Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?

71. Data: 2011-01-26 19:58:16

Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:op.vpxhgub51cvm6g@jk-laptop...

>Ale to sam sobie robi krzywdę, płacić za coś i nie korzystać to tak
>jak postawić auto przed domem a jeździć autobusem bo taniej :)
>Agrument żaden.

To ja juz nic nie rozumiem. Nieco wyzej piszesz, ze sam uzywasz
sporadycznie...

>Ale chodzi o to że nie ma skoku temp, a dla przykładu -5 może być?
>to jest średnia temp w zimie, też paskudna aby wiać bezpośrednio
>przez nawiewnik czy wycięte uszczelki w oknie.

Ja nie wycinalem, ale robi sie to chyba na gorze, wiec raczej nikt
dyskomfortu nie odczyje gdyby co.

>Chyba mnie pomyliłeś z Adamem, ja mam skretki schowane w ścianie.

Kanaly wentylacyjne tez chowa sie w scianach. Przeciez nie kazdy kanal to
komin.

Pozdro.. TK

72. Data: 2011-01-26 20:06:25

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

e.googlegroups.com...

>Co do innych oszczednosci - oprocz kominow (same ksztaltki to pal
>licho - chodzi o sensowne wykonczenie gory i dodatkowy wielki mostek
>cieplny:) trzeba doliczyc jeszcze nawiewniki - dla samych okien
>dachowych u mnie (8 szt.) to ok 600 pln (roznica miedzy FTS a FTS-V).

Jak Januszowi starcza wlaczenie wentylacji sporadycznie to nie wiem czemu
zwykle uzywanie domu w stylu otwarcie drzwi i co tam jeszcze ma byc
niewystarczajace i konieczne staje sie wycinanie uszczelek czy montaz
specjalnych nawiewnikow. A okna i tak nie sa idealnie szczelne, czuc to w
zmianie temp. w domu w czasie wietrznej pogody. Otworami drzwiowymi w
lazience czuc spory ruch powietrza mimo zamknietych okien.

>Drugie tyle pewnie normalne nawiewniki w zwyklych oknach. Jeden komin
>mniej to 500 pln robocizna + ~2k pln za ksztaltki + pelna klinkierke
[...]

Dajcie spokoj z tymi kominami!! Przeciez do wentylacji nie trzeba budowac
kominow...

>na gorze + fuge + tasme kominowa i obrobki). Do tego drugi komin jest
>mniejszy - na klinkierce i dodatkach to pewnie kolejne 500 pln. To juz
>mamy 4200 w kieszeni i jeden wieeelki mostek cieplny mniej :-) Cena
>wentylacji z porzadnym rekuperatorem spada do jakichs 4 - 4,5k pln.

A spaliny z kominka tez do rekuperatora?

>Oj jak ja juz mam tego tematu dosyc :D Tak samo paskudny jak temat
>pompy ciepla.

No ale ciagle piszecie obalone dawno arguenty w stylu koniecznych murowanych
kominow.

Pozdro.. TK

73. Data: 2011-01-26 21:37:48

Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26-01-2011 o 20:58:16 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

> U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

> To ja juz nic nie rozumiem. Nieco wyzej piszesz, ze sam uzywasz
> sporadycznie...
No raz na dzień, to nie wiem jak jest, sporadycznie? :)
Po prostu mam dużą kubaturę i nie trzeba, w lecie pewnie pójdzie
cały dzień aby za gorąco nie było.

> Ja nie wycinalem, ale robi sie to chyba na gorze, wiec raczej nikt
> dyskomfortu nie odczyje gdyby co.
No nie wiem, ja osobiście nie lubie jak mi z okna pizdzi, poza tym
już Adam pisał, nad taką wentylacją nie masz żadnej kontroli,
szczególnie zimą.

> Kanaly wentylacyjne tez chowa sie w scianach. Przeciez nie kazdy kanal to
> komin.
I tak i nie, w nie każdej schowasz poza tym w nośnej osłabiają ją i dlatego
robi sie kominy.

