Jakie mogą być skutki zaniechania operacji przegrody nosa?

1. Data: 2008-05-26 22:15:20

Temat: Jakie mogą być skutki zaniechania operacji przegrody nosa?
Od: "Jacek" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam nieco nietypowe pytanie - jaki wpływ na zdrowie może mieć zaniechanie
leczenia operacyjnego tego schorzenia? Chodzi mi głównie o to, czy dysfunkcja
jednej z komór nosa może być punktem wyjścia dla innych poważnych problemów
zdrowotnych? Jeśli tak, to jakich?

2. Data: 2008-05-27 04:26:21

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dysfunkcja
> jednej z komór nosa może być punktem wyjścia dla innych poważnych

czeste przeziebianie sie, alergia (przegroda uniemozliwia oddychanie nosem,
wiec oddychasz buzia - powietrzem nieogrzanym i zanieczyszczonym). jezeli
przegroda jest b. krzywa, to po zabiegu jest znaczaca poprawa komfortu
oddychania.

3. Data: 2008-05-27 06:09:06

Od: "Pytanie" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" napisał:
> [...]
> dysfunkcja
> jednej z komór nosa może być punktem wyjścia dla innych poważnych

Wydaje mi się, że zależy to od wieku "pacjenta".
Nie piszę tego jako pewnik, nie chcę nikomu odradzać zabiegu, ale słyszałem
niejednokrotnie opinię, że dla dorosłego (pow. 30 lat) człowieka, który całe
życie żył z taką przegrodą, operacja może nie być wskazana. Ze względu na
to, że cały organizm dostosował się już do takiego a nie innego sposobu
oddychania, podawania tlenu itp. itd., więc zabieg korekty przegrody zaburza
cały "układ" i mimo, że nastąpi poprawa komfortu oddychania, to w ogólnym
rozrachunku zabieg może nie być korzystny dla organizmu.
Chętnie wysłucham innych, czy powyższe ma sens, czy nie. Sam mam problem z
przegrodą i nie zdecydowałem się na zabieg mimo niemal całorocznego
"kataru".
(35 lat).

Pzdr

4. Data: 2008-05-27 08:01:09

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednej z komór nosa może być punktem wyjścia dla innych poważnych problemów

mam krzywa przegrode od 30 lat ,moj ojciec tez ma i jego dziadek tez.

dziadek ma czesto katar -z jakieg powodu nie wime bo leczy sie sam wiec
nie wnikam ,ojciec lat 50+ chrapania -mega ,dlugo trwa leczenie
kataru,problemy ze sluchem jesli ma to cos wspolnego.

ja jak narazie zadne z powyzszych ,operacji nie planuje.
p.

5. Data: 2008-05-27 13:35:05

Od: "MałGosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

pamana napisał
> dziadek ma czesto katar -z jakieg powodu nie wime bo leczy sie sam
> wiec nie wnikam ,ojciec lat 50+ chrapania -mega ,

Moj maz tez strasznie chrapie z powodu krzywej przegrody. Dobrze, ze
mam pretekst (4tygodniowe niemowle) i moglam "wyprowadzic sie" do
drugiego pokoju :) Wole byc budzona co 3 godziny przez synka, niz bez
przerwy nie spac z powodu chrapania.

pozdrawiam
Gosia

6. Data: 2008-05-27 14:37:51

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie wrote:

> [...]
> organizmu. Chętnie wysłucham innych, czy powyższe ma sens, czy nie. Sam
> mam problem z przegrodą i nie zdecydowałem się na zabieg mimo niemal

operacja w wieku 33 lat (bardzo chciałem pochwalić lekarza który ją
wykonywał), przyznam że sama operacja nic nie dała, a w każdym razie nic co
dałoby się zaobserwować - a teoretycznie miałem wszystkie objawy krzywej
przegrody. Za to rewolucja w diecie którą jakiś czas potem przeprowadziłem
plus uzupełnienie jodu błyskawicznie uleczyła i wiecznie bolące gardło, i
katar, i kilkanaście innych rzeczy...

