KOMUNIA - czy ktoś jeszcze przyjmuje gości w domu?

681. Data: 2006-04-07 12:02:20

Temat: Re: KOMUNIA - czy ktoś jeszcze przyjmuje gości w domu?
Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <e15gbi$e5r$1@inews.gazeta.pl>, krys <k...@p...onet.pl>
wrote:

> A to najpierw warto byłoby przetestować na pożyczonym ( medioteka?),
> zanim w koszty sie pójdzie.

Na te potrzeby to brakuje twardego dysku i jakiegoś monitora, resztę mam
w domu w starych częściach. A działających komputerów też kilka w
rodzinie jest.

> Mój mial "Klika" w wieku 4 lat, bardzo mu
> się podobał ( mi też, bo fajnie uczył).

Mojemu w wieku 4 lat najbardziej się podobała linuksowa konsola...

> Za to "Angielski..." omija jak
> może. I wołami nie zapędzisz...

Może zrób go jedyną możliwością zabawy komputerem?

--
Jarek
Kamil 27.11.98, Police

682. Data: 2006-04-07 12:06:45

Od: "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:e10h8i$rkc$...@n...news.tpi.pl,
Elske <k...@o...pl> napisał(a):

> Nie nakręcam się, to raczej takie luźne spostrzeżenie. Mnie nazwano
> kilka razy kłamcą (to nie w tym wątku, ale ja pamięć mam dobrą
> niestety) i hipokrytką, powiedziano mi też, że jestem
> nietolerancyjna, bo nie podoba mi się to, co większości się podoba. O
> mojej matce mówi się, że jest nieodpowiedzialna i postępuje
> nieetycznie. Dowiedziałam się też, że mam kompleks braku gotówki. O
> reszcie mojej familii na razie nikt nie napisał, ale obserwując
> zwroty akcji w tym wątku nie byłabym pewna czy nie zahaczy zaraz o
> Araba albo mojego ojca. Bo dzieci to wiadomo - niewiniątka - jak to
> [...]

Kaja, wyluzuj. Nikt nie wyciągał tu Twojej matki tylko po to, żeby Tobie
dokopać. Wątek z matką poniekąd ja zaczęłam, ale sama pisałaś wcześniej, że
jesteś dzieckiem polonisty (szczerze mówiąc myślałam, że to Twój ojciec jest
polonistą a nie mama). Gdybym wiedziała, że zwykłe zwrócenie uwagi na orta,
które się zdarza tutaj nie raz spowoduje taki flejm, to chyba bym spokojnie
dalej patrzyla na "acha".
Arab, Twój ojciec czy ktokowiek inny z Twojej rodziny może zostać tu
"wywleczony" jeżeli sama napiszesz na ten temat coś, typu, że Arab uważa, że
cośtam cośtam. W innym przypadku nie sądzę, aby temat Araba był poruszony.

pozdrawiam Tatiana
--
Miłość jest pierwszą wśród nieśmiertelnych rzeczy
/Dante Alighieri/

683. Data: 2006-04-07 12:13:54

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek Spirydowicz"

> Się nie znasz. Wtedy pranie było już w przedszkolu.

Zwiałam stamtąd, nie zdążyłam się zorientować, że piorą. :)

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

684. Data: 2006-04-07 12:16:06

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <i...@p...org> napisał w wiadomości
> Dnia 2006-04-06 16:38:59 w sprzyjających i niepowtarzalnych
> okolicznościach
> przyrody grupowicz *krys* skreślił te oto słowa:

> A jeśli nie wyrazi?
>
> Jezuuu, to po co szkoła, nauczyciele, stopnie - niech rodzice informują
> szkołę z jakimi ocenami chca zobaczyć swiadectwo w czerwcu i tyle.

Już po bólu.
Zresztą obowiązywało krótko i wyłącznie w klasach I-III.
Jak w czwartej klasie pojawiły się dzieciaki nieznające dodawania w zakresie
100, dotarło i do urzędników, że to głupota była.

685. Data: 2006-04-07 12:30:08

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krys"
> Bezpieczeństwo tez jakby leży i kwiczy ( w drugiej klasie dzieciak
> zamiast czekać w świetlicy na gimbusa, postanowił sobie pójśc do domu,
> jakies 3,5 km przez las. Panie raczyły się zorientować dopiero wtedy,
> kiedy matka przyjechała po dziecko, a dziecka nie było. Dezercja ze
> świetlicy zdarza sie notorycznie, a skądinad wiem, że gdzie indziej nie
> jest to norma)

No nie jest, do bezpieczeństwa przykłada się dużą wagę. Jeżeli notorycznie
się zdarza, pora numer wykręcić. Idziesz do dyrektora i piekło robisz ze
spazmami, niech szuka dziecka.
Albo panie mało czujne, albo warunki techniczne nie pozwalają na dostateczny
nadzór (kilka drzwi wyjściowych, itp.). Tak czy siak działka dyrektora żeby
panie zmobilizował lub warunki zmienił.

> Nie szkodzi, jestem przyzwyczajona ;-)

Wiesz, że styl masz taki bardziej męski? Zwykle nie muszę patrzeć na podpis,
samo wyłazi jaka płeć pisze, niezależnie od końcówek osobowych.

> IMHO z rodzicami za mało rozmawia się na te tematy po ludzku.

O tym bym chciała posłuchać. Oczekiwania rodziców: prace domowe, kontakt,
spotkania. Znam narzekania, przewijają się przez fora ale to informacja
negatywna, czego nie robić, często niemożliwa do spełnienia (wymogi
proceduralne zmuszają).

