Jaka patelnia?

1. Data: 2011-06-27 20:07:01

Temat: Jaka patelnia?
Od: Grumens <t...@h...rqh.cyROT13> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,
Proszę o poradę, chcę wymienić patelnię teflonową zużytą na jakąś nową.
Skłaniam się ku ceramicznej ale nie wiem czy to dobry pomysł. Przypadkowo
natknąłem się na taką
http://n-kuchnia.pl/patelnie-berghoff-patelnia-virgo
-20-cm-1-3-l-dark/p,74539
Czy to dobry wybór? Dodam, że patelnia będzie używana dość często.
Grumens http://www.archivemusic.pl

2. Data: 2011-06-27 21:12:30

Temat: Re: Jaka patelnia?
Od: Andy Niwiński <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grumens" <t...@h...rqh.cyROT13> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
-20-cm-1-3-l-dark/p,74539
> Czy to dobry wybór? Dodam, że patelnia będzie używana dość często.

Ja tam wiem jedno, dwie patelnie ceramiczne (jaka firma nie wiem, nie chce
mi sie dupy podnieść i iść do kuchni) - mam w środku "przepalone". Mam
indukcję, więc potrafi dobrze dołożyć do pieca, ale teflonowym to się nigdy
nie zdażyło. Przynajmniej do momentu kiedy teflon był wydrapany do gołego
metalu. Ato trochę trwa bo nie używam metalowych drapaków. Ceramiczne
obydwie "padły" w pierwszym tygodniu użytkowania. Niby nic im nie jest, ale
w tej "przepalonej" części dna wszystko teraz się przepala.

3. Data: 2011-06-27 21:24:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 27 Jun 2011 23:12:30 +0200, Andy Niwiński napisał(a):

> [...]
> obydwie "padły" w pierwszym tygodniu użytkowania. Niby nic im nie jest, ale
> w tej "przepalonej" części dna wszystko teraz się przepala.

Nie wmogę przestać się dziwić, dlaczego ludzie utrudniają sobie żywot i
uparcie kupują wszelkie badziewie, zamiast tradycyjnej i sprawdzonej
stali... bez żadnych ceramik, teflonów ani innych "cudowności".
--
XL
Prawda o GMO:

4. Data: 2011-06-28 16:18:18

Od: Grumens <t...@h...rqh.cyROT13> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 27 Jun 2011 23:24:42 +0200, Ikselka napisał(a):

> Nie wmogę przestać się dziwić, dlaczego ludzie utrudniają sobie żywot i
> uparcie kupują wszelkie badziewie, zamiast tradycyjnej i sprawdzonej
> stali... bez żadnych ceramik, teflonów ani innych "cudowności".

Uważam wręcz przeciwnie. Po to jest teflon albo ceramika, żeby smażone
produkty nie przywierały do patelni. Do stalowej niestety przywierają.
Grumens http://www.archivemusic.pl

5. Data: 2011-06-28 18:27:45

Od: pw <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć

> Proszę o poradę, chcę wymienić patelnię teflonową zużytą na jakąś nową.
> Skłaniam się ku ceramicznej ale nie wiem czy to dobry pomysł.

Najbardziej mi smakują kotlety z żeliwnej. Jest spora różnica w
porównaniu z teflonową (nie wiem czemu, ale jest). Do mielonych, do
placków ziemniaczanych itp. świetnie sprawdza się żeliwna, grillowa. Z
powleczonej ceramiką nie jadłem.

Pozdrawiam
pw

6. Data: 2011-06-28 21:39:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 28 Jun 2011 18:18:18 +0200, Grumens napisał(a):

> Uważam wręcz przeciwnie. Po to jest teflon albo ceramika, żeby smażone
> produkty nie przywierały do patelni. Do stalowej niestety przywierają.

Złej baletnicy... :-)

7. Data: 2011-06-28 21:41:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 28 Jun 2011 20:27:45 +0200, pw napisał(a):

> Najbardziej mi smakują kotlety z żeliwnej. Jest spora różnica w
> porównaniu z teflonową (nie wiem czemu, ale jest).

Ty nie wiesz, ale Twój organizm wie, że teflon (zwłaszcza przegrzany) to
trucizna.

8. Data: 2011-06-29 10:29:48

Od: Andy Niwiński <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag

> Ty nie wiesz, ale Twój organizm wie, że teflon (zwłaszcza przegrzany) to
> trucizna.

Tutu, trutu, trąbka z drutu.

Dlatego właśnie sprzedaje się nadal miliony patelni pokrytych teflonem. I
wszelkie organizacje konsumenckie na świecie biorą łapówki od lobby
"teflonowego", żeby te nie podniosły krzyku?
I pewnie ta brzoza w Smoleńsku to też była tflonem pokryta?

9. Data: 2011-06-29 19:14:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 Jun 2011 12:29:48 +0200, Andy Niwiński napisał(a):

> [...]
> wszelkie organizacje konsumenckie na świecie biorą łapówki od lobby
> "teflonowego", żeby te nie podniosły krzyku?

A jedz ten teflon.

> I pewnie ta brzoza w Smoleńsku to też była tflonem pokryta?

Niskie. Bardzo niskie.

10. Data: 2011-06-29 21:42:34

Od: Andy Niwiński <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jedz ten teflon.

> Niskie. Bardzo niskie.

Na pewno nie tak niskie jak pogawędki X-elki z Panslavem.

Zbliża się sezon
bule głowy i truskawki
Przepisy Nostradamusa
Re: Naleśnik z musztardą