7. Data: 2008-05-27 14:38:58

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

MałGosia wrote:

> [...]
> mam pretekst (4tygodniowe niemowle) i moglam "wyprowadzic sie" do
> drugiego pokoju :) Wole byc budzona co 3 godziny przez synka, niz bez

ani razu z powodu krzywej (ponoć bardzo krzywej) przegrody nie zachrapałem,
ale fakt że u mnie dochodzi zerowa nadwaga i aktywny styl życia, co też
bardzo dużo daje.

8. Data: 2008-05-27 15:01:44

Od: "Mirab" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

MałGosia <g...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> mam pretekst (4tygodniowe niemowle) i moglam "wyprowadzic sie" do
> drugiego pokoju :) Wole byc budzona co 3 godziny przez synka, niz bez

Wyślij męża na badanie polisomnograficzne, szczególnie gdy miewa poranne bóle
głowy, przysypia w ciągu dnia albo skarży sie na przewlekłe zmęczenie. Pozwala
ono ocenić jak często w ciągu snu osoba badana ma bezdechy (chrapanie to
kluczowy objaw obturacyjnego bezdechu sennego, a to nie tylko dyskomfort dla
otoczenia ale choroba, którą można i powinno się leczyć).

Dużo mówi się o tym że chrapanie jest uciążliwe dla rodziny, współmałżonka,
ale nie każdy wie, że obturacyjny bezdech senny to samodzielny czynnik ryzyka
udaru mózgu, zawału serca, cukrzycy typu 2...

Badanie polisomnograficzne, które pozwala ocenić jak nasilone są dolegliwości,
wykonać można póki co bez czekania w przesadnie długich kolejkach w niemal
każdym dużym mieście (o ile mi wiadomo dysponują sprzętem do jego
przeprowadzenia wszystkie uniwersytety medyczne w naszym kraju - Warszawski na
pewno ;)). Nie jest to jeszcze badanie popularne w Polsce, za to na Zachodzie
już coraz częściej lekarze rodzinni proponują je swoim pacjentom.

W ramach badania spędza sie kilka godzin nocnych w pracowni, gdzie śpi sie pod
kontrolą urządzeń oceniających m.in. oddech i czynność serca. Badanie nie
boli, nic nie kosztuje, nie wiąże się z żadnymi nieprzyjemnościami.

Wynikiem badania jest ocena czy chrapanie wiąże sie z tak nasiloną liczbą
bezdechów że wskazane jest wprowadzenie terapii, a jeżeli tak to jakiej.

Polecam chrapiącym, którzy chcą zadbać o swoje zdrowie :)
Mirab

9. Data: 2008-05-27 17:48:43

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pytanie" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Chętnie wysłucham innych, czy powyższe ma sens, czy nie. Sam mam problem z
> przegrodą i nie zdecydowałem się na zabieg mimo niemal całorocznego

I raz slysze taka opinie. moj maz mial silna alergie, chrapal i czesto sie
przeziebial. od operacji (1,5 roku) ani razu nie chorowal, alergia sie
zmniejszyla ( w tym roku jeszcze nie potrzebowal leku), a chrapanie prawie
ustapilo. on twierdzi, ze jest w szoku, jak zmienil mu sie pozytywnie
komfort zycia wrecz. mial b. skrzywiona. ja mialam lekko i wyprostowali mi
ja przy okazji - nie czuje zadnej roznicy, poza tym, ze od ponad 2 lat
przeziebilam sie tylko raz.

10. Data: 2008-05-27 18:20:36

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2008-05-27 15:35 MałGosia pięknie wystukał/a:
> [...]
> mam pretekst (4tygodniowe niemowle) i moglam "wyprowadzic sie" do
> drugiego pokoju :) Wole byc budzona co 3 godziny przez synka, niz bez

Ale do łóżka przedtem z nim się kładłaś, za mąż wyszłaś, dziecko urodziłaś.
Ile jeszcze tak wytrzymasz?

--
animka

Dzień dobry TVN. artysta Maciej Kot