2500 zl w gore), bo musisz doliczyc
> instalacje pomiedzy dwiema jednostkami i montarz (polaczenie,
> napelnienie czynnikiem chlodzacym); w moim wypadku bylo trzeba jeszcze
> podciagnac zasilanie z tablicy kablem 3x1.5mm2 (moc chlodzenia to ok. 5
> kW). Takie cos moze dzialac w dwie strony, zima grzac a latem chlodzic.
> Trzeba pamietac o konseracji (jakies 100-150zl rocznie).

ztcw klima jest sprzedawana w stanie napełnionym i moana ja sobie załozyc
bez pompy próżniowej. Jesli nie - montaz to około 700PLN