Jarzębino-grusza.

1. Data: 2005-11-08 15:11:37

Temat: Jarzębino-grusza.
Od: "muniek" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

spotkałem w sklepie drzewko o takiej nazwie i zastanawiam sie czy nie kupic.
Ma ktos z Szanownych Grupowiczow taki okaz?
Jest to roslina ozdobna czy raczej uzytkowa?
Jesli uzytkowa to jakie ma owoce (trudno sobie wyobrazic cos posredniego miedzy
jarzebina i gruszka) i czy warte sa zachodu.

Pozdrawiam,

muniek

2. Data: 2005-11-08 15:33:43

Temat: Re: Jarzębino-grusza.
Od: "Ela" <ela_NOSPAM_luczynska_NO-SP4M!_@gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "muniek" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> miedzy
> jarzebina i gruszka) i czy warte sa zachodu.

JARZĘBINO-GRUSZA
Jest to niezwykły owoc, przypominający małą, okrągłą polną gruszkę z
czerwonym rumieńcem. Wewnątrz posiada jakby drugi owoc - obok gniazda
nasiennego znajduje się maleńki owoc jarzębiny z własnym gniazdem nasiennym,
lecz ściśle połączony z owocem nibygruszki.
Drzewo jarzębino-gruszy pokrojem przypomina gruszę. Rośnie silnie (6-15 m).
Owoc ma kształt spłaszczonej kuli o średnicy ok. 4,5 cm. Waży ok.70 g. Jest
lekko żebrowany. Skórka jest gruba, z licznymi przedchlinkami,
pomarańczowożółta z czerwonym rumieńcem. Miąższ jest żółtawy,
gruboziarnisty, aromatyczny, soczysty i słodki.
Owoce dojrzewają we wrześniu. Można robić z nich kompoty, a także marynować
w occie.
Drzewo nie ma specjalnych wymagań glebowych.

Pozdrawiam, Ela Łuczyńska

3. Data: 2005-11-08 21:13:49

Od: Jacek Kos <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

muniek napisał(a):
> [...]
> Jesli uzytkowa to jakie ma owoce (trudno sobie wyobrazic cos posredniego miedzy
> jarzebina i gruszka) i czy warte sa zachodu.

Gdzie był ten sklep?
MOże jest ttakie coś i we Wrocławiu? Bym kupił...

--
JackOss

4. Data: 2005-11-08 21:33:40

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ela" <ela_NOSPAM_luczynska_NO-SP4M!_@gmail.com> napisał w
wiadomości news:d6d03$4370c558$3eb35fc8$15653@news.chello.pl...

> [...]
marynować
> w occie.
> Drzewo nie ma specjalnych wymagań glebowych.

http://www.ogrodnik.net.pl/sklep/product_info.php/cP
ath/21/products_id/704

:-)

Pozdrawiam pogodnie

skryba

5. Data: 2005-11-08 21:46:37

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzie był ten sklep?
> MOże jest ttakie coś i we Wrocławiu? Bym kupił...
>
> --
> JackOss

Spróbuj wpierw gruszę azjatycką, poczujesz się jak w niebie.
Pozdrawiam.Mirzan

http://grzywa.szkolka.w.interia.pl/index.htm

6. Data: 2005-11-09 07:50:03

Od: Jacek Kos <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan napisał(a):

> Spróbuj wpierw gruszę azjatycką, poczujesz się jak w niebie.
> Pozdrawiam.Mirzan
>

> http://grzywa.szkolka.w.interia.pl/index.htm

Mam gruszę hosui, drugi rok minął i - nic. No nic, czekam. A czy wiesz
może ktśry z tych innych azjatów jest twardy i słodki? Bardzo twardy?
I możliwie silnie słodki, ale twardość jest decydująca dla mnie.
Czy może wszystkie są na delikatne azjatyckie perełki.

--
JackOss

7. Data: 2005-11-09 09:45:49

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> I możliwie silnie słodki, ale twardość jest decydująca dla mnie.
> Czy może wszystkie są na delikatne azjatyckie perełki.

Wszystkie są baedzo słodkie i żadna nie jest miękka jak klapsa.
Są bardzo soczyste, niektóre mają aromat.Ja mam swoje wyhodowane
z nasion. Owocowała mi jedna z kupionych odmian, była gorsza.
Mam jedną bardzo twardą, wielkie owoce.Jeśli umiesz szczepić, mogę
wiosną dać Ci zrazy.
Pozdrawiam Mirzan

8. Data: 2005-11-09 10:30:50

Od: Jacek Kos <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan napisał(a):

> [...]
> z nasion. Owocowała mi jedna z kupionych odmian, była gorsza.
> Mam jedną bardzo twardą, wielkie owoce.Jeśli umiesz szczepić, mogę

POpróbować mogę. DOtąd nie musiałem, ale skoro ktoś to umi, to może i ja
nie zbłaźnię się. Zapisuję się na zrazy. Dziękuję.

--
JackOss

9. Data: 2005-11-09 11:18:18

Od: "Ela" <ela_NOSPAM_luczynska_NO-SP4M!_@gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kos" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> POpróbować mogę. DOtąd nie musiałem, ale skoro ktoś to umi, to może i ja
> nie zbłaźnię się. Zapisuję się na zrazy. Dziękuję.
>
> --
> JackOss

Wspomniane grusze i jarzębionogruszę możesz kupić tutaj.
http://grzywa.szkolka.w.interia.pl/grusze_azjatyckie
.htm
Drzewka przysłano mi pocztą.
Pozdrawiam, Ela Łuczyńska

10. Data: 2005-11-09 15:08:29

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Jacek Kos wrote:
> Mam gruszę hosui, drugi rok minął i - nic. No nic, czekam.
:))))))
Grusze azjackie podobniez jak europejskie zapylaja sie krzyzowo
:)
majac sama tylko Nashi hosui
mozesz nigdy nie doczekac sie obfitego plonowania
:)
u mnie owocowaly sadzonki w ubieglym roku szczepione
niektore mialy po 7 listkow i 4 owoce
:)
dla porownania obok stoi sadzonka
ktora miala oberwane kwiaty
zobacz o ile wieksza byla we wrzesniu
:)
> [...]
> I możliwie silnie słodki, ale twardość jest decydująca dla mnie.
> Czy może wszystkie są na delikatne azjatyckie perełki.
najtwardszy jest Chojuro
do lat 90 byl podstawowa odmiana w sadach w Japonii
pozniej wyparty zostal przez nieco bardziej soczyste
ale rowniez bardziej delikatne odmiany
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

Mini-opryski i niska temp
Paskowane miskanty
Re: Sąsiad wyciął drzewo na mojej działce!
przyjme ziemie na działke
Co na koty???