Jaki lekarz od refluxu u dziecka?

1. Data: 2007-12-22 22:45:50

Temat: Jaki lekarz od refluxu u dziecka?
Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi mi o reflux zoladkowo - przelykowy.

Moj synek ktory ma 2.5 roku od urodzenia ma problem.
Do poltora roku ewidentnie ulewala mu sie tresc zoladkowa noskiem. To po
prostu bylo widac.
Do 8 miesiecy bylo to bardzo wyraznie, bo podczas picia mleka, jesli lezal
- to mleko czesto jednoczesnie wyciekalo mu nosem. Albo jak zasnal po
karmieniu.
Potem bylo to mniej widoczne, ale zdarzalo mi sie widziec jak spal i nagle
mu cos z noska lecialo i bylo to biale.
Oczywiscie mowilam to lekarzom, nawet bylam u chirurga - dowiedzialam sie
ze skoro dziecko przybiera dobrze (Przemek jest bardzo duzy, teraz sie to
wyrownalo, ale jak mial 3 miesiace to wazyl 10 kilo) to mam sie tym nie
przejmowac.
Potem objawy sie bardzo zmniejszyly, po prostu nie bylo widac wyciekania
mleka jako ze znacznie mniej go pil i zwykle na sniadanie. I nawet jesl
jakas kropelka plynu mu sie na nosku pojawila to nie bylo widoczne.

Niestety - caly czas utrzymywaly sie jakies dziwne objawy - leciutka sapka
(bez zadnego widocznego stanu zapalnego w nosie, nie reagujaca za bardzo na
antyhistaminy), napady mlaskania w nocy, ostatnio okazalo sie ze Przemek
ma przewlekly stan zapalny zatok - choc to dziecko ktore na drogi oddechowe
choruje bardzo rzadko i wszelkie infekcje szybko pokonuje.
Z zatokami walczymy ale nie udaje nam sie na razie wygrac, ciagle jest
ropna wydzielina - choc i tak jest duzo lepiej niz bylo.
Po ostatniej anginie ktora sie przydarzyla - objawy bardzo sie zaostrzyly.
Przemek w nocy po kilku godzinach snu, nagle zaczyna mlaskac, niepokoic
sie, w pewnym momencie dostaje ataku kaszlu, w tym samym momencie zatyka mu
sie nos, jak sie czegos napije to troche sie uspokaja i z czasem zasypia a
nos sie odtyka.
Przed chwila gdy sie tak wybudzil i u niego bylam zobaczylam ze z nosa mu
cos pocieklo, powochalam i okazalo sie ze jest to mocno kwasne, ewdentnie z
zoladka :(

Ostatnio rozmawialam o tym z nasza pediatra, powiedziala ze skoro nie ma
powaznych objawow to sie tego raczej nie leczy.

Ale co to sa powazne objawy?
Gdzie lezy granica?
Jesli dziecku przez cale zycie cofa sie w nocy kwasna tresc z zoladka do
noska i go drazni, byc moze dostaje sie do zatok albo powoduje jakis obrzek
ktory je uniedraznia (nie wiem dlaczego akurat glownie noskiem sie to
dzieje - od samego poczatku - jakas wada budowy? Przemek mial bardzo dlugo
bardzo zadarty nosek, nawet mial badania genetyczne m.in. z tego powodu) -
to czy to jest jeszcze blachy powod?

A moze znacie jakiegos fajnego lekarza kory umie sie tym zajac
(zdiagnozowac, poprowadzic) - w Warszawie?
Bylabym bardzo wdzieczna za namiar....