--
Pozdr
JanuszK

74. Data: 2011-01-26 21:47:28

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26-01-2011 o 10:19:38 Kris <k...@w...pl> napisał(a):
> Bardzo czesto sie jej nie używa bo wentylatory itp. prad ciagną;))
>Ale to sam sobie robi krzywdę, płacić za coś i nie korzystać to tak
>jak postawić auto przed domem a jeździć autobusem bo taniej :)

Krzywde to on sobie zrobił gdy dał sie namowic i zapłacił za zainstalowanie
czegos co mu teraz niepotrzebne.
Podobnie zreszta Ty sam piszesz; masz ale uzywasz sporadycznie;))

> Teraz na topie są tezy że mech ma mniejsza ilośc wymian jak grawitacyjna.
>Adam ci już napisał kiedy, nie będę się powtarzał bo to samo napiszę.

Tylko ze jeszcze rok temu pisano odwrotnie.

> Te minus 20 to ekstremalnie i kilka dni w roku.
>Ale chodzi o to że nie ma skoku temp, a dla przykładu -5 może być?

Kilkanascie może kilkadziesiąt dni w roku
Ale juz brzmi bardziej realnie, mniej marketingowo

>to jest średnia temp w zimie, też paskudna aby wiać bezpośrednio
>przez nawiewnik czy wycięte uszczelki w oknie.

Operowanie średnia tu bez sensu.

> Koszt kominów wentylacyjnych jest znikomy(ale jest to fakt) a z tym
> zajmowaniem miejsca to mit
>Wcale nie mit, jak komin zajmuje narożnik pokoju to szafy tam nie
>postawisz.

Jak ktos ma komin w narozu pokoju to fakt. Ale to jego wybór. A kanały went
mech nie zajmuja miejsca

> I piszesz to Ty któremu sporo miejsca zajmuje szacht na skrętki;)))
>Chyba mnie pomyliłeś z Adamem, ja mam skretki schowane w ścianie.

Adam na pewno nie, Ty tez nie skoro piszesz ze nie Ty;))- ale ktos tu
ostatnio dawał fotki sporego szachtu w ktorym było kilkanascie skretek.

Kris

75. Data: 2011-01-26 22:00:56

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26-01-2011 o 20:58:16 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

>No raz na dzień, to nie wiem jak jest, sporadycznie? :)

To juz calkowicie bez sensu.
To jakby kupić luksusowe auto, postawic je przed domem, do pracy jezdzic
autobusem, a autem robic wieczorem przejazdzke po osiedlu

>Po prostu mam dużą kubaturę i nie trzeba,

To grawitacyjna w duzych kubatuach tym bardziej da rade

>w lecie pewnie pójdzie cały dzień aby za gorąco nie było.
Od chłodzenia w lecie jest klimatyzacja jesli już

>No nie wiem, ja osobiście nie lubie jak mi z okna pizdzi, poza tym
>już Adam pisał, nad taką wentylacją nie masz żadnej kontroli,
>szczególnie zimą.

I co złego sie dzieje zima u posiadaczy went grawitacyjnych?

Kris

76. Data: 2011-01-26 22:22:09

Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Sty, 21:06, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> Dajcie spokoj z tymi kominami!! Przeciez do wentylacji nie trzeba budowac
> kominow...

OK - to daj fotke swojego dachu. Albo projekt :) Albo chociaz napisz,
jak masz rozwiazane kanaly wentylacyjne - ile ich masz i jak sie
koncza? Ile masz kominow? Tylko szczerze :)
pozdr.

--
Adam Sz.

