Jaka najzdrowsza margaryna? - pomoc w przygotowaniu rankingu

11. Data: 2008-09-10 14:24:35

Temat: Re: Jaka najzdrowsza margaryna? - pomoc w przygotowaniu rankingu
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Habeck Colibretto wrote:

> Następnym razem pytaj o masło.

a to masło ma niby lepszy stosunek omega 3 do 6? Mniej tłuszczu?

12. Data: 2008-09-10 16:02:36

Od: Daniel Stalica <d...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:
> Daniel Stalica wrote:
>
> żadna nie jest zdrowa. Wszystkie mają tłuszcze trans (bodajże z jednym,
> fałdowanym wyjątkiem), wszystkie mają GIGANTYCZNĄ przewagę rakotwórczych
> omega 6 nad zapobiegających nowotworom omega 3.
>
> Zapewne nie wiesz, że zarówno "dobre" omega 3 jak i "złe" omega 6 są
> tłuszczami wielonienasyconymi.

Akurat wiedziałem :)

> Z tego co się orientuję jedyny wyjątek od tych zasad to margaryna "flora",
> ale i tak jest to shit dla samobójców. Robić listę zdrowych margaryn to jak
> robić listę zdrowych denaturatów.

Dziękuję za odpowiedzi, co prawda miałem cichą nadzieję na wywołanie
małej dyskusji o margarynie i się udało :)

Wniosek jaki się nasunął po tej dyskusji to: rezygnacja z rankingu :)

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.

--
Blog: http://blog.stalica.info

13. Data: 2008-09-10 16:52:14

Od: NoName <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek pisze:

> Użytkownik "NoName" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> maślanka z mleka ? cos ci sie pomerdało maślanka jest produktem ubocznym
> powstającym podczas produkcji masła ze śmietany
> ścięte mleko to tzw. kwaśne mleko z którego produkuje się biały ser po
> tym z kolei zostaje serwatka a co do tego co w sklepie sprzedają to
> wiadomo że musi to być jakoś pasteryzowane żeby sie nie zepsuło po 2
> dniach stania na półce nt. dolewania wody wypowiadał się nie będę ale to
> na pewno zależy od producenta ewentualnie mocno odciągnięte ze śmietany
> [...]
Oczywiscie chodzilo o zsiadle mleko co i tak nie zmienia faktu ze tzw
maslanke wyrabia sie z mleka w procesie produkcji masla. Jak bedziesz
mial okazje przejedz sie na wies i popros gospodarza zeby pokazal ci co
to jest smietanka i w jaki sposob mozna ja uzyskac (zebrac) z mleka.

14. Data: 2008-09-10 17:27:31

Od: "gargamel" <s...@d...na> szukaj wiadomości tego autora

> Dziękuję za odpowiedzi, co prawda miałem cichą nadzieję na wywołanie małej
> dyskusji o margarynie i się udało :)
>
> Wniosek jaki się nasunął po tej dyskusji to: rezygnacja z rankingu :)

przedmówca dobrze mówi, margaryna to świństwo, najzdrowsze jest tylko masło
i słonina, czyli tłuszcze zwierzęce, ale niestety, w dzisiejszych czasach
prawdziwego masła chyba nigdzie nie kupisz (kiedyś próbowałem ale na próżno,
wprawdzie są perełki takie jak masło zambrowskie (pycha), ale nawet ono
zawiera chyba zaledwie 50%masła:O(

wiec może zrobić ranking na masło?

15. Data: 2008-09-10 21:01:08

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

gargamel wrote:

> [...]
> na próżno, wprawdzie są perełki takie jak masło zambrowskie (pycha), ale
> nawet ono zawiera chyba zaledwie 50%masła:O(

a ja jeszcze raz pytam - co takiego jest w maśle, że tak bardzo różni się od
margaryny? Stosunek omega 3 do 6 jest podobny, czyli najgorszy z możliwych.

16. Data: 2008-09-10 21:46:42

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2008-09-10 19:27 gargamel napisał/a:

> wiec może zrobić ranking na masło?

W/g mnie najbardziej przypomina prawdziwe masło - masło fińskie.
Ostatnio kupuję masło POLSKIE (jak jest w sklepie). Napisane na
opakowaniu: 100% masła w maśle. Ciort wie jaka jest w tym prawda, ale
masło raczej smakuje jak masło.