Gdybyś mogła teraz powiedziec przyszłej wychowawczyni młodego, tej w klasie
czwartej i następnych, co takiego byś chciała usłyszeć i w jakiej formie? O
klasie, szkole, uczniach i nauczycielach, przedmiotach, pracach domowych.
Czego brak, co jest zbędne z Twojego punktu widzenia?

> Nie równaj w dół.

Chlip, a takie miałam piękne plany. ;)

686. Data: 2006-04-07 12:37:05

Od: "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:e10vmp$cpp$...@n...onet.pl,
Aga B. <b...@p...onet.pl> napisał(a):
> Użytkownik "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> napisał w wiadomości
>
> Postuluję kupienie na allegro :-), mozna kupić i za 35 zł.
> Aga B.

Nie może być z allegro, bo nie będzie taka sama jak inne no i nie będzie z
jedynego słusznego źródła.

pozdrawiam Tatiana
--
Błądzenie jest rzeczą ludzką, wybaczanie - boską
/Alexander Pope/

687. Data: 2006-04-07 12:37:37

Od: "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:4...@n...home.net.pl,
Harun al Rashid <a...@o...pl> napisał(a):
> Użytkownik "medea" ...

> Znaczy nie przywiązuje wagi do walorów estetycznych. I nie doczytała, że
> 'ciało jest świątynią Ducha Świętego'. Też bym miała
> opory przed skorzystaniem z jej usług w roli dyktatorki mody.

Ładnie to ujęłaś. Dokładnie toto miałam na myśli.

pozdrawiam Tatiana
--
Dobrowolna zależność jest najpiękniejszym stanem,
a czy byłby on możliwy bez miłości

688. Data: 2006-04-07 12:52:08

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chłopak, OIMW, nie ma komputera. Ale jeśli to będzie sposób, to się
> coś zorganizuje.

A to najpierw warto byłoby przetestować na pożyczonym ( medioteka?),
zanim w koszty sie pójdzie. Mój mial "Klika" w wieku 4 lat, bardzo mu
się podobał ( mi też, bo fajnie uczył). Za to "Angielski..." omija jak
może. I wołami nie zapędzisz...
Justyna
GG 6756000

689. Data: 2006-04-07 13:02:52

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek Spirydowicz"

> Eee tam. Najwyżej zdroworozsądkowe. Gdyby nie przekonanie, że za
> dokopanie Pani zapłaci dziecko...

Nie piszę o rezygnacji z dokopania. Rzadkim podejściem jest świadomość
celu - wiedza, co jest w tej sytuacji najważniejsze a co poboczne.

> Sądząc po tym, że przez pół roku wszystko było świetnie, ośmielę się
> zwątpić w oba powyższe.

Jak piszesz - znasz z trzeciej ręki. Dłuższa rozmowa z panią się przyda,
bezpośrednie pytanie CZEMU należy zadać właśnie jej. Odpowiedź porównać z
wiedzą z innych źródeł.

> A to jest dobry trop. Tego się mogę spróbować dowiedzieć.

Jak zauważyła kolorowa trop może być mylący. Warto spytać rodziców o dwie
sprawy: ile czasu dzieci spędzają nad lekcjami i jak daleko jest posunięta
rodzicielska pomoc. Założenie: nieumiatych brak -> pomoc sporadyczna, praca
domowa maksymalnie przez godzinę wskazuje, że pani radzi sobie wcale dobrze.
Częsta pomoc połączona z wyjaśnianiem i tłumaczeniem zagadnień, praca domowa
przeciągająca się do kilku godzin oznacza, że ilość nieumiatych nie zależy
od pracy nauczycielki.

> Uhm. Jest jeszcze parę możliwości, bo tam sprawa jest bardziej złożona.
> Nie czuję się upoważniony do wchodzenia w szczegóły.

Więc zasugeruję tylko kontakt z pedagogiem szkolnym.

> To ja wiem, gorzej z przekonaniem rodziców. Chłopak jest od Kamila
> młodszy o pół roku, do pierwszej klasy miałby iść rok później, a z
> powtarzaniem to już o dwa lata. I gdyby to tylko była kwestia wejścia
> komuś z butami i ustawienia do pionu...

Raczej rzucenie luźniej uwagi, jakaś historia podobna do przytoczonej przeze
mnie. Rodzice mają zasadniczo dwie obawy: wstyd przed otoczeniem i
przekonanie, że pozwalając na repetę, potwierdzają iż dziecko mało zdolne i
głupie (jakby pieczątkę przybijali). Otoczenie reaguje zadziwiająco
obojętnie, serio, ludzie poświęcają naszym problemom o wiele mniej uwagi,
niż się nam zdaje. A danie dziecku czasu, by do szkoły dojrzało (zakładając,
że powodem jest niedojrzałość szkolna), to szansa, nie kara.

Co do samych literek.
Rzeczy tego typu, nie mówię, że akurat tej firmy,
http://www.remi.home.pl/zabawki_525.php?PHPSESSID=a2
b188d0b70669ad93e6e8045483e8aa

690. Data: 2006-04-07 13:06:21

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Xena napisał(a):

> Kiedy wcześniej? Przed pisaniem czy komunią? ;-)

Przed pisaniem, pzred komunia, to sobie dziabnij.

Gosia

Urodziny dla 5-7 latka
Dewocjonalia i galanteria komunijna dla dzieci
gdzie dobry stomatolog i ortodonta Wawa Kabaty?
jakie wybrac liceum? Boszzz, cale zycie trzeba cos wybierac...
Ot, pierwsza klasa - POMOCY!