77. Data: 2011-01-27 07:09:45

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

No nie wiem, ja osobiście nie lubie jak mi z okna pizdzi, poza tym
już Adam pisał, nad taką wentylacją nie masz żadnej kontroli,
szczególnie zimą.
-----------------

Po co pod oknem? Można zrobić nawiew pod drzwiami. Np u siebie coś takiego
"samo się zrobiło" i zamierzam to jeszcze udoskonalić. Nawiew do piwnicy,
która będzie działać jak GWC. Z piwnicy powietrze wychodzi pod drzwiami na
korytarz, a stamtąd jest zasysane pod drzwiami do pomieszczeń.

Co o tym myślicie?

Nadmienię jeszcze że uruchomienie okapu kuchennego na maks powoduje lekkie
rozszczelnienie okien. Dosłownie uszczelki na wyższych biegach silnika
zaczynają przepuszczać. Ot ciekawostka.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

78. Data: 2011-01-27 07:12:08

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

> Od chłodzenia w lecie jest klimatyzacja jesli już

Można też tak zaprojektować dom, że w lecie wystarczy nie otwierać okien aby
było chłodno. Nie zadziała dla pomieszczeń południowych, ale dla północnych
nie będących bezpośrednio po dachem się sprawdza.

79. Data: 2011-01-27 10:57:33

Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26-01-2011 o 22:47:28 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> zainstalowanie czegos co mu teraz niepotrzebne.
> Podobnie zreszta Ty sam piszesz; masz ale uzywasz sporadycznie;))
Sprostowanie, używam sporadycznie z prostego powodu mam ją nieskończoną
wywiewu nie mam zrobionego i wywiewa mi powietrze w piwnicy, dlatego mało
ją puszczam aby sobie piwnicy nie zawilgocić, nie pisałem o tym aby
nie zaciemniać sprawy. Poza tym jednak jest to za mało bo zona właśnie
mi wczoraj powiedziała ze w jedej łazience mamy parapet mokry, czyli muszę
więcej ją włączać. Także reasumując akurat ja jestem złym przykładem
bo instalację mam nieskończoną a odczucia to za mało, na brzegach okien
jednak
woda się zbiera i kilka godzin dziennie to mało.
Niestety musze to jakoś przeczekać do wiosny i wtedy zrobię wywiew na zewn
domu.

Poza tym zauważyłem że GWC bezprzeponowe też mi nawiewa, wiatr(mieszkam na
górce)
robi ciśnienie od nawietrznej i nawiewa mi przez GWC i tak nawet dosyć
mocno,
i jak mam wył wentylatory to wspomaga mi wentylację :)
a z drugiej strony kominek ciągnie pow z domu.

> Operowanie średnia tu bez sensu.
kAŻDA TEMP jest bez sensu, chodzi o to że wiwewa ci znacznie cieplejsze
pow niż na zewn.

> [...]
>
> Adam na pewno nie, Ty tez nie skoro piszesz ze nie Ty;))- ale ktos tu
> ostatnio dawał fotki sporego szachtu w ktorym było kilkanascie skretek.
To nie wiem, może Marek? ten co się obraził :)
Ja mam także szacht w łazienkach ale tutaj go nie prezentowałem,
a mam tam rury z wentylacji, kanalizacji, Co i wodne, skrętki mam schowane
w ścianie.

--
Pozdr
JanuszK

80. Data: 2011-01-27 10:59:46

Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26-01-2011 o 21:06:25 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

> U?ytkownik "Adam" <a...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
e.googlegroups.com...

> Jak Januszowi starcza wlaczenie wentylacji sporadycznie to nie wiem czemu
Maniek okazuje się że nie starcza, wyżej wyjaśniłem dlaczego.
Sam do końca nie byłem świadomy, poza tym właczanie na kilka godzin nie
zapewnia minimalnej wentylacji,
ja tak robiłem ze względu na wilgoć w piwnicy.

--
Pozdr
JanuszK

Otwarte warsztaty projektowania wnętrz
Montaż parapetów wewnętrznych.
żarówki
czym zaimpregnować (olej do drewna twardego)
czym myjecie podłogi z paneli?