Jakie jest Wasze zdanie?

1. Data: 2001-09-23 11:25:24

Temat: Jakie jest Wasze zdanie?
Od: "Homer" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Zdaje sobie sprawe z tego, ze to co wydarzylo sie w Nowym Jorku i
Waszyngtonie w zeszlym tygodniu jest tragiczne. W zwiazku z tym wydarzeniem
mam takie oto pytanie do Was wszystkich. Czy pokazywanie w telewizji,
naglasnianie w mediach innego typu czy tez nawolywanie ze strony rzadow do
odwetu i odnalezienia sprawcow, co jest normalne, nie powoduje z czasem
wzrostu nienawisci u ludzi do tej pory niezaangazowanych w te sprawe.
Jestem ciekawy Waszych opinii.
Z pozdrowieniami, Homer.

1. Data: 2001-09-23 12:17:34

Temat: Re: Jakie jest Wasze zdanie?
Od: "ajtne" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Homer"

> [...]
> odwetu i odnalezienia sprawcow, co jest normalne, nie powoduje z czasem
> wzrostu nienawisci u ludzi do tej pory niezaangazowanych w te sprawe.

Bardzo ciekawe pytanie o zastosowanie psychologii praktycznej w polityce
;)))
IMO przekazy są bardzo umiejętnie formułowane, tak, zeby wywołać zamierzony
efekt. Jaki? Trudno jednoznacznie powiedzieć. Najprościej - moznaby się
spodziewać, ze chodzi o umocnienie autorytetu państwa, prezydenta (USA
oczywiście), przywrócenie wiary w siłę imperium, a z drugiej strony
wywołanie właśnie (niestety) tej nienawiści do prawdziwych czy domniemanych
sprawców. Podobno do Wojny w Zatoce wybitnie przyczynili się spece z public
relations podsuwając mediom umiejetnie spreparowany film domumentalny, w
którym istotnymi elementami były: zapłakana śliczna dziewczyna, oddział
noworodków nieludzko potraktowany przez irakijczyków i wypowiedź
wstrząśniętego tym bestialstwem lekarza. Po wielokrotnych powtórzeniach
Amerykanie już nie mieli takich obiekcji przed poparciem wojny jak przedtem.
A tylko tego było potrzeba do podjęcia ostatecznej decyzji o ataku.

I jeszcze cytat:
"Idee podsuwane tłumowi zazwyczaj podlegają wcześniej stosownej modyfikacji,
aby - zręcznie ulokowane w korowodzie frazesów - zostały przez niego
przyjęte i doprowadziły do pożądanych reakcji.
Na wyobraźnię tłumu oddziałują nie tyle fakty, ale sposób ich uporządkowania
i przedstwienia. Nie za pomocą mądrej retoryki Marek Antoniusz zbuntował lud
rzymski przeciwko zabójcom Cezara. Przeczytał im tylko jego testament i
pokazał trupa"

/Z. Uniszewski/

Pozdrawiam :)

joa

1. Data: 2001-09-23 13:26:16

Od: "Yoshi" <x...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Homer <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9okh5g$etj$...@n...onet.pl...
> [...]
> odwetu i odnalezienia sprawcow, co jest normalne, nie powoduje z czasem
> wzrostu nienawisci u ludzi do tej pory niezaangazowanych w te sprawe.

Ja wychodze z zalozenia ze ludzie jako tlum...no sa slabo inteligentni.
Media od zawsze manipulowaly ludzmi, nie zaczelo sie to od WTC, tak bylo,
jest i bedzie.
Co do naglasniania tego rodzaju zdarzen. Polecam ogladnac sobie programy
naszej kochanej telewizji ( wszystko jedno ktore, TVN, TVP1, Polsat ), jedna
przez druga przesciga sie w spekulacjach i plotkach, wszystkie reprezentuja
soba wg mnie poziom ponizej jakiejkolwiek krytyki.
Na cnn np staraja sie bardziej pokazywac to w formie dokumentalnej. Tam z
kolei jest duzo elementow patriotycznych - opowiesci ludzi, ktorym sie udalo
przezyc, hymny, takie tam. ( co jednak w sumie mi sie nawet podoba ).
Co do wzrostu nienawisci - sorry, ludzie zawsze musza miec kogos do bicia i
obwiniania o swoje porazki, teraz po prostu wiekszosc skupila sie na
muzulmanach i ogolnie ludziach z tamtych rejonow ( lub ich
przypominajacych ). Za kilka miesiecy wszystko wroci do normy i z powrotem
beda gonic zydow /czarnych / cyganow / dowolnych_nie_podobajacych_sie.
A co do ludzi niezaangazowanych, to zgadzam sie z Bushem, ze aktualnie kazdy
musi wybrac czy popiera dzialania USA, czy terroryzm, nie ma alternatywy...

pozdrawiam, Yoshi

1. Data: 2001-09-23 15:50:23

Od: "JurekA" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Homer" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> odwetu i odnalezienia sprawcow, co jest normalne, nie powoduje z czasem
> wzrostu nienawisci u ludzi do tej pory niezaangazowanych w te sprawe.

