Jaka żywica epoksydowa?

1. Data: 2016-10-03 17:52:07

Temat: Jaka żywica epoksydowa?
Od: "Ewa" <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam pękniętą spłuczkę WC. Pęknięcie jest na całej
wysokości i sięga do środka podstawy.
Z uwagi na ograniczenia co do wymiarów takie kompaktu,
zakupienie nowego lub chociaż tylko spłuczki jest
kosztowane. Zrobiłam bardzo szczegółowe rozeznanie,
z korespondencją z producentem włącznie.
Chciałabym więc spróbować ją skleić i obserwować
czy nie będzie woda wyciekać.

Doradzono mi KLEJ - ŻYWICĘ EPOKSYDOWĄ do
sklejenia od wewnątrz. Spłuczka nie jest od pewnego
czasu używana, więc jest SUCHA.

Szukałam w Internecie, ale otrzymuję setki odpowiedzi,
z których nie wiem co powinnam wybrać. Żywice takie
bywają bardzo różne, nie zawsze jest podane do czego
mają służyć.

Bardzo proszę o podanie mi konkretnej nazwy, a może nawet
konkretnej oferty, bez posądzenia o reklamę, oczywiście.
Proszę także o podanie jak taki klej zastosować. Najlepiej
bez konieczności wyjmowania tego co jest w spłuczce
w środku. Dojście jako takie jest. Powinnam sobie poradzić.

Pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2016-10-03 18:18:27

Temat: Re: Jaka żywica epoksydowa?
Od: Tomotron <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bez konieczności wyjmowania tego co jest w spłuczce
> w środku. Dojście jako takie jest. Powinnam sobie poradzić.

Według mnie to szkoda czasu na takie zabawy. Żeby zrobić dobrze to
trzeba zdemontować spłuczkę, oczyścić dokładnie pęknięcie, kleić, zalać
żywicą poziomo do pęknięcia bo w innym wypadku będzie ściekała.

Jak chcesz się pobawić, to spokojnie jakikolwiek dwuskładnikowy klej
wystarczy (distal, poxipol)

3. Data: 2016-10-03 18:37:53

Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Doradzono mi KLEJ - ŻYWICĘ EPOKSYDOWĄ do
> sklejenia od wewnątrz. Spłuczka nie jest od pewnego
> czasu używana, więc jest SUCHA.

Nie wiem czy to dobra rada. Zywica epoksydowa jest gesta i nie wniknie w
pory ceramiki. Wiec co z tego ze jest mocna skoro woda znajdzie sobie
miejsce tam gdzie nie ma zywicy, przesaczy sie do miejsca gdzie jest
pekniete szkliwo i wraz bedzie ciekanac.

Widze dwie opcje naprawy - obie niepewne ale sprobowac nie szkodzi.
Pierwsza opcja to nalac do spluczki szkla wodnego. Oczywscie ustroj w
srodku trzeba zdemontowac. Pojdzie tego sporo bo trzeba zalac po same
brzegi i zostawic na noc albo jeszcze dluzej. Pozniej wylac i dobrze
wysuszyc. Druga opcja to "otynkowac" spluczeke od wewnatrz jednym z
materialow budowlanych do ciezkiej hydroizolacji, np. Mapelastic. Bedzie
drogo bo opakowania sa duze a tobie pojdzie 1/10 worka albo i mniej.

4. Data: 2016-10-03 20:01:01

Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-03 o 18:18, Tomotron pisze:

> [...]
> trzeba zdemontować spłuczkę, oczyścić dokładnie pęknięcie, kleić, zalać
> żywicą poziomo do pęknięcia bo w innym wypadku będzie ściekała.

W pełni popieram!

> Jak chcesz się pobawić, to spokojnie jakikolwiek dwuskładnikowy klej
> wystarczy (distal, poxipol)
> Pozdrawiam

Unikaj żywic szybkowiążących typu Poxipol, szybko wiąże, słabo trzyma.
Możesz spróbować zalać od środka czymś w stylu Bison Epoxy.

