Jakie mundurki wybrać?

71. Data: 2007-05-10 21:26:46

Temat: Re: Jakie mundurki wybrać?
Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"pamana" <b...@a...pl> wrote in message
news:f20122$9on$1@news.dialog.net.pl...

> chyba w takich dziediznach jak wychowanie nie moze nie byc odgornych
> nakazów ,zreszta konsultowanych z szkolami,itd dostali wytyczne ale
> mundurkirodaj wybieraja sami wiec jakas dowolnosc jest.
> a wszytskich nie da rady zadowolic.

Dlaczego szkoła nie może zdecydować, CZY chce mieć mundurki? Gimnazjum
mojego syna doskonale funkcjonuje bez mundurków. (o czym tu wielokrotnie
pisałam). Ma inne sposoby na zdyscyplinowanie młodzieży.
Anka

72. Data: 2007-05-10 21:26:46

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 May 2007 22:57:41 +0200, miranka w wiadomości
<news:f20106$62c$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

> Pytanie tylko, dlaczego by nie przyszedł? Dlatego, że darzy Cię szacunkiem i
> nie chce Ci przykrości sprawić, czy dlatego, że wie, że nie znasz się na
> żartach?

Dlatego że wie, iż nie toleruję kultury pszenno-buraczanej i zarówno od
swoich dzieci jak i od swoich uczniów wymagam kultury wysokiej.

Dlatego że wie, iż nie pozwolę na negowanie sensu istnienia szkoły, bo jest
to sprzeczne z moim systemem wartości. W przypadkach niedającego się
pogodzić konfliktu między moim systemem fundamentalnych wartości a ucznia
systemem fundamentalnych wartości co do zasady obowiązuje mój system
wartości.

Dlatego że wie, iż nie tylko ja jestem odpowiedzialny za relacje między
nami. Dziecko również musi w te relacje włożyć wiele wiele wysiłku.

> PS. Czy wiesz, że zamordyzm jest objawem słabości, a nie siły?

Wychowanie to sztuka nieustannego balansowania pomiędzy nadmierną
surowością a zbytnią pobłażliwością. Brak przyzwolenia na każdą dziecięcą
zachciankę nie oznacza od razu zamordyzmu.

--
Sz.

73. Data: 2007-05-10 21:30:36

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"oshin" <o...@g...com> wrote in message

> [Tu się podepnę, choć nie bezpośrednio do Twojego postu się odnoszę.]
>
> Ja nie rozumiem tej menowskiej grubej ruhry z mundurkami.
> Nie rozumiem dlaczego nie zaczęto od drobniejszych rzeczy, które w
> konsekwencji doprowadziłyby ewentualnie do mundurku.

[ciach] resztę bardzo mądrego postu
Napisałaś dokładnie to, co i ja myślę, tylko ładniej ode mnie to w słowa
ujęłaś:)
Anka

74. Data: 2007-05-10 21:31:33

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 May 2007 23:00:19 +0200, miranka w wiadomości
<news:f20154$6o3$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

> Opamiętaj się. Każdy dyktator wprowadza jakieś prawa. Uważasz, że wszystkie
> są dobre i do wszystkich trzeba się ślepo i bezmyślnie stosować?

Jak się zapewne zorientowałaś, zwolenników mundurków wśród rodziców jest
całkiem całkiem sporo. Nie nazwałbym więc tego prawa owocem arbitralnej
dyktatury zniewalającej społeczeństwo. Raczej wychodzeniem naprzeciw
potrzebom tegoż społeczeństwa.

Wasz eksperyment z pajdokracją w szkołach się nie powiódł.

--
Sz.

75. Data: 2007-05-10 21:34:54

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szerr" <s...@g...peel> wrote in message

> Brak przyzwolenia na każdą dziecięcą
> zachciankę nie oznacza od razu zamordyzmu.

Nie oznacza. Za to brak dystansu do samego siebie i brak poczucia humoru
oznacza bardzo kruchy autorytet.
Anka

76. Data: 2007-05-10 21:41:04

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak się zapewne zorientowałaś, zwolenników mundurków wśród rodziców jest
> całkiem całkiem sporo.