Ostatnio zastanawiałam się nad tym, (bo zaobserwowałam wśród znajomych)
że ludzie otyli jedzą margaryny (w tym masla roślinne, ale to raczej to
samo)! Myślą chyba, że margaryna jest dla nich zdrowsza, że nie
przytyją, ale moim zdaniem jest całkiem odwrotnie.

--
animka

17. Data: 2008-09-11 06:40:59

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10.09.2008, o godzinie 16.24.35, na pl.sci.medycyna, tomek wilicki
napisał(a):

> a to masło ma niby lepszy stosunek omega 3 do 6? Mniej tłuszczu?

No oczywiście. Masło jest zdrowe, bo jest zdrowe.
Ty weź zobacz, czy coś Cię w dupę nie gryzie.

*Habeck*
- Schutzbach

18. Data: 2008-09-11 11:41:57

Od: "gargamel" <s...@d...na> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ostatnio kupuję masło POLSKIE (jak jest w sklepie). Napisane na
> opakowaniu: 100% masła w maśle. Ciort wie jaka jest w tym prawda, ale

jak nigdy w życiu prawdziwego masła nie jadłaś to nigdy tego nie poznasz, w
kazdym razie ja prawdziwego w żadnym amrkecie ani sklepiku nie widziałem:O(

masz racje

19. Data: 2008-09-11 11:58:41

Od: "gargamel" <s...@d...na> szukaj wiadomości tego autora

> a ja jeszcze raz pytam - co takiego jest w maśle, że tak bardzo różni się
> od
> margaryny? Stosunek omega 3 do 6 jest podobny, czyli najgorszy z
> możliwych.

hm... wystarczy spróbować a sam poczujesz różnicę (pod warunkiem że to masło
kupisz, co graniczy z cudem)
i nie ma tu znaczenia jak bardzo się różni, czy bardzo, czy prawie wcale,
podobnie jak różnica między cukrem naturalnym (fruktoza) i sztucznym
(glukoza) różnica jest zaledwie w jednym atomie węgla więcej, ale dla
organizmu ta różnica jest ogromna (wystarczy poobserwować pszczoły którym
podano cukier zamiast miodu, ich rozwój na takim pokarmie jest znacznie
upośledzony)

z resztą nie wnikając w chemię, zarówno cukier, jak i margaryna to wynalazki
tanich zastępników spożywczych na potrzeby wojny (czyli tania żywność dla
wojska), a wiadomo ile przeważnie żyje żołnierz (zwykle do pierwszej bitwy),
wiec wynajdując te tanie żarcie nikt nie brał pod uwagę zdrowia
długoterminowo

w każdym razie każda margaryna ma całą masę niezdrowych (bo nienaturalnych)
dla człowieka kwasów tłuszczowych, bez znaczenia czy do niej nadodajesz
witamin i omega wie czego (konkretnie jakie kwasy ci nie powiem, bo dawno
się tym interesowałem i nie pamiętam), to po pierwsze,
po drugie, masło to tłuszcz zwierzęcy, a więc dla człowieka w pełni
komplementarny, margaryna zawiera masę kwasów tłuszczowych, ale na pewno nie
w składzie i proporcjach dostosowanych dla organizmu człowieka.

20. Data: 2008-09-11 12:42:48

Od: "Piotrek" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mial okazje przejedz sie na wies i popros gospodarza zeby pokazal ci co to
> jest smietanka i w jaki sposob mozna ja uzyskac (zebrac) z mleka.

:) taaaa akurat jak to się robi to wiem co do zbierania śmietany z mleka to
się raczej stosuje elektryczne wirówki zbieranie ręczne to mozna stosować
jak ktoś ma 10l mleka dziennie ;) ja nie twierdze że maślanka wcale nie ma
nic wspólnego z mlekiem tylko że uzykuje się bezpośrednio ze śmietany w
procesie produkcji masła prościej mówiąc otrzymujemy masło i ta reszta co
zostaje z tej śmietany to maślanka

Pzdr
Piotrek

zęby a zatoki i cera?
luszczyca-zamiast masci tabletki?
Na ile są bezpieczne laserowe operacje wzroku ?
Jak to ludziom "odbija" na stare lata-pod wpływem sekty jehowitów
Interpretacja tomografii klatki piersiowej