Kafetierka - moka

1. Data: 2008-05-07 15:43:35

Temat: Kafetierka - moka
Od: Mikita <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
chciałbym kupić na prezent kafetierkę, ale uniknąć chińszczyzny z alledrogo.

Znalazłem sklep z włoskimi kafetierkami, ale zastanawiam się nad typem i
nad pojemnością.

Osoba raczej będzie piła latte/cappucino. Są kafetierki do których leje
się mleko i robi się pianka od razu. Ale piankę też można zrobić
ubijakiem do mleka...

Pytanie - które rozwiązanie w tym przypadku lepsze? Kupno osobno
kafetierki i ubijaka wychodzi taniej, ale z kolei są to 2 meble ;)

I drugie - jaka wielkość kafetierki? Zwykle osoba będzie robić 1-2
filiżanki kawy, czasem w porywach 3.... ale rzadko....

Wyczytałem, że aby wyszła dobra kawa musi się jej sypać tyle, na ile
jest przeznaczona kafetiera... Jeśli będzie większa liczba pojedyńczych
kaw to wynikałoby, że lepiej kupić taką 1 CUP :), czy się mylę?

Pzdr,
MK

2. Data: 2008-05-07 17:39:25

Temat: Re: Kafetierka - moka
Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest przeznaczona kafetiera... Jeśli będzie większa liczba pojedyńczych
> kaw to wynikałoby, że lepiej kupić taką 1 CUP :), czy się mylę?

Witaj

Na wszystkie pytania znajdziesz odpowiedz na www.caffeprego.pl :)
Od siebie dodam tylko tyle, ze kafetiera do ktorej leje sie rowniez
mleko nazywa sie "mukka" i niestety nie jest do do konca bezproblemowe
urzadzenie. Szczegoly i reszta na wspomnianym forum.

3. Data: 2008-05-08 21:31:39

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Wed, 07 May 2008 17:43:35 +0200, osobnik zwany Mikita
wystukał:

> [...]
> jest przeznaczona kafetiera... Jeśli będzie większa liczba pojedyńczych
> kaw to wynikałoby, że lepiej kupić taką 1 CUP :), czy się mylę?

najlepsza jest na 3 kawy (1-2 z tego spokojnie wychodzą). I to zwykła
alumniniowa o grubych ściankach. Możes spokojnie nasypać połowę wkładu.
I pamiętać by nie zapomnieć o tym, że stoi na gazie bo ja juz 2
załatwiłem :(

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!"

4. Data: 2008-05-09 07:54:37

Od: Mikita <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek pisze:
> [...]
> mleko nazywa sie "mukka" i niestety nie jest do do konca bezproblemowe
> urzadzenie. Szczegoly i reszta na wspomnianym forum.

przeglądam to forum, ale jeszcze mam pare zagwozdek. Zastanawiam się
właśnie nad tą mukką, ale boję się to kupić czytając o problemach - a to
jakiś zaworek nie działa, a to ciężko się odkręca. Z tego co wyśledziłem
sporo osób ma większe czy mniejsze problemy przede wszystkim z
uzyskaniem piany, zimną kawą itp. Czy są wogóle użytkownicy zadowoleni z
tegoż wynalazku? :) Idea kafetiery fajna, ale wykonanie?

I pytanie drugie - ile kawy się sypie do takiej mukki? Czy to kwestia
dwóch łyżeczek i zaparzy się już taką kawę dwufiliżankową? Czy tam
jednak idzie więcej kawki niż w przypadku jakiejś rozpuszczalnej?

Pozdrawiam,
MK

5. Data: 2008-05-09 09:02:57

Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sporo osób ma większe czy mniejsze problemy przede wszystkim z
> uzyskaniem piany, zimną kawą itp. Czy są wogóle użytkownicy zadowoleni z
I to jest zasadnicze pytanie :) Sam bylem napalony na Mukke ale mi
przeszlo po kilkunastu dniach :)
Teraz szukam dobrego młynka i kupuje nowa kafetiere bieletti aluminiowa.

> I pytanie drugie - ile kawy się sypie do takiej mukki? Czy to kwestia
> dwóch łyżeczek i zaparzy się już taką kawę dwufiliżankową? Czy tam
> jednak idzie więcej kawki niż w przypadku jakiejś rozpuszczalnej?
Tam sa dwie wersje tej mukki, wieksza na dwie cappuccino i mniejsza na
jedną, ale taką większą.
Kawy sypie się pewnie tak w miare normalnie, a i tak wszystko zalezy od
upodobań.

6. Data: 2008-05-09 10:00:32

Od: Mikita <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek pisze:
> I to jest zasadnicze pytanie :) Sam bylem napalony na Mukke ale mi
> przeszlo po kilkunastu dniach :)
> Teraz szukam dobrego młynka i kupuje nowa kafetiere bieletti aluminiowa.

No właśnie też tak kombinuję. Ekspertem od kawy nie jestem. Pytanie czy
podobny efekt jaki teoretycznie mukka ma dawać osiągnie się zestawem
zwykła kafetiera bialetti + spieniacz do mleka jakikolwiek ? Ewentualnie
w przypadku braku czasu zwykłe chlupnięcie mleka w filiżankę :)

> Tam sa dwie wersje tej mukki, wieksza na dwie cappuccino i mniejsza na
> jedną, ale taką większą.
> Kawy sypie się pewnie tak w miare normalnie, a i tak wszystko zalezy od
> upodobań.

Przy czym jedno cappuccino to masz na myśli taką filiżankę circa 150 ml?
Pozdrawiam,
MK

7. Data: 2008-05-09 18:29:59

Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mikita pisze:

> [...]
> w przypadku braku czasu zwykłe chlupnięcie mleka w filiżankę :)

> Przy czym jedno cappuccino to masz na myśli taką filiżankę circa 150 ml?
chyba troche wiecej niz 150.

Nadal polecam zakup kafetiery i spieniacza z ikei za 5pln. Kawe robi sie
szybko i sprawnie.
Mukka jednak nie jest dopracowana. Jedak fajny patent i ladnie wyglada,
mam nadzieje, ze kiedys zrobia cos lepiej dzialajacego :)

Ile GJ ciepła w ciagu roku zużywacie?
czym czyscic deske sedesowa
Potwierdzenie
Waga lazienkowa z Alledrogo - warto? Link
O zmywarkę pytań kilka