Jaka zupa z soczewicy?

11. Data: 2011-05-02 18:36:50

Temat: Re: Jaka zupa z soczewicy?
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>http://stokolorowkuchni.blox.pl/2009/03/Zupa-z-socz
ewicy.html
Pod tym adresem jest taki pszepis:

"
30 dag zielonej soczewicy
1 mały koncentrat pomidorowy(lub więcej)
2-3 marchewki
2 średnie cebule
liść laurowy
2-3 łyżki majeranku
ziele angielskie
sól
pieprz
szczypta cukru
2 kostki rosołowe (lub wywar)
olej
ew. przeciśnięty przez praskę czosnek i papryka w proszku

Soczewicę myjemy i gotujemy w ok. 2,5-3 l wody. Usuwamy łyżką cedzakową w
szumowiny, dodajemy przyprawy (oprócz majeranku)oraz dwie kostki rosołowe.
Marchewki ścieramy na tarce o dużych oczkach. Cebule kroimy w kostkę.
Smażymy na oleju, aż się zeszkli. dodajemy marchewke, chwile smażymy. Gdy
soczewica będzie na wpół miękka, dodajemy podsmażone warzywa, koncentrat
pomidorowy, majeranek, ew. doprawiamy czosnkiem . Podajemy gorącą najlepiej
z wiejskim świeżym chlebem.

"
Faktycznie wygląda sensownie ten koncentrat pomidorowy.

12. Data: 2011-05-02 18:39:11

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gocha M." <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dodajemy do garnka; całość zalewamy wcześniej przygotowanym bulionem
> warzywnym i gotujemy do miękkości aż soczewica będzie przypominała papkę
> ( ok. 30 ? 40 min. ). Kiedy warzywa już będą miękkie, dodajemy przecier
> pomidorowy. Zdejmujemy zupę z ognia i miksujemy na krem. Przyprawiamy zupę
> solą, curry, kurkum i kolendrą i ponownie wstawiamy ją na ogień aż się
> zagotuje. Ugotowaną zupę należy przyprawić octem winnym do smaku. Zupę
> podajemy z plastrem cytryny.
>
> To w Turcji kultowa potrawa podawana wszędzie, tak jak herbata :-) I jest

Faktycznie ta kurkuma może pasować,
w sumie to bardziej wykwintna wersja tej zupy wyżej.

13. Data: 2011-05-08 19:10:36

Od: KiloSierra <K...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11/04/27 10:59, Gocha M. pisze:
> [...]
> podajemy z plastrem cytryny.
>
> To w Turcji kultowa potrawa podawana wszędzie, tak jak herbata :-) I jest

zrobilem wczoraj.. .rewelka!
do tej pory jadalem zupelnie inna w smaku
na koniec dalem jeszcze na srodek talerza kleksa z jogurtu balkanskiego ;]

14. Data: 2011-05-08 19:45:49

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> [...]
> To w Turcji kultowa potrawa podawana wszędzie, tak jak herbata :-) I jest

Wszystkim niedowiarkom (też taki byłem) polecam na początek spróbować zupy z
soczewicy robionej w klimacie przepisu podanego przez Goche choć w wersji 'zza
słupa':
http://sysiak.pl/sklep/produkt_Zupa-z-soczewicy-12.h
tml
do kupienia też niektórych PiP i sklepach typu 'zdrowa żywność'.

Gocha, przepis skrzetnie skopiowałem, może się odważę - banalny on ci nie jest
:-)

TomekD

15. Data: 2011-05-11 19:26:28

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za odpowiedzi, zrobiłam kilka dni temu tę wersję z pomidorami,
całkiem niezła, ale jak na soczewicę to palce lizać.
Dodałam odrobinę kurkumy i papryki słodkiej (w proszku).

16. Data: 2011-05-20 14:11:15

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-25 20:12, Stokrotka pisze:

> Znak ktoś coś lepszego i łatwiej jadalnego?

Przekopując swoje przepisowe zasoby, natrafiłam na zupełnie inną wersję:

"Zupa z soczewicy na boczku

20 dkg soczewicy
50 dkg boczku wędzonego
20 dkg włoszczyzny
1 cebula
2 ząbki czosnku
5 dkg smalcu
1 łyżka mąki
2 liście laurowe
1 łyżeczka papryki słodkiej
2 łyżki śmietany
ocet, musztarda, cytryna, cukier, sól

Soczewicę namoczyć (12 godz.) w zimnej wodzie, boczek ugotować w 1,5 l
wody z liśćmi laurowymi. Gdy zmięknie, dodać soczewicę, kilka kropli
soku z cytryny i pokrojoną włoszczyznę, a następnie ciemną zasmażkę z
mąki i smalcu. Zagotować, mieszając, zdjąć z ognia. Słodką paprykę
rozprowadzić z szklance zimnej wody i wlać do zupy, zagotować, dodać
śmietanę, zmiażdżony czosnek, ocet, cukier i musztardę. Boczek wyjąć,
pokroić na porcje, włożyć z powrotem do garnka."

Dla mnie ciut nielogiczne - najpierw wyjęłabym boczek i pokroiła, a
potem wrzucała i wlewała na niego różne ingrediencyje. Ale może się mylę.

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku