Jaką kuchenkę mikrofoalową kupić?

1. Data: 2011-02-10 17:25:35

Temat: Jaką kuchenkę mikrofoalową kupić?
Od: "AGA" <A...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Dojrzewam do tego żeby kupić kuchenkę mikrofalową.
Okazuje się, że jest bardzo dużo różnych rodzajów
i nie mam pojęcia co wybrać.
Jedno co wiem, to to, że ze względu na bardzo małą
kuchnię i w sumie niewielkie potrzeby co do wielkości
przygotowywanych potraw, kuchenka powinna mieć
niewielkie gabaryty.

Będę wdzięczna za rady osób doświadczonych w tym
temacie.

Pozdrawiam
AGA

2. Data: 2011-02-10 17:53:39

Temat: Re: Jaką kuchenkę mikrofoalową kupić?
Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-10 18:25, AGA pisze:
> [...]
> przygotowywanych potraw, kuchenka powinna mieć
> niewielkie gabaryty.
>
> Będę wdzięczna za rady osób doświadczonych w tym

Ja miałem 4 różne kuchenki, siemens, panasonic, electrolux i medion. Najbardziej
jestem zadowolony z
mediona, choć był najtańszy (160 zł.). Zaczynając od samsunga: Pewnego dnia sam z
siebie pękł mi w
nim talerz, zamieniłem go na zwykły porcelanowy talerz, po paru miesiącach padło
oświetlenie, niby
nic ważnego ale czułem że już nadchodzi jej kres i kupiłem kuchenkę panasonic z
grillem, po około
roku padł grill... Kuchenka poszła do szafy, kupiłem electroluxa z promocji w
biedronce albo tesco,
juz nie pamiętam, w każdym razie był tragicznie głośny, a do tego wibracje przenosiły
się na
blaszaną obudowę, to już w ogóle była tragedia, kuchenkę oddałem babci.

Po ponad roku odczułem jednak brak mikrofali i kupiłem na allegro mediona, no i co
się okazało -
kuchenka jest po prostu świetna, cicha, pojemna (choć nie jest wcale wielka). Ma
porządnego grilla
(Góra i dół) funkcje rozmrażania itd. Obsługa bardzo prosta, działa bez problemu od
końca 2009 roku,
używana w zasadzie co drugi dzień, jeśli nie częściej.

I co najciekawsze ma funkcje COMBO, czyli można użyć na raz mikrofal i grilla,
wystarczy wsadzić do
niej kawałek pizzy na 2 minuty i już jest chrupiący z wierzchu i miękki w środku, a
nie żaden
ciągnący się, gumowaty flak

3. Data: 2011-02-10 18:02:44

Od: "AGA" <A...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wystarczy wsadzić do niej kawałek pizzy na 2 minuty
> i już jest chrupiący z wierzchu i miękki w środku, a nie żaden ciągnący się,

Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Mam następujące pytania:
1) Medion - ma jakiś symbol?
2) Do czego służy mikrofala, a do czego grill, w szczególności grill górny i dolny?
3) pizzę na 2 minuty wkładasz zamrożoną czy świeżo przygotowaną?

Pozdrawiam
AGA

4. Data: 2011-02-10 18:14:23

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"AGA" <A...@A...pl> wrote in message
> [...]
> przygotowywanych potraw, kuchenka powinna mieć
> niewielkie gabaryty.
>
> Będę wdzięczna za rady osób doświadczonych w tym

Żona kupiła tanią w smarkecie - grill, rozmrażanie, dwa poziomy mocy.
Używana jest prawie codziennie przez około 10 min. Mam kuchnię gazową,
piekarnik elektryczny z termoobiegiem, teraz wolałbym zamiast mikrofali
dodatkowy mini piekarnik z płytami na wierzchu - dodatkowe fajerki w
rezerwie zawsze przydatne:

http://www.dworek.jaroslaw.pl/info.php?idprod=pk-392
1
http://www.dworek.jaroslaw.pl/info.php?idprod=mb200

Zastąpią toster, grill, niektóre mają rożen obrotowy, termoobieg, itd.
Bardziej przydatny niż mikrofalówka.

5. Data: 2011-02-10 18:41:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Feb 2011 19:14:23 +0100, Panslavista napisał(a):

> Bardziej przydatny niż mikrofalówka.

Mikrofalówki używałam może z 10 razy w ciągu 5 lat, odkad ją posiadam.

