Jaka to róza?

1. Data: 2006-09-29 21:54:53

Temat: Jaka to róza?
Od: "filozofik" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Na dzialce domu moich rodziców w Katowicach i w okolicy rosnie
jakas dzika odmiana rózy, która niniejszym przedstawiam:
<http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d1afbdeb2f1400a
5.html>
Posiada lukowato wygiete pedy o dl. ok. 150 cm. Nie wiem jaka to
odmiana, ale licze na pomoc rózologa.
Filozofik.

2. Data: 2006-09-30 05:40:30

Temat: Re: Jaka to róza?
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 29 Sep 2006 14:54:53 -0700, filozofik napisał(a):

> [...]
> <http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d1afbdeb2f1400a
5.html>
> Posiada lukowato wygiete pedy o dl. ok. 150 cm.

Róża polna - Rosa agrestis? Ewentualnie Rosa canina.
Coś bliżej o kwiatach można i zdjęcie pędu?

>Nie wiem jaka to
> odmiana, ale licze na pomoc rózologa.

Chyba jaki gatunek:)

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-09-30 09:35:22

Od: "filozofik" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Róża polna - Rosa agrestis? Ewentualnie Rosa canina.
> Coś bliżej o kwiatach można i zdjęcie pędu?

Dziękuję za pomoc. Niestety nie wiem jakie ma kwiaty bo juz ich nie
ma, a w trakcie kwitnięcia to mnie nie było, ale mówią, że
różowe.

> Chyba jaki gatunek:)

Oczywiście, że chodziło o gatunek, ale chodziło mi też o
odmianę, jeśli taka jest - to taki skrót myślowy.

> Pozdrawiam,
> Marta
>
> --
> http://tabaza.sapijaszko.net

Dzięki za maila. Myślę, że z trudem da się to zrobić, bo jest to
obraz róży ze skanera grzecznościowego, a ja też nie posiadam
cyfrówki.
Serwus.

4. Data: 2006-09-30 09:53:26

Od: "filozofik" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Dziękuję za pomoc. Niestety nie wiem jakie ma kwiaty bo juz ich nie
> ma, a w trakcie kwitnięcia to mnie nie było, ale mówią, że
> różowe.
Przepraszam, mówią, że białe.
Serwus.

5. Data: 2006-09-30 14:33:23

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

filozofik wrote:

> Przepraszam, mówią, że białe.

Nie rozstrzyga to niestety jednoznacznie o gatunku. Rosa canina ma
kwiaty od różowych do prawie białych a R.agrestis ma bladoróżowe do
białych. Kształt owoców też nie wskazuje jednoznacznie co to może być.
Skłaniałabym się w kierunku agrestis, ale nie jest różologiem :)

Pozdrawiam
Baśka

6. Data: 2006-09-30 16:02:55

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dobranoc wrote:

> Nie rozstrzyga to niestety jednoznacznie o gatunku. Rosa canina ma
> kwiaty od różowych do prawie białych a R.agrestis ma bladoróżowe do
> białych.

Rosa multiflora też ma białe.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2006-09-30 16:54:56

Od: "filozofik" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Kształt owoców też nie wskazuje jednoznacznie co to może być.
> Skłaniałabym się w kierunku agrestis, ale nie jest różologiem :)
>
> Pozdrawiam
> Baśka

Kształt owoców wskazuje, że nie jest to ani canizna, ani agrestowa,
ponieważ są one wyraźnie mniejsze, zebrane w grona i koloru
koralowego, a tamte mają o wiele większe owoce - agrestowa jak agrest
(nomen omen).
Niestety mimo to nie jestem rosacystą.
Pozdraw.

8. Data: 2006-09-30 17:05:06

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

filozofik wrote:
> [...]
> ponieważ są one wyraźnie mniejsze, zebrane w grona i koloru
> koralowego, a tamte mają o wiele większe owoce - agrestowa jak agrest

W takim razie skłaniam się ku koncepcji Michała, że jest to multiflora.
Wygląd owoców by się zgadzał.

Pozdrawiam
Baśka

9. Data: 2006-09-30 17:15:10

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W takim razie skłaniam się ku koncepcji Michała, że jest to multiflora.
> Wygląd owoców by się zgadzał.

Multiflora ma owoce bardzo drobne, wielkości grochu, w dużych gronach.
Kwiaty małe, białe.
Pozdrawiam.Mirzan

10. Data: 2006-09-30 17:18:49

Od: "filozofik" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Rosa multiflora też ma białe.
>
> Pozdrowienia,
> Michał

Strzał w dziesiątkę!!! To jest róża wielokwiatowa.
Jesteś prawdziwym rosalogiem!
Ten wątek, myślę, jest zakończony sukcesem dzięki Tobie.
Wielkie dzięki.
Filozofik.

Actinidia
Jak zabezpieczyć młode thuje na zimę