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

2. Data: 2007-12-24 12:10:46

Temat: Re: Jaki lekarz od refluxu u dziecka?
Od: kynast <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Gru, 23:45, La Luna <b...@g...pl> wrote:
> [...]
> Pozdrawiam serdecznie
> Agnieszka Mockałłohttp://republika.pl/kocia_stronka/
> Odpisując na priv, wytnij USUN_TO z adresu.

każdy PEDIATRA POWINIEN umieć sie tym zając,
rzeczywiście może być reflux i w jego następstwie, a także w
następstwie zapalenia zatok - astma.
Wszystko to jest dość częste i raczej średnio grożne - nie
tragiczne.Sam refluks pojawia się i ustępuje nie raz samoistnie,
obawiamy sie jego następstw - często astmy .
radziłbym ewentualnie wisyte u pulmonologa dziecięcego.
Najprostszym postępowaniem antyrefluxowym jest skośnie ułozenie
łózeczka,.tzn podstawienie pod nogi łóżeczka, od strony główki klockow-
podstawek o wysokości ok 7-1o cm. Uwaga- nie nalezy podnosić samej
poduszki, tylko dać klocki jw.
ważne, zeby dziecko nie objadało sie na noc, sprawdzic też kał na
pasozyty.
pa
st.

3. Data: 2007-12-25 18:58:08

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Mon, 24 Dec 2007 04:10:46 -0800 (PST) wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako kynast, a następnie
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> każdy PEDIATRA POWINIEN umieć sie tym zając,

Niestety - zaden z naszych lekarzy sie tym akurat problem u Przemka nie
przejal :(
Zreszta - do niedawna widac bylo ze ma z tym problem, ale nie bylo to jakos
bardzo uciazliwe a dla lekarza w zaden sposob widoczne - ot. mlaskanie w
nocy, leciutkie permamentne przytkanie noska ktore jest bardzo malo
slyszalne, bez zadnych widocznych zmian w samym nosie.
A Przemek nigdy nie mial zapalenia oskrzeli, zadnych wiekszych problemow z
drogami oddechowymi, antybiotyk dostal tylko dwa razy i to ostatnio - bo
dwie anginy zalapal, raz od taty raz w przedszkolu.
Obecnie to wielki, silny chlopak.
Wiec opinia byla taka ze mamy sie tym nie przejmowac.
Ale efekty tego zaczynaja wlasnie wychodzic :(

> rzeczywiście może być reflux i w jego następstwie, a także w
> następstwie zapalenia zatok - astma.

No - mam nadzieje ze do tego nie dojdzie :(

> Wszystko to jest dość częste i raczej średnio grożne - nie
> tragiczne.Sam refluks pojawia się i ustępuje nie raz samoistnie,
> obawiamy sie jego następstw - często astmy .

Dalas mi tym bardziej motywacje do szukania pomocy :)

> radziłbym ewentualnie wisyte u pulmonologa dziecięcego.

Przemek byl kilka razy badany przez lekarke tej profesji - ale z innego
powodu, niezaleznego od tej jej specjalizacji, mowilismy o podejrzeniach
refluxu - tez sie jakos bardzo nie przejela...
Ale w przypadku Przemka to norma - on nawet przy 40 st, goraczki czuje sie
swietnie i jest wesoly. Lekarze czesto nie biora jego problemow powaznie :(
Po swietach pojde na powazna rozmowe z nasza pediatra, jesli bedzie sie
wykrecala - to...
Tym bardziej aktualne jest pytanie jak w tytule watku...

> Najprostszym postępowaniem antyrefluxowym jest skośnie ułozenie
> łózeczka,.tzn podstawienie pod nogi łóżeczka, od strony główki klockow-
> podstawek o wysokości ok 7-1o cm.

Do wczoraj improwizowalismy, wczoraj Przemek dostal swoj pierwszy wlasny
tapczanik - i od razy z montazem przykrecilismy na stale klocuszki :)
Unoszenie sporo pomaga - ale nie rozwiazuje problemu :(

Dzieki za odpowiedz :)

4. Data: 2007-12-25 19:57:16

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 25 Dec 2007, La Luna wrote:

