Jakie to pomidory?

11. Data: 2011-03-17 13:12:16

Temat: Re: Jakie to pomidory?
Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

news:178f.00000204.4d81f606@newsgate.onet.pl...

> Poza tym,dostałem prawdziwą cebulę kartoflankę,z białostockiego.Sadzisz
> jedną
> główkę,zbierasz wiadro cebuli,normalnej,dorosłej,nie jakiejś tam szalotki
> czy innej niskorosłej.
> Poza tym,dostałem czosnek słoniowy,prosto z hameryki,sadzę jeden ząbek,
> wykopuję cały kosz.

Zrób fotki po zbiorze albo podaj termin zbioru, to może pomogę w wykopkach
:-))
Pozdrawiam pogodnie
skryba

12. Data: 2011-03-17 16:49:06

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> Zrób fotki po zbiorze albo podaj termin zbioru, to może pomogę w wykopkach

http://forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=42&t=414
59&start=28
Tu są zdjęcia mojej cebuli,oraz innych cebul,zdjęcia taczki na cebulę jeszcze
nie zrobiłem.A zdjęcia czosnku w sąsiednim wątku.Pomidorowy wątek też tam jest.
Pozdrawiam.mirzan

13. Data: 2011-03-17 17:56:22

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szalotki czy innej niskorosłej.
> Poza tym,dostałem czosnek słoniowy,prosto z hameryki,sadzę jeden ząbek,

Hejka. A ja dostałem z Suwałk czosnek azjatycki (syberyjski) wraz z
instrukcją uprawy. Dużo większe ząbki i bardziej zjadliwy. Wymaga
specjalnego podlewania.
Pozdrawiam innowacyjnie Ja...cki

14. Data: 2011-03-17 19:20:33

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>    Hejka. A ja dostałem z Suwałk czosnek azjatycki (syberyjski) wraz z

> instrukcją uprawy. Dużo większe ząbki i bardziej zjadliwy. Wymaga

> specjalnego podlewania.

>                    Pozdrawiam innowacyjnie Ja...cki

Syberyjskie są koty.I tygrysy szablozębne,czyli też koty.
Pozdrawiam. mirzan

15. Data: 2011-03-17 21:31:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Mar, 09:59, "mirzan" <l...@o...pl> wrote:

> Jak narazie dwie osoby z forum zainteresowane pomidorami.Reszta to trawnik i
> tuje.
> Nie przeszkadza mi,jak kto kupi pake nasion taniej i porcjuje i sprzedaje.
> Ka dy musi z czego y .Poza tym nie jest proste,aby pomidory pokrzy owa y si .
> S samopylne,niez a sztuka zapyli pomidor.Zajrzyj na forum,o kt rym wspomnia em
> Pisze tam dziewczyna,kt ra zawodowo zajmuje si pomidorami i jako hobbystka
> robi krzy wki.Dok adnie opisywa a jak to zrobi .Mam jakie pomara czowe,je li
> chcesz,to poszukam i do l .Dzi powinna dosta te obiecane.
> [...]

Dostałam!
Piękne dzięki za wszystkie - jest ich więcej, niż obiecałeś; ten "w
futerku" to jest ten sam, co ostatnio? - bardzo śmieszny był
pomidorek :-D
I o pomarańczowe też proszę, o ile są wielkowocowe.
W ramach wdzięczności chyba (z braku nasion) miodek Ci wyślę, ale
latem, już z nowego brania, świeżutki - oby tylko było czym się
pochwalić, bo to różnie może być.
Dziękuję za wszystkie nasionka, już namoczyłam, jak tylko skiełkują,
to wysiewam - czas już nagli.

16. Data: 2011-03-17 22:23:53

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> pochwalić, bo to różnie może być.

> Dziękuję za wszystkie nasionka, już namoczyłam, jak tylko skiełkują,

Sprawdziłem pobieżnie,ujawnił się jakiś Orange i Orange Russian.Może jeszcze
coś wymyślę,a moze będzie powtórka z rozrywki,bo nie zapisałem co wysłałem.
Nigdy nie siałem tak wcześnie pomidorów,większość już wzeszła,malinowe
zalegają,dosiałem drugi raz.
Pozdrawiam.mirzan

17. Data: 2011-03-18 22:18:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Mar, 23:23, "mirzan" <l...@o...pl> wrote:

> [...]
> Nigdy nie siałem tak wcześnie pomidorów,większość już wzeszła,malinowe

Jesteś "do przodu" :-)
Ja się trochę spóźniłam, ale nie miałam ostatnio głowy do niczego,
takie tam różne sprawy. Poza tym nie spieszy mi się - pomidory zawsze
uprawiam nie przyspieszane, tylko w zwykłym terminie, a że pod folią,
to tylko dla zabezpieczenia przed opadami w razie deszczowego lata,
coby ich zaraza ziemniaczana nie powaliła. Dużo nadrabiam tym, że
skiełkowuję je na spodeczkach szklanych pod mokrą ligniną i pod folią
spożywczą, w bardzo ciepłym miejscu - kilka dni i już mają kiełki, od
razu wtedy wysiewam już skiełkowane, mam zatem 100 procent pewności,
ile mam egzemplarzy rozsady. Wyłażą prawie natychmiast na wierzch,
stojąc na południowych oknach a w nocy w ciepłej kuchni, no i potem po
tygodniu idą do szklarenki, zanim będą posadzone w tunelu.
Wygrzebałam dziś (o cudzie!) jakieś resztki pomarańczowych Persimmon
oraz Mountain Gold, moje ulubione, plus te różne od Ciebie, plus parę
odmian krajowych, kupiłam wczoraj ciekawą odmianę Eskort i NAWET
jakieś niby "rzymskie" - tak więc skiełkowuje mi się obecnie 17
odmian. Wiele więcej nie zmieszczę, bo muszę sporo krzaczków mieć w
odmianach "przetworowych", poza wszelkimi ciekawostkami. Ale chętnie
reflektuję na Orange Russian i co tam masz "orange" - co tam, kilka
dni późniejszy siew nie czyni różnicy w uprawie w tunelu. Z góry
dziękuję :-)

18. Data: 2011-03-19 07:02:02

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> reflektuję na Orange Russian i co tam masz "orange" - co tam, kilka

> dni późniejszy siew nie czyni różnicy w uprawie w tunelu. Z góry

Zawsze siałem ok 21 marca,w tym roku pospieszyłem się.Chcę trochę owoców zebrać
przed zarazą.Już wysłane pomarańczowe.Też moczę przed wysianiem,w papryka
moczona również szybko wschodzi.Wysiałem jeszcze jakieś dziwaczne oberżyny
z allegro,może gdzieś to wszystko upcham.
pozdrawiam.mirzan

19. Data: 2011-03-19 21:59:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Mar, 08:02, "mirzan" <l...@o...pl> wrote:

> [...]
> moczona również szybko wschodzi.Wysiałem jeszcze jakieś dziwaczne oberżyny
> z allegro,może gdzieś to wszystko upcham.

To może dynię piżmową chcesz, zanim co do czego?
:-)

20. Data: 2011-03-19 23:09:59

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To może dynię piżmową chcesz, zanim co do czego?

Chętnie.

kiedy sieje sie trawe
projektowanie ogrodów
Thuje po raz kolejny