Re: Jakie mogą być skutki zaniechania operacji przegrody nosa?

From: tomek wilicki <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Jakie mogą być skutki zaniechania operacji przegrody nosa?
Date: Tue, 27 May 2008 16:37:51 +0200

Pytanie wrote:

> Wydaje mi się, że zależy to od wieku "pacjenta".
> Nie piszę tego jako pewnik, nie chcę nikomu odradzać zabiegu, ale
> słyszałem niejednokrotnie opinię, że dla dorosłego (pow. 30 lat)
> człowieka, który całe życie żył z taką przegrodą, operacja może nie być
> wskazana. Ze względu na to, że cały organizm dostosował się już do takiego
> a nie innego sposobu oddychania, podawania tlenu itp. itd., więc zabieg
> korekty przegrody zaburza cały "układ" i mimo, że nastąpi poprawa komfortu
> oddychania, to w ogólnym rozrachunku zabieg może nie być korzystny dla
> [...]

operacja w wieku 33 lat (bardzo chciałem pochwalić lekarza który ją
wykonywał), przyznam że sama operacja nic nie dała, a w każdym razie nic co
dałoby się zaobserwować - a teoretycznie miałem wszystkie objawy krzywej
przegrody. Za to rewolucja w diecie którą jakiś czas potem przeprowadziłem
plus uzupełnienie jodu błyskawicznie uleczyła i wiecznie bolące gardło, i
katar, i kilkanaście innych rzeczy...