Jałowcowka

1. Data: 2000-01-07 11:34:45

Temat: Jałowcowka
Od: "Adaś Jezierski" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie jestem stalym czytelnikiem tej grupy, nie wiem czy sa tu specjalisci od
nalewek i wodek.
Chcialem zrobic jalowcowke. Zalalem jalowiec 60% spirytusem. Otrzymalem
mocna w smaku zaprawke jalowcowa. Musze to rozcienczyc i pewnie jeszcze
czegos dodac aby smakowalo jak gin. Wie ktos czego nalezy dodac? Prosze o
rade.
Pozdrowienia.
Adam.

1. Data: 2000-01-07 14:02:09

Temat: Re: Jałowcowka
Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

. Musze to rozcienczyc i pewnie jeszcze
> czegos dodac aby smakowalo jak gin. Wie ktos czego nalezy dodac? Prosze o
> [...]
Z tego co wiem, jalowiec jest glownym aromatem ginu, ale mimo wszystko
jednym z wielu. Jest tam jeszcze cale nostwo innych kompozycji, rozniacych
sie w zaleznosci od producenta.

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-01-09 15:37:12

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiscie, klepie szybciej niz mysle i sie przeklawiszowalem -
> dopiero dzis czytajac co napisalem widze jak sie rabnalem. mialo byc
> oczywiscie "do destylacji"...
>
> --
> Darek

Inny przyklad to bawarski Kirsch. Jest to wodka (bezbarwna) robiona z wisni
( a nie ze zboza czy ziemniakow). Natomiast znane nam "wisniowki" to wodka
barwiona esencja wisniowa (sztuczna lub naturalna - akurat w przypadku
wisni, to chyba leja jakis syrop wisniowy, ale barwia to dodatkowo
sztucznie).

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-01-10 00:36:45

Od: l...@i...waw.pl (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 8 Jan 2000 11:33:28 +0100, "Przemyslaw Koziarski"

>Ogolnie wyroznia sie dwa rodzaje ginu : distilled i compound. Ten pierwszy
>to porzadny gin, gdzie ktoras tam z kolei destylacja zachodzi w obecnosci
>jalowca i calej reszty dodatkow. Natomiast ten drugi to po prostu
>perfumowana sztucznie wodka (wszystkie polskie i czeskie "giny" sa m.in. tak
^^^^^^
>robione).

No wlasnie. W tym cudzyslowie cala sprawa... Tak jak "Tuzemsky Rum"...

--
Darek

1. Data: 2000-01-10 00:36:46

Od: l...@i...waw.pl (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-01-10 10:08:58

Temat: Odp: Jałowcowka
Od: "Adaś Jezierski" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaraz, zaraz zapedzili sie panowie. Teoretycznie to ja mam podobnie rozlegle
wiadomosci:) Ja poszukuje pomocy praktyka!!! Moze ktos tu taki jest.
Pozdrawiam.
Adam

Użytkownik Przemyslaw Koziarski <p...@k...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:85aa5a$qrf$...@s...icm.edu.pl...

1. Data: 2000-01-10 23:09:21

Od: Rafal Wylocinski <w...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jałowcówka. 4 l wódki dolać do rozpuszczonego w wodzie cukru (1 kg).
Wlać do gąsiora. Dodać 24 dag jagód jałowcowych, 3 g anyżu, tyleż
kolendry i goździków (wszystko powinno być rozdrobnione). Gąsiorkiem
silnie potrząsnąć, zakorkować go, pozostawić w spokoju na 3 tygodnie.
Przecedzić przez sito, a potem przez płótno, zlać do butelek,
zakorkować.

--
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
| |

1. Data: 2000-01-11 06:58:17

Temat: Re: Odp: Jałowcowka
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Adaś Jezierski <j...@i...pl> wrote:

> Zaraz, zaraz zapedzili sie panowie. Teoretycznie to ja mam podobnie rozlegle
> wiadomosci:) Ja poszukuje pomocy praktyka!!! Moze ktos tu taki jest.

W praktyce robilem to w swoim czasie (gdy wodka byla na kartki), ze
robilem na samogonie nalewke jalowcowa, po czym destylowalem ja by
otrzymac produkt podobny do ginu.

Wladyslaw

1. Data: 2000-01-12 09:33:43

Od: l...@i...waw.pl (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Jan 2000 23:09:21 GMT, Rafal Wylocinski <w...@k...net.pl>
wrote:

> [...]
>silnie potrząsnąć, zakorkować go, pozostawić w spokoju na 3 tygodnie.
>Przecedzić przez sito, a potem przez płótno, zlać do butelek,

Ze bede czepialski - po pierwsze - co to znaczy "rozpuszczonego w
wodzie"? Ile tej wody? 400g (tzw. syrop normalny)? a moze wiadro? Dwa:
jak na maceracje suszonych korzeni wplynie cukier - skuteczniej wszak
byloby macerowac bez cukru a dosladzac na koncu. po trzecie - CWIERC
KILO JALOWCA? Nawet na piec litrow to sporo, ale jak kto lubi... I po
szoste - nijak nie kojazy mi sie smak jalowca z wodka na pograniczu
likieru (ekstrakt 20%).

--
Darek

1. Data: 2000-01-13 22:25:25

Od: Rafal Wylocinski <w...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Przepis ten pochodzi z książki o likierach i nalewkach – nie testowałem
go oosobiscie.
Jałowcówka jest to nalewka z owoców jałowca, podobnie jak malinówka z
malin, wiśniówka z wini etc., etc., etc.
Cukier rozpuścić w takiej ilości wody, aby otrzymać roztwór nasycony.
Chyba że wolisz słabszą nalewkę.
Robiłem kiedyś dżin domowym sposobem, ale nie była to nalewka, ani
likier, tylko czysta wódka z kilkoma (ok. 10) ziarnami jałowca
pozostawionymi w rzeczonym alkoholu na ok. 2 tygodnie. W smaku owszem,
dżin przypominało, ale...
Ilosć jałowca jest taka duża może własnie dlatego że na pocżątku
dodajemy cukier.
Owszem jestes czepialski :))

--
| |

Re: Może ktoś wie......
Do wszystkich o wybrednym podniebieniu!!!!
Re: Może ktoś wie......
Rollmopsy ...
Dziczyzna w Poznaniu?