syrop z sumaka, syrop z granatów

1. Data: 2011-02-11 18:15:37

Temat: syrop z sumaka, syrop z granatów
Od: Pan Piskorz <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

Kupiłem w tureckim sklepie, bo mnie zaciekawiły :-)
Ma ktoś sprawdzony przepis na wykorzystanie syropu z sumaka i syropu z
granatów?

zdrówko
P.

2. Data: 2011-02-11 21:32:24

Temat: Re: syrop z sumaka, syrop z granatów
Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-11 19:15, Pan Piskorz pisze:
> witam,
>
> Kupiłem w tureckim sklepie, bo mnie zaciekawiły :-)
> Ma ktoś sprawdzony przepis na wykorzystanie syropu z sumaka i syropu z granatów?

Jeśli syrop jest gęsty to usmaż grube naleśniki lub pancake i zastąp nim syrop
klonowy. Można też
zrobić klasyczne naleśniki lub pierogi ale wtedy trzeba przygotować szybką konfiturę
na bazie tego
syropu. Drobno pokrojone mango, brzoskwinie z puszki, kiwi, do garnka, i zredukować
aż zgęstnieje.

Syropu z sumaka nie próbowałem, ale sam sumak to chyba jakaś przyprawa

3. Data: 2011-02-11 21:52:22

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do sosów typu vinaigrette chociażby.

http://mideastfood.about.com/od/dessertssweetspastri
es/r/pomegranatejell.htm

Ania

4. Data: 2011-02-11 23:47:45

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-11 19:15, Pan Piskorz pisze:

> Kupiłem w tureckim sklepie, bo mnie zaciekawiły :-)
> Ma ktoś sprawdzony przepis na wykorzystanie syropu z sumaka i syropu z
> granatów?

Z forum wizaz.pl:

"Znalazłam w necie przpis na prosciutka salatke, nie jestem pewna czy
mogę podać strone, ale podany jest przez uzytkownika Anissa Helou :

2 srednie cebule, cieńko pokrojone
2 łyżki posiekanej natki
2 łyżki sumaku
1 łyzka soku z cytryny
1 łyżka oliwy
sól i świeżo mielony pieprz

Cebule parzyc dwoma kubkami wrzatku przez 4 minuty, odcedzic i wysuszyc
papierowym recznikiem. Wymieszac z pozostala częścią składników. Podawać
np do dań z grilla

Podobny przepis, tzn cebula+pomidor+cytryna+oliwa znalazlam z dodatkiem
syropu z granatow, ktory tez przywiozlam i stoi nieuzywany...."

Obawiam się jednak, że w przypadku sumaka (sumaku?) chodzi o ziarenka:
http://www.petra.one.pl/przyprawy/sumak/sumak.htm

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

5. Data: 2012-04-28 17:43:54

Od: "k." <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Oba do wszelkich sałatek, szczególnie tych z surowych warzyw. Również do sosów
vinegrette (zamiast octu, czy soku z cytryny).
Najprościej: naciąć ulubionego zielska (kapusta, pomidory, cebula... cokolwiek, co
tylko wyobraźnia podpowie), użyć ulubionych przypraw (nieco soli, pieprzu, trochę
ziół), polać dobrą oliwą, polać jednym z syropów, wymieszać i zjeść.

Pomysłu vcore nie polecam - oba syropy są kwaśne, nie słodkie i jest to ich wielką
zaletą.

Jaką kuchenkę mikrofoalową kupić?
z portalu o jajkach
Maka na chebek w USA