Re: Jeśli Polański zasługuje na karę...

91. Data: 2009-10-10 10:02:26

Temat: Re: Jeśli Polański zasługuje na karę...
Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robakks wrote:
/.../
> W obliczu zagłady milionów Żydów - obraz tego lepszego, którego
> warto uratować - jest żenujący.
> Edward Robak* z Nowej Huty
> ~>°<~
> miłośnik mądrości

Żenujące jest właśnie to, że trzeba było jakiegoś 'szczególnego Żyda'
aby warto było go ratować.

pozdrawiam
vonBraun

92. Data: 2009-10-10 11:05:43

Od: "Robakks" <R...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

"vonBraun" <i...@g...pl>
Robakks wrote:

> /.../

> Żenujące jest właśnie to, że trzeba było jakiegoś 'szczególnego Żyda' aby
> [...]

Nie wspomina się o tych milionach, których nie warto było ratować...
Czysta, oszołomska propaganda wykrzywiająca historię:
dobry Niemiec zakochany w Szopenie ratuje jednostkę, ale
uczestniczy w machinie zagłady.
Zły Rusek bo rozlicza Niemca za ludobójstwo...
...i to ma być "polskie kino".
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości

93. Data: 2009-10-10 11:17:42

Od: "Fragile" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yelo vel Redart" <r...@t...op.pl> napisał w
wiadomości news:hapgjd$fe8$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Robakks" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> W powyższym argumencie chyba najaskrawiej widać Twój organiczny
> antysemityzm. Dajesz znac wprost- że mówiąc ż/Żyd masz na myśli
> kod genetyczny, nie człowieka. Nie krytykujesz Polańskiego
> jeno za jego grzechy, ale za to, kim się urodził i stwarzasz
> pozory 'braku wyjścia'. To, że Polański ma za sobą grzechy
> przeszłości nie jest dla Ciebie powodem do jego krytyki,
> ale 'potwierdzeniem reguły' - że żyda należy tępić, bo
> z tych genów nigdy nic dobrego nie będzie.

Nie odbieram w ten sposob stanowiska Robakksa...
Ale moge sie mylic oczywiscie.
W calej tej dyskusji nie rozumiem jednego...
Dlaczego nie wolno rozmawiac o zydach/Zydach, nie bedac
przy tym posadzonym o antysemityzm?
Czyzby to byl kolejny temat tabu? ;)
Mam wrazenie, ze gdyby rozmowa dotyczyla jakiegos dajmy
na to Hindusa, zapewne nikt nie posadzilby osob krytykujacych
postepowanie badz dokonania tegoz Hindusa, o rasizm.
Dlaczego czlowiek krytykujacy osobe o zydowskim pochodzeniu
jest automatycznie nazywany antysemita? Czy o zydach/Zydach
nie wolno rozmawiac? Czy nie wolno ich krytykowac lub chwalic
jak normalnych ludzi, bez bycia nazywanym antysemita czy tez
slepo broniacym zydow/Zydow... tchorzem/klamca/asekurantem/
lizusem? W ten sposob pozbawia sie zydow/Zydow i siebie
samego czlowieczenstwa.

Pozdrawiam,
Fragile

94. Data: 2009-10-10 11:29:44

Od: "Robakks" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Yelo vel Redart" <r...@t...op.pl>
> [...]

> z tych genów nigdy nic dobrego nie będzie.
>
> Mam niejako nadzieję, że rozumiesz, o czym mówię.

Rozumiem, że wmawiasz mi cechy, które sobie wymyśliłeś
i to jest chyba reguła dotycząca osób wypowiadających się na psp:
nie piszą na temat ale prześcigają się w wymyślaniu ocen rozmówcy.
Ktoś to przeczyta i pomyśli, że to prawda - chech...
Nie rozumiesz czym jest narodowość - bo tego nie czujesz.
Jestestwa, korzeni, rdzenia kulturowego - nie da się zmienić
jak rękawiczek. To się nosi w sobie.

> Czy ja wg Ciebie jestem Polakiem ?
> Dla ułatwienia podam kilka informacji: mój dziadek
> był Tatarem (a ja noszę tatarskie nazwisko), jego
> religią był islam, a on sam piastował ważną rolę
> (duchowną) w swojej społeczności.
> Ja też nie jestem katolikiem ( chociaż z islamem też
> nic wspólnego nie mam ).
>
> Jak sądzisz - Redart to Polak, czy nie ?
> A jego dziadek i pradziadek ?
> Dodam jeszcze, że doszły mnie słuchy, iż mój dziadek przed
> wojną wieczorami chodził z kumplami na imprezy,
> które się zwały 'bić żyda'.
> Zasłużył sobie na miano Prawdziwego Polaka ?

Gdybyś był Polakiem to czułbyś co to jest 'polskość' słuchając
hymnu państwowego, widząc orła białego, biało czerwoną flagę.
Sam sobie odpowiedz czy jesteś Polakiem czy tylko obywatelem RP.
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości

95. Data: 2009-10-10 11:51:19

Od: "Robakks" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <e...@p...fm> wrote:
> [...]

