Re: Jolico po kuracji według Dirco

Data: 2006-07-26 20:58:50
Temat: Re: Jolico po kuracji według Dirco
Od: t...@p...onet.pl

> Hejka. Chyba wreszcie się zgadzamy. Ja też uważam, że nie należy narażać
> cynku na nasze zdrowie - albo odwrotnie. ;-)

Racja! W iterpunkcji itp. jetem cienki. Jesteśmy jednak rec.ogrody, Tobie
proponuję założenie rec.interpunkcja lub podobnie. Tam będę wysyłał do redakcji
swoje posty.

Wróćmy jednak do naszych baranów. Oto garść uwag i pytań do Ciebie. (uwaga
dalszy tekst może spowodować śmiertelne zanudzenie - to do innych Szanownych
Czytelników)
Ostatnia wersja kuracji:
Bravo - Dithane - Topsin (na razie pomińmy cyfry i litery po nazwie, chociaż są
one ważne) czyli chlortalonil - mankozeb - tiofanat
1. Dlaczego nie skojarzyć chlorotalonilu z jakimś triazolem skoro takie jest
wyraźne zalecenie producenta?
2. Czy tym się pryskało nieszczęsnego derenia czy podlewało?

Powyższa kuracja po polsku (wersja I)
Fungicyd kontaktowy - f. kontaktowy - f. systemiczny
3. Przecież różni inni mędrcy zalecają najpierw zabiegi systemiczne lub wgłębne
a dopiero potem kontaktowe?

Powyższa kuracja po polsku (wersja II)
Fungicyd zapobiegawczy - f. zapobiegawczy - f. interwencyjny
4. Przecież ci sami mędrcy zalecają (o ile są objawy choroby) najpierw działania
interwencyjne a potem zapobiegawcze?

Co z opryskami próbnymi, które zalecają kapitaliści produkujący te eliksiry, w
wypadku ich używania w uprawie różnych kwiatków.
5. Może masz takiego derenia i na nim trochę poeksperymentowałeś?

6. Co ze szkodliwością (w warunkach ogrodu amatorskiego), a w szczególności tą
nieudokumentowaną, przecież jeden z Twoich faworytów o mało co nie dostał
czerwonej kartki w EU za etylenotiomocznik?

Przepraszam za błedy ortograficzne itp. Myślę, że nieprzeszkadzają one w
zrozumieniu powyższych wypocin. Jeżeli użyłem jakichś niezrozumiałych skrutów
myślowych czekam na pytania, chętnie zdam relację ze swoich procesów mózgowych.
Oczekuję rzeczowych odpowiedzi.

Co do różnych roli metali (cynk, mangan itd.) w życiu młodocianej rośliny wrócę
do tego przy innym wątku (chyba). Gratuluję dereniowi hartu ducha i wewnętrznej
siły.

Pozdrawiam rzeczowo Tomek