Re: KOCHAC KOGOS

1. Data: 2000-01-07 14:59:17

Temat: Re: KOCHAC KOGOS
Od: "Marta Szepietowska" <m...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

Jakis miesiac temu ktos (przepraszam, ze nie pamietam kto) postawil pytanie:
co to znaczy kochac kogos? Spiesze wiec z odpowiedzia co oznacza to dla
mnie:
Kochać Kogoś to oddawać siebie pod wszelkimi względami drugiej osobie.
Kochać Kogoś to akceptować zarówno zalety jak i wady drugiej osoby.
Kochać Kogoś to dzielić się z drugą osobą swoimi problemami, porażkami, ale
również radościami.
Kochać Kogoś to martwić się o drugą osobę.
Kochać Kogoś to być szczerym wobec drugiej osoby.
Kochać Kogoś to starać się poznać jak najlepiej drugą osobę.
Kochać Kogoś to kochać się z tą drugą osobą nie dla czystego seksu, ale z
miłości.
Kochać Kogoś to sprawiać drugiej osobie przyjemności, zaskakiwać w
pozytywnym znaczeniu. Związki, bowiem nie znoszą monotonii. Uczucie (nawet
najsilniejsze) gdy nie jest pielęgnowane powoli umiera.
Kochać Kogoś to chcieć dla drugiej osoby jak najlepiej.
Kochać Kogoś to ponosić konsekwencje niektórych czynów, bądź zdarzeń.
Kochać Kogoś to ufać tej osobie.
Kochać Kogoś to być przyjacielem drugiej osoby w całym tego słowa znaczeniu.
Kochać Kogoś to mieć świadomość, że jest się kochanym.
Kochać to przede wszystkim dawać, a nie brać. Co daje jeden człowiek
drugiemu? Daje siebie, to, co jest w nim najcenniejsze, daje swoje życie.
Nie oznacza to jednak, że poświęca swoje życie la drugiego człowieka, lecz
daje mu to, co jest w nim żywe; daje swoją radość, swoje zainteresowanie,
zrozumienie, swoją wiedzę, humor i swój smutek - wszystko, co jest w nim
żywe i co się ujawnia i znajduje swój wyraz. W ten sposób, dając swoje
życie, wzbogaca drugiego człowieka, wzmacnia poczucie jego istnienia,
wzmacniając zarazem poczucie własnego istnienia.
Kochać Kogoś to troszczyć się o drugą osobę, mieć poczucie odpowiedzialności
za nią, szanować tą osobę.
Miłość jest całkowicie indywidualnym pociągiem istniejącym wyłącznie
pomiędzy dwojgiem ściśle określonych osób. Jest to nic innego jak akt woli.
Jak na razie to by byo na tyle. Pozdrowka TUSKA

1. Data: 2000-01-07 15:17:14

Od: b...@k...kalisz.pl (Bartek Nagorny) szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, "Marta Szepietowska" <m...@w...com> na
pl.sci.psychologia napisał(a):

>Jakis miesiac temu ktos (przepraszam, ze nie pamietam kto) postawil pytanie:
>co to znaczy kochac kogos? Spiesze wiec z odpowiedzia co oznacza to dla

... same piekne prawdy, przepraszam, ze wycialem :)

> Jak na razie to by byo na tyle. Pozdrowka TUSKA

A ja sie powtorze - wowczas tez napisalem co dla mnie znaczy kochac - to
zaufac... _sobie_. O ilez pozniej jest latwiej pielegnowac uczucie gdy
sie wie, ze samemu nie zrobi sie nic zlego/negatywnego w stosunku do
ukochanej/go..
pzdr.

--
Bartek
b...@k...kalisz.pl

...Natura zawsze stoi po stronie zła

1. Data: 2000-01-07 15:36:34

Od: "Piotr Sel" <S...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta Szepietowska <m...@w...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:854v1n$6ln$...@s...icm.edu.pl...
> Jakis miesiac temu ktos (przepraszam, ze nie pamietam kto) postawil
pytanie:
> co to znaczy kochac kogos? Spiesze wiec z odpowiedzia co oznacza to dla
> mnie:

Bardzo budujace ze mozna uslyszec cos tak cieplego.

Podsumowalas przy okazji kilka toczacych sie dyskusji na grupie.

Piotrek

1. Data: 2000-01-07 18:44:26

Od: "ROXANNE" <B...@N...COM.PL> szukaj wiadomości tego autora

Jasnie Pani Marto niegodnam zawiazac sznurowek u twego buta !
Ja wcale nie drwie ale jestem pelna podziwu dla twoich slow .
Czy ty na prawde w to wszystko wierzysz?
Jezeli tak to wydajesz mi sie osoba nieskalana przez ludzka oblude i cale to
zlo ktore niesie z soba cywilizacja?
Staram sie brac przyklady czysto z zycia wziete i najzwyczajniej sa to inne
swiaty. Chyba, ze ja juz wszystko najzwyczajniej przekreslilam i uznalam ze
ten swiat ktory poznala jest jedynym i nie ma innego?
(przelewam moje mysli)Jezeli tak jest to gdzie sa wrota do pieknych i
szczerych uczuc??!!??!!

<854v1n$6ln$1@sunsite.icm.edu.pl>...

1. Data: 2000-01-07 22:47:39

Od: "Kubus Fatalista" <b...@p...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

ROXANNE napisał(a) w wiadomości: <855fnr$sj5$1@news.ipartners.pl>...
> [...]
>Czy ty na prawde w to wszystko wierzysz?
>Jezeli tak to wydajesz mi sie osoba nieskalana przez ludzka oblude i cale

Roxanne, dla niektorych ta sama szklanka jest do polowy pusta, dla innych w
polowie pelna......
Poza tym punkt widzenia zalezy rowniez od aktualnej sytuacji - byc moze
Marta jest wlasnie po prostu szczesliwa! I wszystko widzi na rozowo! I
bardzo dobrze, o ile przy tym nie traci glowy.
Bez przerwy spotykam sie z opiniami, ze dzisiejsi kierowcy sa okropni,
agresywni itp. Otwieram wtedy oczy szeroko ze zdziwienia. Z moich obserwacji
wynika cos zupelnie innego!
Ale ja *zawsze* staram sie pamietac o tych, ktorzy chca sie wlaczyc do
ruchu, hamuje odruchy zlosci na rozne zagrywki na szosie
(a kiedys z dzika satysfakcja pokazalabym takiemu , co o nim mysle!) - to
byc moze ja sie zmienilam, nie wiem......
Pozdrowienia!

Kubus Fatalista
Bozena

RE: hustawkanastrojów
RE: znowu malo psychologii
Re: znowu
Re: Czy jestem fair?
Troche psychologii (RE: znowu malo psychologii)