6. Data: 2011-02-10 18:42:29

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-10 19:02, AGA pisze:
> Bardzo dziękuję za odpowiedź.
> Mam następujące pytania:
> 1) Medion - ma jakiś symbol?
Niestety nie mam jak sprawdzić, kuchenka stoi w zabudowie a naklejke ma z pewnością z
tyłu, ogólnie
to modele mikrofalówek zmieniają się co roku, przynajmniej wizualnie, z tych co
znalazłem to ta ma
identyczne funkcje: http://allegro.pl/mikrofalowka-grill-20-l-inox-1200w
-pl-i1440612065.html w
zasadzie oprócz ,,Panelu sterowania" to wygląda tak samo.

> 2) Do czego służy mikrofala, a do czego grill, w szczególności grill górny i dolny?
Mikrofale jedynie podgrzewają potrawę, wytwarzając bodajże prądy wirowe i cząsteczki
wody zawarte w
potrawie ocierają się o siebie wydzielając ciepło. Czyli np. po wsadzeniu do
mikrofali (bez grilla)
kotleta schabowego to panierka nie będzie chrupiąca tylko miękka.

Grill to po prostu grzałki, takie jak w piekarniku, więc w połączeniu z mikrofalami
nie dość że
potrawa w kilka minut będzie gorąca to jeszcze przyrumieniona, oczywiście podczas
podgrzewania zupy
nie polecam używać grzałek :-) Trzeba też pamiętać że same mikrofale przenikają w
potrawę tylko na
kilka centymetrów, więc aby podgrzać dużego kotleta mielonego, sporą porcję
ziemniaków lub wysoką
miskę z zupą trzeba ustawić timer na 3-4minuty.

> 3) pizzę na 2 minuty wkładasz zamrożoną czy świeżo przygotowaną?
Nie kupuję mrożonych, zazwyczaj jak robię pizzę dla wszystkich to i tak zostają 2-3
kawałki które
wsadzam do lodówki, następnego dnia wystarczy wsadzić na chwilę do mikrofali z
funkcją COMBO i jest
jak świeżo wyciągnięta z piekarnika

7. Data: 2011-02-10 18:43:09

Od: "AGA" <A...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://www.dworek.jaroslaw.pl/info.php?idprod=mb200
>
> Zastąpią toster, grill, niektóre mają rożen obrotowy, termoobieg, itd.

A na czym polega i do czego służy konwekcja? Niektóre kuchenki mikrofalowe
mają coś takiego. Przy okazji chciałabym zaznaczyć, że nie planuję
przygotowywanie jakichś skomplikowanych potraw. jestem zwolenniczką
prostej kuchni,
Ponadto, jak już pisałam w innym wątku, mam kombiwar (nie mam natomiast
tradycyjnego piekarnika na gaz lub prąd), więc ta kuchenka mikrofalowa ma
być uzupełnieniem.

Pozdrawiam
AGA

8. Data: 2011-02-10 19:09:47

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"AGA" <A...@A...pl> wrote in message

> Ponadto, jak już pisałam w innym wątku, mam kombiwar (nie mam natomiast
> tradycyjnego piekarnika na gaz lub prąd), więc ta kuchenka mikrofalowa ma
> być uzupełnieniem.

Mikrofala nie zastąpi piekarnika - dlatego dałem linka do mini piekarników,
są takie, że pieką ciasta na blaszkach i mięsa na termoobiegu, grillu bądź
rożnie.

9. Data: 2011-02-10 19:15:54

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> "AGA" <A...@A...pl> wrote in message

> Mikrofala nie zastąpi piekarnika - dlatego dałem linka do mini
> piekarników, są takie, że pieką ciasta na blaszkach i mięsa na
> termoobiegu, grillu bądź rożnie.

Można kupić minipiekarnik z mikrofalą. Ma się i jedno, i drugie. Zresztą
vcore już o tym pisał.

Waldek

10. Data: 2011-02-10 20:04:20

Od: "AGA" <A...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Można kupić minipiekarnik z mikrofalą. Ma się i jedno, i drugie. Zresztą
> vcore już o tym pisał.

Trochę się gubię w tych różnych nazwach.
Czy mam rozumieć, że model, który podał vcore, czyli
http://allegro.pl/mikrofalowka-grill-20-l-inox-1200w
-pl-i1440612065.html
to właśnie jest minipiekarnik z mikrofalą (z dwoma grilami)?

Pozdrawiam
AGA

z portalu o jajkach
Maka na chebek w USA
Zupa cebulowa - za słodka :(
Krem maślany z jajkami
Stimeria w kombiwarze/piekarniku - czy i jak?