Jakie ciasto?

1. Data: 2001-10-02 14:00:25

Temat: Jakie ciasto?
Od: "almada" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moj maz ma jutro urodziny. Chcialabym mu upiec jakies specjalne ciasto, ale
nie mam pomyslu. Chcialabym, zeby to bylo cos niecodziennego. Murzynki,
serniki, szarlotki sa czesto u nas przerabiane. Nie moze byc zbyt
pracochlonne, bo pozno wracam z pracy. Dodatki budyniowe czy owocowe
odpadaja. Czy ktos moglby mnie poratowac jakims przepisem???

Z blagalna nuta w glosie
pozdrawiam

almada

1. Data: 2001-10-02 14:32:01

Temat: Re: Jakie ciasto?
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "almada" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pracochlonne, bo pozno wracam z pracy. Dodatki budyniowe czy owocowe
> odpadaja. Czy ktos moglby mnie poratowac jakims przepisem???

Tort orzechowy http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/tort_orzech
owy.htm

Ciasto przygotowanie 10 minut + pieczenie 25 w porywach do 40 (to zależy od
piekarnika - w termoobiegu 25 wystarczy)
Masa 30 minut
Przekładanie i zdobienie 10 minut.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-10-02 16:44:05

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

almada wrote:

> [...]
> pracochlonne, bo pozno wracam z pracy. Dodatki budyniowe czy owocowe
> odpadaja. Czy ktos moglby mnie poratowac jakims przepisem???

Zrob brownies. Podane z bita smietana lub lodami wygladaja ladnie i sa pyszne.

Brownies
80 gr masla
80 gr gorzkiej czekolady
330 gr cukru
3 jajka
100 gr maki
Brownies piecze sie w kwardatowych lub prostokatnych blachach. Moja
blacha ma 20 cm x 20 cm x 4 cm

Rozgrzac piec do 180C/350F.
Blache wysmarowac maslem.
W srednim garnku na malym ogniu rozpuscic maslo z czekolada, zdjac z
ognia, dodac cukier i jajka, dobrze wymieszac widelcem, dodac make,
wymieszac, az nie bedzie widac maki, przelac do formy, piec 35 minut lub
az do momentu, gdy ciasto sie lekko wzniesie i zacznie pekac, a
powierzchnia ma cienka skorupke. Ostudzic w blasze15-20 minut, kroic na
kwadraty, podawac cieple, najlepiej z lodami.
Brownies powinny sie mazac i wygladac w srodku jak nieupieczone ciasto.
Nie nalezy ich przepiec, bo beda niedobre.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-10-02 20:39:55

Od: "Castle" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pracochlonne, bo pozno wracam z pracy. Dodatki budyniowe
czy owocowe
> odpadaja. Czy ktos moglby mnie poratowac jakims

No wreszcie pretekst zeby sprzedac przepis z niedzieli ;)))

Zadnych mas, zadnego rozcinania czesci... a mimo to jest
wysoooki, ma sliczne warstwy i nie zamula.
Wkladasz do piekarnika i mozesz posprzatac kuchnie przed
wizyta gosci :)))
here we go
Na duza blache:
1 1/2 margaryny
8 jaj
2 szkl. cukru pudru
2 1/2 szkl. maki
1/2 szkl. suchego maku
2 lyzki kakao
2 paczki biszkoptow (po 250 g) okraglych
2 lyzeczki proszku do pieczenia
1 sloik powidla (z doswiadczenia wiem ze i 1 1/2 tez wejdzie
;)
+ jesli chcesz, mozesz usmazyc 4 jablka z cukrem i
cynamonem, a jak dobrze zgestnieja - potraktowac zamiast 1
warstwy powidel.
Margaryne utrzec z cukrem, dodawac po 1 zoltku (metoda
MagdyB jest najlepsza;)), czyli co 10 sec zoltko); pozniej
makwe wymieszana z proszkiem; piane z bialek.
Podzielic ciasto na 3 czesci:
do 1 dodac kakao; do 2 mak, a 3 zostaje bez dodatkow.
Na wysmarowana blaszke wykladasz cienkimi warstwami:
1 mase, na niej ladnie biszkopty, smarujesz to powidlami
(czy jablkami); na to druga masa, biszkopty, powidla; na to
trzecia masa, biszkopty, TYLE.
Do goracego piekarnika.
Po godzinie niech wystygnie, pozniej wyciagasz cacko i
dekorujesz polewa czekoladowa robiac nieregularne kleksy
wokol biszkoptow.

to ciasto zniesie wszelkie modyfikacje z dodatkami - dzieki
biszkoptom.

no i jak?
Castle

1. Data: 2001-10-02 21:04:29

Od: "almada" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osiolkowi w zloby dano....

:))))))))))))Wszystko brzmi tak apetycznie! Dziekuje:)))))

pozdr.
almada

1. Data: 2001-10-03 09:03:28

Od: "Old Rena" <g...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

P.T. Castle <j...@i...pl> podaje smakowity przepis:
> No wreszcie pretekst zeby sprzedac przepis z niedzieli ;)))
[ciach z żalem]
Dzień dobry :)
Proszę :), jeszcze temperatura piekarnika by się przydała, taka
plusk-minusk.
--
Z pozdrowieniami
Old Rena, namiętnie czytająca tę grupę staruszka

1. Data: 2001-10-03 12:05:11

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Dzie? dobry :)
>Prosz? :), jeszcze temperatura piekarnika by si? przyda?a, taka
>plusk-minusk.

Z pozdrowieniami
Old Rena, nami?tnie czytaj?ca t? grup? staruszka

????????

rozwin temat moze...

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-10-03 13:27:36

Temat: Re: Jakie ciasto? - OT
Od: "Old Rena" <g...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

P.T. Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> zadziwila sie i
napisla:
[tu ja]
> Z pozdrowieniami
> Old Rena, nami?tnie czytaj?ca t? grup? staruszka

[tu Krysia]
> ????????
>
> rozwin temat moze...

:) Nie bardzo wiem, co rozwijac. Staruszkowosc swoja?[1] Czy
namietnosc do czytania tej grupy (za wyjatkiem dlugich watkow
offtopicznych)?
Och! A moze chodzi o te temperature piekarnika? ;) No nie wiem, do
jakiej temperatury go nagrzac, gdy juz sie wezme za robienie tego
ciasta.
--
Pozdr.
Old Rena, pogodna staruszka ;)