Re: Jolka Jolka

Data: 2004-08-21 14:30:03
Temat: Re: Jolka Jolka
Od: WM <a...@t...de>

Kilka mysli na zadany temat:

Ja nie widze w wiadomosci Lecha Dubrowskiego stwierdzenia, ze "NIE DA
SIĘ". Zwraca on jedynie uwage, na pewne obiektywne trudnosci, ktore
kazda ON poruszajaca sie na wozku napotyka przy opuszczaniu mieszkania.

Podobnie jak wsrod osob sprawnych (w przeciwienstwie do ON) tylko
niewielki procent posiada zdolnosci organizatorskie, wykazuje sie
inicjatywa, czyli tzw. radzeniem sobie w zyciu, tak i wsrod ON malo kto
moze poszczycic sie takimi zaletami. Podejrzewam, ze przynajmniej 90% ON
siedzi w domach, odcieci od zycia, zagubieni, bezradni. A jesli te osoby
sa skazane na fizyczna pomoc innych, sprawa jest wrecz tragiczna. Czesto
przeszkoda nie do pokonania jest dla nich wyjscie na spacer.

Prawdopodobnie wiekszosc z nich nie posiada komputera, dostepu do
internetu - chociazby ze wzgledow finansowych. Nie kazdy ma tez rodzine
lub znajomych, ktorzy by pomogli zalatwiac codzienne sprawy.

Jesli jak piszesz "istniała CO NAJMNIEJ jedna mozliwość darmowego
dojazdu do Ustronia z Warszawy, z wózkiem, dużym busikiem", dlaczego
tego nie ogloszono wystarczajaco wczesniej? Dlaczego nie zaproponowano
pomocy w dojezdzie, jesli byly takie mozliwosci (czy tez zaproponowano)?

Organizowanie spotkania, "na które zapraszani są WSZYSCY chętni", brzmi
fajnie. Jesli jednak uwzgledni sie powyzsze ograniczenia ON, jest to
zaproszenie raczej do malej grupy "chetnych". W rezultacie przyjezdzaja
tylko ci najlepiej radzacy sobie w zyciu. Powstaje wrazenie zjazdu
pewnego rodzaju "smietanki towarzaskiej ON" (mowie bez zadnego
negatywnego znaczeniu lub podtekstu).

Moralizowanie i osmieszanie, demonstrownaie wlasnej zaradnosci wobec
innych, nie zawsze pomaga reszcie. Jesli komus przyjdzie do glowy, jak
pomoc innym w podobnych przypadkach, moze niech sie podzieli swoimi myslami.

--
wm