> Że co? Nie przypominam sobie jakiegoś totalnego zastoju jeśli chodzi o
> nagłaśnianie jego muzyki. Nawet jeśli był takowy, to raczej związany z
> brakiem aktywności samego Majkela.
> Najlepszy dowód na to, że Amerykanie go nie opuścili to wielki szał po
> jego śmierci.
> Ale mnie to nie interesuje przy ocenie jego filmu. Ja wzięłabym to pod
> uwagę, oceniając jego osobę jako człowieka, nie jako reżysera.
> Dlaczego tak uważasz? To jest cecha nacjonalisty, którym TY jesteś. Ja nią
> nie jestem. Nie bronię, ani nie oskarżam nikogo z automatu kalibru

Jest mi to obojętne, że przezwałaś mnie nacjonalitą, natomiast
interesuje mnie Twój stosunek do Polaków przezwanych przez Ciebie
nacjonalistami. Uważasz, że Polacy nie mają prawa w swojej
Ojczyźnie wyrazić swojego zdania na temat żydowskich
produkcji okrzyczanych jako "kino polskie" i arcydzieła, choć
z kinem polskim i polskością nie mają nic wspólnego?
Gdybyś była Żydówką to właśnie tak byś się zachowała:
nie czując polskości nazywała byś produkcje żydowskie
polskimi, bo na Tobie żydowskie labidzenie i pseudoproblemy
oszolomkiej nowomowy robią wrażenie. :)
Klasyczne dziecko postmodernizmu zaprogramowane na obronę
jedynie słusznej propagandy.
aj waj :-)
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

96. Data: 2009-10-10 12:06:14

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Fragile pisze:

> Dlaczego czlowiek krytykujacy osobe o zydowskim pochodzeniu
> jest automatycznie nazywany antysemita? Czy o zydach/Zydach
> nie wolno rozmawiac?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta - dlatego że głównym zarzutem
krytykującego jest pochodzenie krytykowanego. Nawet nie obejrzał filmu,
za który tego Żyda krytykuje.

Ewa

97. Data: 2009-10-10 12:14:04

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Robakks pisze:

> interesuje mnie Twój stosunek do Polaków przezwanych przez Ciebie
> nacjonalistami.

Taki sam, jaki mam do nacjonalistów każdej nacji - negatywny.

> Uważasz, że Polacy nie mają prawa w swojej
> Ojczyźnie wyrazić swojego zdania na temat żydowskich
> produkcji okrzyczanych jako "kino polskie" i arcydzieła

Uważam, że mają, jednak śmieszą mnie tacy, którzy wyrażają "własne"
zdanie na temat produkcji, których nie widzieli. Nie czujesz, że się
ośmieszasz?

> z kinem polskim i polskością nie mają nic wspólnego?

Nie jesteś osobą uprawnioną do rozmowy na temat tego filmu bez narażania
się na śmieszność.

> Gdybyś była Żydówką to właśnie tak byś się zachowała:
> nie czując polskości nazywała byś produkcje żydowskie
> polskimi, bo na Tobie żydowskie labidzenie i pseudoproblemy
> oszolomkiej nowomowy robią wrażenie. :)

A ja wnioskuję, że nie szanujesz polskości, ponieważ notorycznie łamiesz
zasady polskiej ortografii.

> Klasyczne dziecko postmodernizmu zaprogramowane na obronę
> jedynie słusznej propagandy.

Klasyczny nacjonalistyczny pieniacz, któremu się wydaje, że tę właśnie
cechę polskości należy najbardziej pielęgnować.

Ewa

98. Data: 2009-10-10 12:18:33

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Robakks pisze:

> Nie wspomina się o tych milionach, których nie warto było ratować...
> Czysta, oszołomska propaganda wykrzywiająca historię:
> dobry Niemiec zakochany w Szopenie ratuje jednostkę, ale
> uczestniczy w machinie zagłady.

Filmu nie widziałeś, ale chociaż tytuł sobie przypomnij. To nie "Zagłada
Żydów", ale "Pianista" - jak wskazuje tytuł, film o losach jednostki. ;-P

Ewa

99. Data: 2009-10-10 12:21:45

Od: "Yelo vel Redart" <r...@t...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Dlaczego czlowiek krytykujacy osobe o zydowskim pochodzeniu
> jest automatycznie nazywany antysemita? Czy o zydach/Zydach
> nie wolno rozmawiac? Czy nie wolno ich krytykowac lub chwalic

Można - poczytaj choćby Krzewickiego w tym wątku - ma imho
niezłe, analityczne spojrzenie. Atakk robakksa jest ślepy
- wali po wszystkich i po wszystkim równo - gdziekolwiek
mu się kojarzy coś z Żydem. A śmieszne jest to, że on
sam nie potrafiłby dobrze zdefiniować tej grupy
ludzi. Tylko teoretycznie krytykuje pedofilię i unikanie
kary. Gdyby tak było, to by w tym wątku w ogóle nie
było potrzeby użycia słowa 'żyd'.

100. Data: 2009-10-10 13:00:08

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<e...@p...fm> wrote:

> Filmu nie widziałeś, ale chociaż tytuł sobie przypomnij. To nie "Zagłada
> Żydów", ale "Pianista" - jak wskazuje tytuł, film o losach jednostki. ;-P
>
> Ewa

Filmu nie widziałem ale czytałem recenzje, streszczenia i opinie.
Nie chodzę na filmy szkodzące psychice, tak samo jak nie korzystam
z usług firm złodziejskich, fałszywych i niewiaryfodnych.
Najpierw robię rozeznanie.
Jakie mnie teraz przezwiesz? :)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~