Re: Jakie mogą być skutki zaniechania operacji przegrody nosa?

From: "Pytanie" <a...@p...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Jakie mogą być skutki zaniechania operacji przegrody nosa?
Date: Tue, 27 May 2008 08:09:06 +0200

"Jacek" napisał:
> Mam nieco nietypowe pytanie - jaki wpływ na zdrowie może mieć zaniechanie
> leczenia operacyjnego tego schorzenia? Chodzi mi głównie o to, czy
> dysfunkcja
> jednej z komór nosa może być punktem wyjścia dla innych poważnych
> problemów
> zdrowotnych? Jeśli tak, to jakich?

Wydaje mi się, że zależy to od wieku "pacjenta".
Nie piszę tego jako pewnik, nie chcę nikomu odradzać zabiegu, ale słyszałem
niejednokrotnie opinię, że dla dorosłego (pow. 30 lat) człowieka, który całe
życie żył z taką przegrodą, operacja może nie być wskazana. Ze względu na
to, że cały organizm dostosował się już do takiego a nie innego sposobu
oddychania, podawania tlenu itp. itd., więc zabieg korekty przegrody zaburza
cały "układ" i mimo, że nastąpi poprawa komfortu oddychania, to w ogólnym
rozrachunku zabieg może nie być korzystny dla organizmu.
Chętnie wysłucham innych, czy powyższe ma sens, czy nie. Sam mam problem z
przegrodą i nie zdecydowałem się na zabieg mimo niemal całorocznego
"kataru".
(35 lat).

Pzdr