Re: Jeden system ucisku już upadł,kiedy upadnie drugi?

Data: 2009-02-11 21:15:45
Temat: Re: Jeden system ucisku już upadł,kiedy upadnie drugi?
Od: "R" <...@...pl>

Użytkownik "glob" napisał w wiadomości
news:a3ae7c78-1566-46a7-ac95-a3a0f756d4cc@q9g2000yqc
.googlegroups.com...

> Czyż istnieje jakikolwiek wspólny język pomiędzy mną ,a zapamiętałą w
> wierze katoliczką?

Nie. Tak jak nie istnieje pomiędzy nikim kto ma choć odrobinę odmienne
zdanie od Twojego.

> Cokolwiek bym powiedział, ona przymierzy to do
> swojej doktryny.

A powinna rzucić swoje przekonania, swoją wiarę, przemyślenia, paść na
kolana i całować Cię po rękach za oświecenie ;).

> W niej wszystko jest już roztrzygnięte ,

Ze zmarłymi rozmawiasz? ;P

> gdyż ona zna
> już ostateczną prawdę o wszechświecie -co sprawia,iż jej
> człowieczeństwo ma zupełnie odmienny charakter,i z mojego punktu
> widzenia,niezmiernie dziwaczny. Aby z nią dojść do ładu musiałbym
> skruszyć te jej ostateczne prawdy

Aby wreszcie zrozumiała, że słowa globa są objawieniem i należy je
natychmiast z wiarę przyjąć. Bez pytań, bez dyskusji, bez próśb o
wyjaśnienie, bez podważania faktów.

> -ale im bardziej stanę się dla niej
> przekonywujący ,

Żeby się stać przekonywującym musiałbyś zacząć rozmawiać a nie wygłaszać
swoje poglądy nie znosząc sprzeciwu.

> tym bardziej będę szatański I tym szczelniej ona zatka
> uszy. Nie wolno jej dopuszczać zwątpienia ,racje moje staną się
> właśnie pożywką jej credo quia absurdum.

Projektujesz ;).

> Tutaj zaś nasuwa się groźna analogia . Gdy rozmawialiście z komunistą -
> czy nie mieliście wrażenia ,że mówiliście z ¨wierzącym¨?

Nie.

> Dla komunisty
> także wszystko było załatwione ,on był w posiadaniu prawdy ,on
> wiedział .I, co więcej ,wierzył,i co więcej jeszcze ,chciał
> wierzyć .Choć go przekonywaliście ,on nie dał się przekonać,gdyż oddał
> się Partii:

Albo bał się partii. Do przekonywania też mało kto się brał - też ze
strachu: po co tak głupio ryzykować.

> Partia wiedziała lepiej ,Partia wiedziała za niego.
> Czyż nie wydaje się wam ,gdy wasze słowa odbijają się od tego
> hermetyzmu ,jak groch o ściane ,że właściwa linia podziału biegnie
> między wierzącymi a niewierzącymi I że ów kontynent wiary obejmuje tak
> skłócone kościoły jak katolicyzm ,komunizm ,nazizm,faszyzm... W tej
> więc chwili poczułem sie jak zagrożony kolosalną Świętą inkwizycją.

Która w Polsce nigdy zbyt aktywnie nie działała.

R.