Tak. Zwłaszcza wśród tych, którzy sobie ze swoimi dziećmi nie radzą i
uważają, że mundurek za nich te dzieci wychowa.

Nie nazwałbym więc tego prawa owocem arbitralnej
> dyktatury zniewalającej społeczeństwo. Raczej wychodzeniem naprzeciw
> potrzebom tegoż społeczeństwa.

Ja nie potrzebuję mundurka, żeby dobrze wychować swoje dziecko. Jego szkoła
też nie potrzebuje mundurków. Może to jednak nie w mundurkach jest to
lekarstwo?

> Wasz eksperyment z pajdokracją w szkołach się nie powiódł.

Nie mój. Nie uznaję pajdokracji. Natomiast wierzę w silne autorytety, które
nie potrzebują takich protez, jak mundurki, żeby właściwie wychowywać
młodzież.
Anka

77. Data: 2007-05-10 22:02:10

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 May 2007 23:34:54 +0200, miranka w wiadomości
<news:f2035v$gi6$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

> Nie oznacza. Za to brak dystansu do samego siebie i brak poczucia humoru
> oznacza bardzo kruchy autorytet.

Powiedzmy, że bawi mnie dowcip nieco bardziej, hm, wysublimowany.

--
Sz.

78. Data: 2007-05-11 00:14:43

Od: "Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rolą rodzica jest wspieranie swojego dziecka.

rola rodzica jest wychowanie dziecka.niekiedy sprowadza sie to do wspierania,
a niekiedy do niewspierania a nawet ganienia. to jest rola rodzica. slepe
wspieranie dziecka nie jest wychowaniem.

>Jeśli sam rodzic uważa, ze
> mundurki są bez sensu, to trudno, żeby postępował jednocześnie wbrew swoim
> poglądom i naruszał delikatną nić zaufania pomiędzy mim samym i własnym
> dzieckiem. Występowaniem wbrew własnym poglądom dla świętego spokoju straci
> autorytet tym bardziej.

dziecko wychowuja rodzice, ale tez i szkola, przedszkole, harcerstwo itp itd
nie ma gorszej sytuacji niz podkopywanie wzajemne w tym procesie. jesli mama
ma inne zdanie niz tata,to burzac dziecko przeciwko tacie nie tylko on traci
ale i ona. najwiecej dziecko. nie ma dla niego zadnego autorytetu. mundurki to
nie nieszczescie, zeby nie pojsc na kompromis i podkopac autorytet szkoly. bo
bedzie jak z tata, straca rodzice ale dziecko najwiecej. postawa "i dobrze,kto
mu co zrobi" jest postwa demoralizujaca. w procsie wychowaia dziecka nagle sa
my i oni, brak szacunku wzajemnego, brak wychowania. chowanie, tak. ale nie
wychowanie.

iwon(K)a

79. Data: 2007-05-11 00:16:48

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zdarza się.

tylko u zlego rodzica.

> Prawo samo w sobie nie jest wartością absolutną.
> Jest to zbiór mądrzejszych lub głupszych paragrafów.

ktore nalezy przestrzegac do momentu jesli nie zostana zmienone.
inaczej panowalo by bezprawie.

> Autorzy mundurkowych paragrafów (ani ich przemyslenia) jakoś nie cieszą się
> moim szczególnym szacunkiem, więc nie widzę powodu dlaczego miałabym ślepo
> stosować się do ich 'wypocin', ani wymuszać to na moim dziecku.

dlatego, ze podkopujac szkole podkopujesz i swoj wysilek wychowawczy.

iwon(K)a

80. Data: 2007-05-11 00:28:28

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie oznacza. Za to brak dystansu do samego siebie i brak poczucia humoru
> oznacza bardzo kruchy autorytet.

objawem kruchosci rodzica to utozsamianie roli rodzica do kumpla.

iwon(K)a

Nawrot rotawirusa w ciagu 2 tygodni
gdzie jakis dobry serwis www o ADHD i Alergii ?
Problemy przed Komunią
Ciekawe zajęcia dla 4-latki,Warszawa
Wrażenia po Komunii?