Jakie pastylki do zmywarki - niedomyte sztućce i białe kubki po herbacie

1. Data: 2012-05-10 19:24:40

Temat: Jakie pastylki do zmywarki - niedomyte sztućce i białe kubki po herbacie
Od: "Biggie" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja zmywarka (AEG) permanentnie nie domywa sztućców, często są na nich rdzawe
plamy, które bez problemu schodzą pod bieżącą wodą.
Czytałem w instrukcji, że mogą podobne rzeczy mieć miejsce po kontakcie sztućców
z jajkiem, ale jajk jadam sporadycznie więc to nie od tego.
Sztućce ciężkie bez złoceń.
Próbowałem różnych pastylek i drogich (finish, somat) i tanich (domol, w5) -
wszystkie myją tak samo bez względu na program zmywania.
Równie ciężko domywają się białe kubki po herbacie, często zostają brunatne
plamy.

Co robić?
Może ktoś miał podobny problem i jakoś go rozwiązał?

Dodam, że inne naczynia myte sa bez zarzutu.

pozdrawiam

Biggie

Ps. Czy pastylki które wrzuca się do zmywarki razem z folią można używać na
programie krótkim?

2. Data: 2012-05-10 22:29:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 May 2012 21:24:40 +0200, Biggie napisał(a):

> Równie ciężko domywają się białe kubki po herbacie, często zostają brunatne
> plamy.

Masz twardą wodę i parzysz w niej herbatę - na powierzchni herbaty zapewne
zauważasz ciemny osad (sprawdź, takie jakby połamane płytki pływajace na
powierzchni, czasem błyszczące tęczowo pod światło), który podczas jej
picia osiada na ściankach od wewnątrz naczynia i ponieważ silnie przylega,
jest trudny do usunięcia. Filtruj wodę "spożywczą". Na sztućcach pewnie
masz to samo.

3. Data: 2012-05-11 04:21:24

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-10 21:24, Biggie pisze:
> [...]
> Czytałem w instrukcji, że mogą podobne rzeczy mieć miejsce po kontakcie
> sztućców z jajkiem, ale jajk jadam sporadycznie więc to nie od tego.

Może za mało soli w pojemniku albo w ogóle się skończyła?
Sztućce srebrne nie mogą kontaktować się z jajkiem, bo czernieją, na
inne chyba nie ma wpływu, przynajmniej u siebie nie obserwuję.

> Ps. Czy pastylki które wrzuca się do zmywarki razem z folią można używać
> na programie krótkim?

Używam, nic się nie dzieje.
--
B.

4. Data: 2012-05-11 08:38:14

Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Biggie <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
>
> Biggie
>
> Ps. Czy pastylki które wrzuca się do zmywarki razem z folią można używać na

Znam to zjawisko. Robi się u mnie tylko na nożach z jednego kompletu. Jest to
tani komplet sztućców. I tylko na nożach występują brązowe dające się usunąć
papierowym ręcznikiem plamy. Na łyżkach i widelcach z tego kompletu zjawisko
nie występuje. Według mnie wynika to z gatunku stali z jakiego zostały
zrobione noże.

5. Data: 2012-05-11 10:53:48

Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Biggie" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> Moja zmywarka (AEG) permanentnie nie domywa sztućców, często są na nich
> rdzawe plamy, które bez problemu schodzą pod bieżącą wodą.

Kiepski gatunek stali. Do zmywarki tylko stal nierdzewna. :-)

6. Data: 2012-05-11 12:35:13

Od: "IwonaW" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przetestowalam chyba wszystkie tabletki do zmywarek i dla mnie najlepsze sa
te z Biedronki, naprawde polecam.
Na zacieki na nozach polecam otwarcie drzwi zmywarki zaraz po zakonczeniu
zmywania aby para sie ulotnila i naczynia szybciej wyschly, po takim
postepowaniu problem z plamami znikl

pzdr
IW

7. Data: 2012-05-11 15:37:49

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-05-10 21:24, niebożę Biggie wylazło do ludzi i marudzi:
> [...]
> w5) - wszystkie myją tak samo bez względu na program zmywania.
> Równie ciężko domywają się białe kubki po herbacie, często zostają

Zmień sztućce. Albo tych w zmywarce nie pierz.

qr.a

8. Data: 2012-05-11 21:58:32

Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Biggie" <b...@g...pl> napisał(a):

>Moja zmywarka (AEG) permanentnie nie domywa sztućców, często są na nich rdzawe
>plamy, które bez problemu schodzą pod bieżącą wodą.

Rdza? Jesli tak, to takich sztucocw nie mozna myc w zmywarce.
Tak samo jak sztucow drewnianych czy w popiele.

> [...]
>wszystkie myją tak samo bez względu na program zmywania.
>Równie ciężko domywają się białe kubki po herbacie, często zostają brunatne

Hmm... a probowales ustawiac te kubki w innym miejscu w zmywarce? :)

>Dodam, że inne naczynia myte sa bez zarzutu.

Ustawienia twardosci wody prawidlowe?

>Ps. Czy pastylki które wrzuca się do zmywarki razem z folią można używać na
>programie krótkim?

Zalezy jak krotki masz... w moim Boschu krotki to ponad 30 minut i to wystarcza, zeby
pastylka
cala sie bez problemu rozpuscila (somat)

9. Data: 2012-05-12 08:52:01

Od: "MaW" <n...@a...bbb> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "IwonaW" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> Przetestowalam chyba wszystkie tabletki do zmywarek i dla mnie najlepsze
> sa te z Biedronki, naprawde polecam.

Też polecam. A rdzawe naloty robią się na tanich sztućcach z niskiej jakości
stali. Co nie oznacza, że drogie sztuće można myc w zmywarce - srebrnych nie
mozna :)

MaW

10. Data: 2012-05-16 10:12:47

Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

To jakaś nowa technika wrzucanie pastylki z folią??

Jak kupiłem megawielkie promocyjne pudło pastylek Somat, to już z półtora roku
w sklepie nie byłem i mogę nie być na bieżąco, normalnie z folii wyjmuję ;-)

I potwierdzam wszystkie problemy z wątku (z proszkiem było to samo, producent
bez znaczenia):

Nie domywa, rdzawe plamy (dotyczy losowo wszystkich kompletów), biały nalot na
szklankach.

Dokładam:
Beznadziejne mycie drewna (np drewnianych łyżek kuchennych) i kiepskie
plastików (np desek do krojenia), a nawet teflonu.

Przy czym prawie zawsze myję na programie intensywnym Auto 75 stopni.

-----
> Czy pastylki które wrzuca się do zmywarki razem z folią można używać na
programie krótkim?

Timer
Śmierć starym szmatom ;)))
indukcyjka