Pozdrawiam,
P.P.

5. Data: 2016-10-03 21:51:26

Od: "Ewa" <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki.

> Widze dwie opcje naprawy - obie niepewne ale sprobowac nie szkodzi.
Też tak myślę, spróbować nie zaszkodzi, zwłaszcza tę pierwszą opcję,
bo drugą, jako drogą, sobie odpuszczę.

> Pierwsza opcja to nalac do spluczki szkla wodnego. Oczywscie ustroj w
> srodku trzeba zdemontowac.
I tu mam problem, bo nie wiem jak ten środek zdemontować bez uszkodzenia,
a potem zmontować. Śruby łączące spłuczkę z dołem mam odkręcone.
Gdybym więc wiedziała jak zrobić demontaż środka, to z położeniem
spłuczki na bok nie byłoby problemu. Czy gdzieś w Internecie jest instrukcja
jak zrobić taki demontaż/montaż? (Spłuczka do kompaktu Nova Top Pico Koło)

> Pojdzie tego sporo bo trzeba zalac po same brzegi i zostawic na noc albo
> jeszcze dluzej. Pozniej wylac i dobrze wysuszyc.
Czytałam, że szkło wodne nie jest drogie, nie wiem tylko jak spowodować
żeby to szkło wodne nie wyciekło zanim zacznie sklejać i ewentualnie
w co je zbierać, a także gdzie potem wylać. Nie wiem bowiem z czym
wchodzi w reakcje.

A przed przeczytaniem odpowiedzi, wyobrażałam sobie, że takie pęknięcie
wystarczy posmarować odpowiednim klejem i po krótszym albo dłuższym
czasie zacznie się sklejać. W końcu różne kleje są zalecane do klejenia
w sytuacji gdy nie da się sklejanej części położyć. Ale to takie moje
wyobrażenia. :-)

Pozdrawiam
Ewa

6. Data: 2016-10-03 23:46:28

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak spluczka sie nie rozpada a szczelina jest niewielka to mozesz sprobowac klejem
typu kropelka. Kup cyjanopan do polaczen sztywnych. Jesli jest mozliwosc takiego
zadzialania zeby szczelina sie troche powiekszyla to bedzie to korzystne. Jesli nie
to ryzyk fizyk. Klej musi byc swiezy bo tylko taki jest rzadki. Cyjanopan dobrze
wchodzi w szczeliny. Jesli nie uda sie skleic wszystkich pekniec i bedzie sie pocilo
to do spluczki dolewaj szkla wodnego. Nie trzeba wiadrami. Po piecdziesiat gram na
raz wystarczy. Rozbelta sie z woda w spluczce i cieknac przez szczeliny bedzie je
zalepialo. Taki sposob naprawy nie spowoduje w przyszlosci niemozliwosci klejenia
klejem epoksydowym. Dlaczego to peklo?

7. Data: 2016-10-04 00:09:41

Od: "Ewa" <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki.

Poprzednio pytałam o opis demontażu tzw. dzwonu. Znalazłam
filmik na YouTube i juz sobie z tym poradziłam.
Mam pustą spłuczkę.
Teraz mogłabym spróbować zdjęć całą spłuczkę, ale wymagałoby
to użycia sporej siły i trochę się boję żeby mi się przy tym nie
rozleciała.
W związku z tym wolałabym zastosować (wpierw) metodę
nie wymagającą położenia spłuczki na boku.

> Jak spluczka sie nie rozpada a szczelina jest niewielka to mozesz
> sprobowac klejem typu kropelka. Kup cyjanopan do polaczen sztywnych.
Czy każda "kropelka" to cyjanopan, czy muszę specjalnie takiego szukać?
W każdym razie jutro taką kupię. Kupię także "komplet naprawczy do kompaktu
typu U" żeby mieć swieże uszczelki i śruby do przykręcenia spłuczki do
dołu, bo chyba zabrał je przez przypadek hydraulik gdy badał sprawę
i kazał kupić cały kompakt.

