Jaką kuchenkę mikrofoalową kupić?

251. Data: 2011-02-14 09:53:48

Temat: Re: Jaką kuchenkę mikrofoalową kupić?
Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "E." <e...@o...pl> napisał w wiadomości
news:ij86nu$h9a$1@news.net.icm.edu.pl...

> Też mam gar do gotowania na parze. Ale moja rodzinka po pierwszym
> gotowaniu brokułów stwierdziła, że są niejadalne i ciągną trawą, więc
> poszedł w odstawkę.

Gotowanie na parze jest... sztuka :-)
1. woda nie powinna zbyt intensywnie bulgotac, a wlasciwie tylko "mrugac"
wytwarzajac odpowiednio duzo pary
2. do wody dobrze jest odac odrobine przypraw - wtedy warzywa, jarzyny,
mieso, ryz nie wyjda "trawiaste"
3. mieso powinno byc dosc dobrze zamarynowane
4. jarzyny sole na chwile przed koncem gotowania
5. Inne "sztuczki" do poczytania na necie w dziale "jak POPRAWNIE gotowac na
parze"
lub "jak dobrze gotowac na parze"
:-)))

252. Data: 2011-02-14 09:56:04

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-14 10:53, Misiek pisze:

> Gotowanie na parze jest... sztuka :-)

Zdaje się, że jesteś osobą, na którą AGA czekała :)

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

253. Data: 2011-02-14 10:12:06

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No przecież Ikselka lubi tylko well done, rare odpadają z definicji :)

zapomnialem ze ona tylko trociny je hehehe

254. Data: 2011-02-14 10:14:46

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zdaje się, że jesteś osobą, na którą AGA czekała :)

heh co nie znaczy ze ja jestem w tej mierze ekspertem... niestety. Jednakze
przez 2-3 miesiecy gotowalem swojej zonie na parze wlasnie wiekszosc potraw
(odchudzala sie bidulka) i nie narzekala ze sa trawiaste. sam pare razy
rowniez z Nia jadlem te potrawy i byly calkiem w porzadku. Podstawa jest
niedopuszczenie do wyplukania przez pare z warzyw "wszystkiego" co smaczne
(a wiec gotowanie krotko, warzywa na krucho) i opowiednie przyprawianie tak
warzyw jak i wody.

255. Data: 2011-02-14 10:18:00

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z zaworkami? Nigdy się nie spotkałam.

NIe, bez "bajerow" - przeznaczone na patelnie (Warzywa na patelnie - takiego
czegos szukaj). Rownie dobrze w kombiwarze do zrobienia. Po kiego ci jakies
zawroki? za kore zaplacisz 50% wiecej niz za dania bez tego?
Te z zaworkami sa ewidentnie przeznaczone do mikroweli.

> Słusznie. Ale tę pizzę trzeba w/na czymś odgrzać ;)

Pizzy nie odgrzewam. Trudno, wystygla - zjadam na zimno :-)

256. Data: 2011-02-14 10:25:02

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-14 11:18, Misiek pisze:

> [...]
> tego?
> Te z zaworkami sa ewidentnie przeznaczone do mikroweli.

To nie ja szukam z zaworkami i wiem, zresztą pisałam też, że takie są
droższe. A warzyw na patelnię puls pojedynczych używam od niepamiętnych
czasów, bawiąc się w Kopciuszka i dopasowując skład do aktualnej
potrzeby, tzn, tu coś usunę, tam coś dodam z innego woreczka ;) Tylko
pory wylatują z definicji z każdego zestawu :)

257. Data: 2011-02-14 12:57:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Feb 2011 10:31:49 +0100, Misiek napisał(a):

> W takim razie jak robisz krwisty befsztyk z poledwicy wolowej? hehehe
> ktory sie "smazy" 0,5-1 minuty na strone?

NORMALNIE. Po prostu obserwuję czy sok się pokazuje na wierzchu i smażę do
momentu, kiedy tylko przestanie. To oznacza, ze na wierzchu jest ścięte
mięso, a wewnątrz krwiste. Czas nie ma tu NIC do rzeczy, tylko temperatura
smażenia. A ona zależy od rodzaju patelni, grubości dna itp. Zatem
pozostaje TYLKO obserwacja zachowania mięsa.

> (zaleznie od grubosci) ?

No właśnie - oceniam grubość i smażę. Po prostu.

I robię świetne krwiste befsztyki, choć sama ich nie znoszę.

258. Data: 2011-02-14 12:59:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Feb 2011 10:34:10 +0100, Aicha napisał(a):

> No przecież Ikselka lubi tylko well done, rare odpadają z definicji :)

Moje lubienie czy nielubienie nie ma żadnego związku z umiejętnością
przyrządzania czegoś. Kucharz w "tylko" być DOBRY.

259. Data: 2011-02-14 13:03:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Feb 2011 11:12:06 +0100, Misiek napisał(a):

> zapomnialem ze ona tylko trociny je hehehe

Tak ZROZUMIAŁEŚ, a nie "zapomniałeś". Pogimnastykuj to swoje rozumienie, bo
Ci się zdegeneruje do odruchów wegetatywnych.

260. Data: 2011-02-14 13:05:27

Od: "AGA" <A...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

>>> http://www.nokaut.pl/szukaj/ksiazki/gotowanie-na-par
ze.html

> Kup może jakąś książkę kucharską i poczytaj. Trudno robić Ci tu wykład pt. "szkoła
gotowania", bo to raczej podstawy są niż
> wyżyny.

Nie prosiłam o wykład, ale o adres w sieci, pod którym takie podstawy
są opisane. Może ktoś trafił na coś takiego.

Pozdrawiam
AGA

z portalu o jajkach
Maka na chebek w USA
Zupa cebulowa - za słodka :(
Krem maślany z jajkami
Stimeria w kombiwarze/piekarniku - czy i jak?