KULKI Z PLATKÓW OWSIANYCH....

1. Data: 2004-07-28 18:12:52

Temat: KULKI Z PLATKÓW OWSIANYCH....
Od: "Fabiola" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kilka razy skorzystalam juz z pomocy na tym Forum za kazdym razem mi sie
przydaje i wlasnie...mam nadzieje ze i w tym problemie pomoze mi ktores z
Was ..:)...Otoz jeszcze dawno temu jadlam jeszcze za dzieciaka taka
jedna slodycz , moja mama wziela to z przepisu telewizyjnego - " Jutro
Poniedzialek " - chodzi mi konkretnie o KULKI z platkow owsianych ,
pamietam ze musi byc czekolada albo kakao , platki owsiane ...i dalej juz
niewiem co to mialo byc... acha i wiesz ze to sie gotowalo na koncu
formowalo kulki na blasze i odstawialo do ostygniecia......bylo to
naprawde smaczne !! nieraz mnie nachodzi ochota na te kuleczki ale co z
tego kiedy nie pamietam przepisu i dlatego tu ogromna prosba ! Moze ktos z
Was pamieta czy zna ten przepis i moglby mi zapodac??.. bylabym naprawde
bardzo wdzieczna !!

z pozdrowieniami F.

1. Data: 2004-07-29 06:01:14

Temat: Re: KULKI Z PLATKÓW OWSIANYCH....
Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> chodzi mi konkretnie o KULKI z platkow owsianych ,

Przepis pochodzi z tej grupy. Niestety nie pamietam autora/autorki.

2 szklanki płatków owsianych
10 dag łuskanych orzechów
25 dag margaryny
3 łyżki kakao
1 szklanka cukru
esencja migdałowa
W rondlu umieścić tłuszcz, wodę, kakao, cukier i zagotować.
Zdjąć z ognia i dodać płatki owsiane, orzechy posiekane lub zmielone i
esencje migdałową.
Wszystkie składniki dokładnie wymieszać, zostawić do całkowitego
wystygnięcia.
Z masy uformować kulki.

Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-07-29 07:59:42

Od: "Dyzia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Brzmi zaczecajaco nawet :) A ile tej wody ?

--
Pozdrawiamy

Mariola & Dyzio, Fufu i Żaba

Użytkownik "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:cea3r8$jkc$1@opal.icpnet.pl...

1. Data: 2004-07-29 08:38:41

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fabiola" <f...@o...pl> napisała:
> [...]
> jedna slodycz , moja mama wziela to z przepisu telewizyjnego - " Jutro
> Poniedzialek " - chodzi mi konkretnie o KULKI z platkow owsianych ,

To nie jest przepis z telewizji, ale tez wychodza kulki.

Ciastka z platkow owsianych:

1 szkl. cukru
2 lyzki kakao
4 lyzki mleka
1/4 margaryny
1,5 szkl. platkow owsianych (najlepiej gorskich)
1 lyzka drobno posiekanych orzechow

Cukier, mleko, margaryne i kakao wlozyc do garnka, ogrzewac powoli
przez ok. 5 min, potem wsypac platki owsiane, mieszac i gotowac
jeszcze przez ok. 2 min. Na koncu wsypac orzechy.
Lekko przestudzic i formowac rekami kulki, ulozyc na tacce.
Przed wlozeniem do lodowki przybrac ciastka skorka pomaranczowa
lub orzechami.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2004-07-29 13:58:22

Od: f...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Lekko przestudzic i formowac rekami kulki, ulozyc na tacce.
> Przed wlozeniem do lodowki przybrac ciastka skorka pomaranczowa

dzieki za recepty na kulki !! jestem naprawde wdzieczna

1. Data: 2004-07-29 15:59:16

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Brzmi zaczecajaco nawet :) A ile tej wody ?

Tyle, zeby cukier sie nie skarmelizowal, tylko rozpuscil.
Pozdrawiam.
Basiek.

Ogórki małosolne - propozycja FAQ :-)
Focaccia, ciabatta (czyli woda mi sie leje ;-))
sonda o koszach kuchennych i wyrzucaniu smieci:)
nowe smietany ramy
chorwackie jadlo