> [...]
> tylko
> taki jest rzadki. Cyjanopan dobrze wchodzi w szczeliny.
Nie wiem czy szczelina jest duża czy mała, bo nie mam z czym porównać.
W każdym razie jestem w stanie włożyć tylko sam czubek bardzo cieńkiej
igły, więc wg mnie jest mała. Powiększyć ją się boję.

> [...]
> wystarczy. Rozbelta sie z woda w spluczce i cieknac przez szczeliny bedzie
Czy nie będzie problemu gdy szkło wolne będzie spływało do muszli lub
na podłogę?

> Taki sposob naprawy nie spowoduje w przyszlosciniemozliwosci klejenia
> klejem epoksydowym.
Mogłabym od razu od tego zacząć, ale wtedy wraca początkowe pytanie:
Jaki klej epoksydowy - potrzebna jest mi dokładna nazwa, bo są
najróżniejsze.

> Dlaczego to peklo?
Nie mam pojęcia. Mogę tylko podejrzewać, że pomimo upływu lat budynek
nadal pracuje. W każdym razie popękały także niektóre kafelki, chociaż
były kładzione fachowo (nie przeze mnie oczywiście).

Pozdrawiam
Ewa

8. Data: 2016-10-04 00:48:14

Od: "Ewa" <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, śruby są, natomiast nie mam nakrętek, tych od spodu.

Ewa

9. Data: 2016-10-04 02:46:24

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Epidian 53. Jest na Allegro. 100gramow 11 zlotych. Zadnych wynalazkow nie kupuj bo
przeplacisz za cos gorszego. Mate szklana tez kupisz na allegro albo w markecie
budowlanym. Uwazaj bo wazne jest prawidowe i dokladne odmierzenie skladnikow.
Powinnas nalepic late na pekniete. Smarujesz zmieszana z utwardzaczem zywica tam
gdzie ma byc mata. Przycinasz na wymiar mate i pedzlem przybijasz ja do
posmarowanego. Potem dokladasz zywicy, malujesz pedzlem. Nie jest to latwe ale kazdy
to potrafi ale nie wszyscy wiedza ze potrafia. W temperaturze pokojowej masz z 25
minut na laminowanie. Potem zywica zaczyna zelowac. Zywicy nie rozrabiaj za duzo bo
reakcja ja podgrzewa co powoduje ze czas do zzelowania sie skraca. Nie uzywaj zywicy
poliestrowej bo ona ma czas zycia do kilku minut. Nasaczona zywica mata ladnie sie
uklada i nie ma problemow na krzywiznach. Mata musi byc dobrze nasaczona zywica. Jak
jest dobrze nasaczona to z bialej robi sie troche przezroczysta.

10. Data: 2016-10-04 02:54:44

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Lepisz od srodka bo tam jest surowa ceramika i zywica sie z nia dobrze polaczy,
wsiaknie w nia. Do gladkiego bez specjalnych zabiegow ktorych nie zrobisz a domu nie
bedzie sie chciala dlugo trzymac, odprysnie. Powierzchnia do laminowania musi byc
sucha i powinna byc wolna od pylu, nie moze byc zatluszczona. Acetonem mozna
odtluscic, ale nie takim do paznokci, albo benzyna ekstrakcyjna ( nie lakowa).
Rozpuszczalnik nitro tez moze byc. Uwazaj bo aceton, nitro i benzyna sa latwopalne.

[ ISM ] Fundamentals of Hydraulic Engineering Systems 4th E by Houghtalen,Akan,Hwang
ile kwh zuzywacie miesiecznie
trzmiele w kompostowniku
kiedy ostatni raz kosicie trawe?
cieknie kibel :)