Jaka klima do domu?

1. Data: 2005-07-28 17:57:27

Temat: Jaka klima do domu?
Od: "maclan2" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie.
Dzisiejsze upaly (i nie tylko) daly mi popalic, wiec postanowilem sprawic
sobie klime.
I teraz pytanie: jakie urzadzenie najlepsze: wew/zew, czy tez wolnostojace?
Ktore sa najwydajniejsze, a jednoczesnie energooszczedne?
Jakiej firmy polecacie klimatyzatory? Kwota powiedzmy w okolicach 100-1500.
Pozdro
MK

2. Data: 2005-07-28 17:59:00

Temat: Re: Jaka klima do domu?
Od: "maclan2" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ktore sa najwydajniejsze, a jednoczesnie energooszczedne?
> Jakiej firmy polecacie klimatyzatory? Kwota powiedzmy w okolicach

Zapomnailem dodac ze chodzi o pomieszczenie do 25m2

3. Data: 2005-07-28 18:18:31

Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

maclan2 wrote:

> I teraz pytanie: jakie urzadzenie najlepsze: wew/zew, czy tez wolnostojace?
> Ktore sa najwydajniejsze, a jednoczesnie energooszczedne?
> Jakiej firmy polecacie klimatyzatory? Kwota powiedzmy w okolicach 100-1500.

Cos mi sie nie chce wierzyc, ze istnieje klimatyzator wolnostojacy
(moze klimator?) bo dziala to na zasadzie pompy cieplnej.
Najtaniej wyjdzie chyba klimatyzator zaokienny, tj. pudelko montowane w
oknie, czesc na zewnatrz (oddaje cieplo) i czesci wewnetrznej (pobiera
cieplo i usuwa wilgoc).
Jesli myslisz o pudelku na zewnatrz i nawiewie w pomieszczeniu to
wyjdzie to znacznie drozej (ok. 2500 zl w gore), bo musisz doliczyc
instalacje pomiedzy dwiema jednostkami i montarz (polaczenie,
napelnienie czynnikiem chlodzacym); w moim wypadku bylo trzeba jeszcze
podciagnac zasilanie z tablicy kablem 3x1.5mm2 (moc chlodzenia to ok. 5
kW). Takie cos moze dzialac w dwie strony, zima grzac a latem chlodzic.
Trzeba pamietac o konseracji (jakies 100-150zl rocznie).

--
Filip.

4. Data: 2005-07-28 18:19:48

Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

maclan2 wrote:

> Zapomnailem dodac ze chodzi o pomieszczenie do 25m2

Wazna jest takze zawartosc: jeden czlowiek to grzalka ok. 200W, jesli
beda tam komputery, lodowki to takze trzeba to uwzglednic.

--
Filip.

5. Data: 2005-07-28 19:50:24

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Filip Ozimek wrote:

> Cos mi sie nie chce wierzyc, ze istnieje klimatyzator
> wolnostojacy
> (moze klimator?) bo dziala to na zasadzie pompy cieplnej.

Istnieje, ma na wyposażeniu rurę odprowadzającą ciepłe powietrze,
do wywalenia za okno. W podanej cenie za diabła się nie zmieści,
nie widziałem tańszych, niż 1,5kzł.

J.

6. Data: 2005-07-28 19:51:08

Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl> wrote in

/ciach..../

> Cos mi sie nie chce wierzyc, ze istnieje klimatyzator
> wolnostojacy
> (moze klimator?) bo dziala to na zasadzie pompy cieplnej.

Te klimatyzatory sa w jednym kawalku, a wymagaja 'wyrzucenia' rury za okno.

W.

--
- remove 'usun' and the dot if you need to reply via e-mail

7. Data: 2005-07-28 22:50:25

Od: "Arbiter" <arbiter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

> Wazna jest takze zawartosc: jeden czlowiek to grzalka ok. 200W, jesli
> beda tam komputery, lodowki to takze trzeba to uwzglednic.

na 25m2 wystarczy split 1,5KW
w pracy mam taka klime w serwerowni - około 12m2 komow jest z 7, klima
chłodzi do 17 stopni. A jak nie działała klima w innych pomieszczeniach , to
ta jedna mała z serwerowni chłodziła ze 35m2 i było ok.

W domu nie musisz miec 16 stopni. W upały komfortowa bedzie temperatura 23
stopnie.

Mozesz zakupic klime 1 czesiową - wydajnosci nie powinno zabraknąć

8. Data: 2005-07-28 22:54:04

Od: "Arbiter" <arbiter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

> Cos mi sie nie chce wierzyc, ze istnieje klimatyzator wolnostojacy
> (moze klimator?) bo dziala to na zasadzie pompy cieplnej.

sa takie klimy - i jest wyprowadzona rura
z pomoca przyjdzie allegro
http://allegro.pl/show_item.php?item=58987837 cena duzo ponizej 1k

> Najtaniej wyjdzie chyba klimatyzator zaokienny, tj. pudelko montowane w
> oknie, czesc na zewnatrz (oddaje cieplo) i czesci wewnetrznej (pobiera
> cieplo i usuwa wilgoc).

to jest tzw split - w cenie rowniez ponizej 1kPLN
http://allegro.pl/show_item.php?item=58259365

wybór jest duzy. Mozna kupic najtańsze chiny, albo "polskie" fonko. Liderem
jest chyba fujitsu

> [...]
> kW). Takie cos moze dzialac w dwie strony, zima grzac a latem chlodzic.
> Trzeba pamietac o konseracji (jakies 100-150zl rocznie).

ztcw klima jest sprzedawana w stanie napełnionym i moana ja sobie załozyc
bez pompy próżniowej. Jesli nie - montaz to około 700PLN

9. Data: 2005-07-31 12:19:13

Od: Katarzyna Kulpa <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Skrzypinski wrote:

> Te klimatyzatory sa w jednym kawalku, a wymagaja 'wyrzucenia' rury za okno.

tzn. otworzyc okno i wystawic rure? czy ma sens otwieranie okna
przy dzialajacej klimie, jesli na zewnatrz owego okna panuje
37C? :) ?

-- kasica

10. Data: 2005-07-31 13:01:16

Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Kulpa" <k...@h...pl> napisał w wiadomości

> tzn. otworzyc okno i wystawic rure? czy ma sens otwieranie okna
> przy dzialajacej klimie, jesli na zewnatrz owego okna panuje
> 37C? :) ?

Proponowalbym zapoznac sie z zasada dzialania klimatyzatora. Google bedzie
pomocne. Nie zadawalabys wtedy kompromitujacych pytan.

--
SQLwysyn
of you" - Larry Flynt

Meble Black Red White