Pytanie troche jest retoryczne...w koncu telewizja jest tu poza zrodlem
informacji takze ogromna machina propagandowa....
Polska telewizja (wszystkie kanaly) sa lepsza lub gorsza kalka CNN. Mnie,
czym wiecej tego ogladam i slucham, tym bardziej zaczelo interesowac co
wlasciwie sadza o Amerykanach, o nas...o tej cywilizacji doskonalej, bogatej
Polnocy - Muzulmanie. Aby to wszystko pojac, trzeba odrobic zalegle lekcje.
Ja sie staram ogladac rozne materialy na BBC World. Tam czlowiekowi Zachodu
dostarcza sie informacji, ktore staraja sie pomagac w zrozumieniu i historii
i terazniejszosci obcego nam swiata Arabow, Muzelmanow, etc.
Z tego co widze, nie jest to wszystko czarno-biale, a wtorkowa tragedia WTC
ma tez troche geneze w konflikcie kultur, cywilizacji, narastajacym latami.
Glos w dyskusji to tez tekst jakiegos brytyjskiego analityka w sobotniej
Gazecie Wyborczej.

Pozdrowienia,
J.

1. Data: 2001-09-23 16:12:53

Temat: Odp: Jakie jest Wasze zdanie?
Od: "Homer" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
No własnie, moje pytanie powstalo na podstawie jednego z programow
telewizyjnych. Poza tym nie cierpie telewizji komercyjnych i to nie dlatego,
ze nie widze. Pracowalem kiedys w mediach i wiem jak one wygladaja od
srodka, i uwazam, ze poziom merytoryczny niektorych telewizji jest niski,
mowiac delikatnie, niski.
Obawiam sie, ze tworzenie takiego a nie innego podejscia do sprawy
terroryzmu moze doprowadzic do eskalacji problemu. On i tak juz jest
zjawiskiem ogolnoswiatowym. I tak jak zasegurowales wojna jest sposobem na
odciagniecie ludzi od problemow wewnatrz kazdego kraju. Poza tym wydaje mi
sie, ze brak alternatywy nie sklania do spojrzenia, ze ten konflikt sie
skonczy za kilka miesiecy.
Pozdrawiam, Homer
Użytkownik Yoshi <x...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9okntf$o78$...@h...uw.edu.pl...

1. Data: 2001-09-24 14:08:31

Od: c...@m...pl ([cookie]) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 23 Sep 2001 13:25:24 +0200, "Homer" <k...@p...onet.pl>
wrote:

>naglasnianie w mediach innego typu czy tez nawolywanie ze strony rzadow do
>odwetu i odnalezienia sprawcow, co jest normalne, nie powoduje z czasem
>wzrostu nienawisci u ludzi do tej pory niezaangazowanych w te sprawe.

juz wywoluje - patrz np. akty wandalizmu wobec meczetu w Gdansku...
efekt ludzkiej niewiedzy i strachu.

--
[cookie]
fidonet: 2:482/64

1. Data: 2001-09-24 14:23:56

Od: "Grzyby" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Homer" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> sie, ze brak alternatywy nie sklania do spojrzenia, ze ten konflikt sie

Witam.
Sam przekaz przy ksztaltowaniu opini publicznej w mediach takich jak TV,
niestety to "szkólka niedzielna" dla ludzi ktorzy zajmujas sie tematem w
intenecie gdzie analiza efektu jest praktycznie natychmiastowa,
zawansowanie narzedzi... itd. niewspominajac juz o tym ze mozna
programowac reakcje z prawie 65 % trafieniem (oczywsicie w szczycie)
reakcji juz na poziomie 1000 uzytkowników... gdzie mowa np: o 15 mln
uzytkowników dziennie...
Mnie to samego przeraza... czy nie zmienic branzy i o niczym nie wiedziec
...:-)

Pozdrawiam.
Artur

1. Data: 2001-09-24 15:10:37

Od: "Jamnik" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odwetu i odnalezienia sprawcow, co jest normalne, nie powoduje z czasem
> wzrostu nienawisci u ludzi do tej pory niezaangazowanych w te sprawe.

Bylem u kumpla i tam byl taki palant ktory powiedzial
Palant: "Jakby mnie amerykanie wzieli to bym z przyjemnoscia pojechal do
Afganistanu. Kroił bym z karabinu wszystko co sie rusza od takiego (60cm) do
starca"
I przy tym strasznie sie wyrazal, obrazal Allacha, mieszkancow. Powiem tylko
jedno szkoda mi tych ludzi (mieszkancow Afganistanu).

1. Data: 2001-09-24 16:41:39

Od: "eTaTa - eChild" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Homer

> Jestem ciekawy Waszych opinii.

Zdziwiło mnie to pytanie bo z grupy
można odpowiedź wywnioskować
bez konkretnych deklaracji.

Raczej cała grupa ma świadomość,
zaciemnionego i nieprawdziwego
przekazu multimedialnego.
Nawet świadomość, do czego
to może doprowadzić.

Stad wątki cegiełkowe i nagłe politykowanie.
Ale jak widać opierają się wszyscy,
pokrzykiwaniu przekazów medialnych.
Raczej próbują wyłapać te informacje
kryjące się pomiędzy wierszami.

A w tym jako Polacy powinniśmy być wyspecjalizowani.

A kto nie jest to go zaraz wyspecjalizuje! :-)))

eTaTa

1. Data: 2001-09-25 09:15:21

Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> szukaj wiadomości tego autora

eTaTa - eChild:
> A kto nie jest to go zaraz wyspecjalizuje! :-)))

O prosze, eTaTan - spec w dziedzinie inzynierii paranoicznej. :)))

Czarek

Znacie to ?
Nowy
i juz mamy nastepny dzien...