> [...]
> Obecnie to wielki, silny chlopak.
> Wiec opinia byla taka ze mamy sie tym nie przejmowac.
> Ale efekty tego zaczynaja wlasnie wychodzic :(

zapalenie oskrzeli jak i astma może być następstwem refluksu
(1/3 przyczyn astmy oskrzelowej u dzieci i dorosłych jest
powodowana przez refluks i w momencie nasilania się refluksu
nasilają się objawy astmy). Nie wiem jak to jest u dzieci
ale chyba u dzieci diagnostyka refluksu jest nieco trudniejsza
niż u dorosłych. O ile pamiętam rozmowy pediatrów na ten
temat to w przypadku refluksów dziecięcych znacznie częściej
wykonuje się ph-metrię przełyku, ponieważ u dzieci rzadku
w przebiegu refluksu widoczne są zmiany morfologiczne w przełyku
czyli nadżerki itp. Ale znów trzeba byłoby zapytać doświadczonego
w tym temacie pediatry

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

5. Data: 2007-12-25 20:17:41

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Tue, 25 Dec 2007 20:57:16 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Piotr Kasztelowicz,
a następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Ale znów trzeba byłoby zapytać doświadczonego
> w tym temacie pediatry

No i wlasnie takowego szukam usilnie :)
Bo chcialabym zeby Przemkiem w tym temacie zajal sie ktos kompetentny, komu
bede mogla w pelni zaufac.
Nasza pediatra jest super ale tu akurat twierdzi ze nie ma czego leczyc bo
reflux pewnie jest ale za slaby zeby go leczyc.
Ale ja wcale tak nie uwazam...
Tyle ze nie mam ochoty na lazenie po nie znanych mi pediatrach az ktorys
podzieli moje zdanie, tym bardziej ze nie bede miala pewnosci czy dobrze
sie dzieckiem zajmie...

6. Data: 2007-12-26 10:05:48

Od: kynast <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Gru, 21:17, La Luna <b...@g...pl> wrote:
> [...]
> Pozdrawiam serdecznie
> Agnieszka Mockałłohttp://republika.pl/kocia_stronka/
> Odpisując na priv, wytnij USUN_TO z adresu.

Witam, daj sobie spokoj z łazeniem po nieznanych pediatrach i dalszym
wgłebianiem sie w temat.
TWoj pediatra ma tu racje, refluxu u dzieci nie poddaje sie badaniom
[zwykle nie przyjemnym} i nie leczy sie, {leki mają rózne uboczne
szkodliwe działania}.
U dzieci reflux najczęsciej ustępuje samoistnie z upływem czasu
i "dorastaniem" przewodu pokarmowego. Najczęściej wystarczają proste
sposoby, kt podałem.
Jezeli pulmonolog nie widzi powodu do niepokoju [czyli nie rozpoznaje
astmy} to najlepiej nic więcej nie robic, tylko obserwowac dziecko ,
za nadto się nie przejmować i patrzeć na to wszystko spokojnie.
Pa ;)
st.

7. Data: 2007-12-26 14:59:42

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Wed, 26 Dec 2007 02:05:48 -0800 (PST) wiedźmin zdziwił się
> [...]

> TWoj pediatra ma tu racje, refluxu u dzieci nie poddaje sie badaniom
> [zwykle nie przyjemnym} i nie leczy sie, {leki mają rózne uboczne

No nie - najpierw mnie uswiadamiasz ze reflux moze spowodowac astme a teraz
kazesz mi nic nie robic? ;)

> U dzieci reflux najczęsciej ustępuje samoistnie z upływem czasu
> i "dorastaniem" przewodu pokarmowego. Najczęściej wystarczają proste
> sposoby, kt podałem.

A jesli nie wystarczaja do konca?
Moj synek to nie malenstwo, ma juz 2.5 roku.
Problem jest stale obecny, teraz sie pogorszyl do tego stopnia ze kwas
zoladkowy jawnie wycieka z noska gdy Przemek spi.
Po prostu to widzialam a tego nie bylo od juz bardzo dawna.
Meczymy sie z tym zapaleniem zatok - jak mam je wyleczyc skoro co noc kwas
bedzie sie do noska dostawal i go podraznial, powodowal obrzek sluzowki?
Gdyby chodzilo o samo mlaskanie w nocy to bym sie nie przejmowala, tak jak
robilam to do niedawna.

