Jaki przewód ziemią?

1. Data: 2007-09-03 07:06:52

Temat: Jaki przewód ziemią?
Od: Michal <m...@i...CIACH.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
potrzebuję podciągnąć prąd do małego drewnianego pomieszczenia
gospodarczego. Od skrzynki z prądem na domu mam ok. 40 m do tegoż
pomieszczenia.

W pomieszczeniu gospodarczym będzie raczej małe zużycie prądu - 2/3
gniazdka, z 5 żarówek (1 w środku, 4 na zewnątrz), może reflektor z
czujnikiem ruchu.

Docelowo - podświetlić w czasie grilla taras obok tegoż pomieszczonka,
podłączyć radio itp.
Jaki do tego celu użyć przewód? Jakie przekroje, ile żył?
Będzie on wkopany z 0,5 metra pod ziemią, nie wiem czy puszczać go
rurką, czy typowo ziemny kupić?

Proszę o poradę,
Pozdrawiam,
Michał

2. Data: 2007-09-03 07:31:22

Temat: Re: Jaki przewód ziemią?
Od: "marcinur" <m...@N...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jaki do tego celu użyć przewód? Jakie przekroje, ile żył?
Teoretycznie powinien to byc przewód ziemny YKY. 3 x 2,5 mm powinno być ok.
W praktyce spokojnie wystarczy "zwykły" YDY 3x2,5 mm, który jest o połowę
tańszy od YKY.
W wykopie pod kablem daj kilka cm piasku.
Marcin

3. Data: 2007-09-03 09:29:18

Od: "Chiron" <eleuzis@nospam_polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal" <m...@i...CIACH.pl> napisał w
wiadomości news:fbgbvh$5d1$1@mx1.internetia.pl...
> Witam,
> potrzebuję podciągnąć prąd do małego drewnianego pomieszczenia
> gospodarczego. Od skrzynki z prądem na domu mam ok. 40 m do tegoż
> pomieszczenia.

Na kabel w ziemi działają różne siły, które go niszczą. W energetyce kładzie
się kabel na podsypce piaskowej, przykrywa specjalną matą przed zasypaniem.
Ponadto ma on specjalną (odporniejszą mechanicznie) budowę. Jeśli chcesz
uniknąć problemów- daj w rurce- po co mają Ci potem dżdżownice uciekać:-)

Chiron

4. Data: 2007-09-03 10:57:23

Od: Roket <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mialem podobny problem
i grupa poradzila mi YDY 3x2,5 mm.
Kladlem go na specjalna folie
/do kupienia w sklepie z kablami - bardzo tania/
i przykrylem ta sama folia. Piasku nie stosowalem.
Glebokosc ok 1 m. Instalacja dziala dwa sezony i wydaje sie
bezpieczna i zywotna. Powodzenia.

Rk

5. Data: 2007-09-03 15:36:39

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <eleuzis@nospam_polbox.com> napisał w wiadomości

> [...]
> zasypaniem. Ponadto ma on specjalną (odporniejszą mechanicznie) budowę.
> Jeśli chcesz uniknąć problemów- daj w rurce- po co mają Ci potem

Ułożenie w rurce polepsza izolację elektryczną ale także cieplną - kabel
bardziej się grzeje
Do bezpośredniego ułożenia w ziemu proponowałbym jednak YKY.... bo tak
trzeba !

Piotrek

6. Data: 2007-09-03 17:36:23

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Roket <r...@w...pl> wrote:
> Mialem podobny problem
> i grupa poradzila mi YDY 3x2,5 mm.

YKY!
YDY to biały kabel do zastosowań "wewnętrznych", on na zewnątrz
się po prostu nie nadaje.

J.

7. Data: 2007-09-03 19:22:24

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> YKY!
> YDY to biały kabel do zastosowań "wewnętrznych", on na zewnątrz się po
> prostu nie nadaje.

YKY - Zdecydowanie. Zwykle kable nie są odporne na kwasy występujące w
glebie.
Ich zniszczenie to tylko kwestia czasu i wilgotności gruntu. Wytrzymają trzy
do pięciu lat i bum.
W tzw międzyczasie położysz kosteczkę, wyrosną roślinki i nagle ...
pozostanie tylko zapłakać.
Jeżeli ma to być rozwiązanie tymczasowe, powiedzmy na dwa trzy lata, to może
być.

Wybór pozostaje do właściciela
Pozdrawiam emarcin

Zwrot VAT za materiały budowalne.
Piec kominkowy (koza) a stare budownictwo (odległość pieca od komina)
Re: Piekarnik wolnostojący
Nowe Forum zapraszamy.
Skutki braku rozsądku