> Jezeli pulmonolog nie widzi powodu do niepokoju [czyli nie rozpoznaje
> astmy} to najlepiej nic więcej nie robic, tylko obserwowac dziecko ,
> za nadto się nie przejmować i patrzeć na to wszystko spokojnie.

Jak tylko wylecze zatoki to moge znowu zaczac tak robic ;)

8. Data: 2007-12-28 17:58:35

Od: kynast <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Gru, 15:59, La Luna <b...@g...pl> wrote:
> [...]
> Pozdrawiam serdecznie
> Agnieszka Mockałłohttp://republika.pl/kocia_stronka/
> Odpisując na priv, wytnij USUN_TO z adresu.

Reflux moze spowodawać astme, ale z wizyty u pulmonologa wynika ze nie
spowodowal.- dlatego bez paniki.
Rerflux nie powoduje zpalenia zatok.
jezeli dotychczasowe ulozenie antyrefluksowe nie wystarcza mozna dać
troche wyższe klocki pod nózki tapczaniku

pa
st

9. Data: 2007-12-28 22:26:16

Od: "Claris" <c...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "La Luna" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> Chodzi mi o reflux zoladkowo - przelykowy.
[ciach]

> A moze znacie jakiegos fajnego lekarza kory umie sie tym zajac
> (zdiagnozowac, poprowadzic) - w Warszawie?
> Bylabym bardzo wdzieczna za namiar....
[ciach]

Diagnozowaniem refluksu u dzieci zajmują się gastroenterolodzy dziecięcy. O
ile sie nie mylę bardzo polecanym lekarzem z Wawy jest dr Piotr Albrecht z
Kliniki Gastroenterologii i Żywienia Dzieci Akademii Medycznej - przyjmuje
także prywatnie, ale musiałabys poszukać sama namiarów w necie.

Diagnoza opiera się w dużym stopniu na wspomnianym tu przez Piotra
Kasztelowicza badaniu - 24godzinnej Ph-metrii przełyku (wykonuje się to w
szpitalu). Moj synek leżał w Klinice we Wrocławiu i miał tam oprócz
Ph-metrii jeszcze kilka innych badań by wykluczyc inne diagnozy. Teraz ma
2.5 roku i po refluksie praktycznie ani śladu.

Pozdrawiam i życzę zdrówka dla Malca,

Claris/ona/ z Wrocławia

10. Data: 2007-12-29 15:44:52

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Fri, 28 Dec 2007 09:58:35 -0800 (PST) wiedźmin zdziwił się
> [...]
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Reflux moze spowodawać astme, ale z wizyty u pulmonologa wynika ze nie

Mimo wszystko - wolalabym zeby nigdy nie spowodowal ;)

> Rerflux nie powoduje zpalenia zatok.

Bezposrednio nie.
Posrednio - jak najbardziej,
Powodujac np. przerost migdalka gardlowego albo permamentny obrzek sluzowek
nosa, przez co zatoki nie moga sie na biezaco oczyszczac, nie sa
wentylowane.

> jezeli dotychczasowe ulozenie antyrefluksowe nie wystarcza mozna dać
> troche wyższe klocki pod nózki tapczaniku

Jestesmy po wczorajszej wizycie u larygologa (zmienilimy poprzedniego,
poszlismy do lekarza bardzo polecanego pod katem zatok u dzieci),
polecielismy na gwalt po tym jak Przemkowi z oczu zaczela lac sie ropa a
oczy zapuchly tak ze ledwo mogl je otworzyc.
Przestalo byc juz smiesznie.

Na razie leki na nos, lozeczko uniesione tak ze prawie pd katem prostym do
podlogi ;)
Jak to nie pomoze, to dalsza diagnostyka i na pewno leczenie refluxu.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło
http://republika.pl/kocia_stronka/