Kapusta kiszona w sloikach

1. Data: 2005-09-20 05:43:28

Temat: Kapusta kiszona w sloikach
Od: "js18" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie. Przeszukałem grupe w google, ale nie znalazłem
interesującego mnie wątku. Czy może ktoś z Szanownych Grupowiczów
Kucharczyków robił kapustę kiszoną w słoikach. Mam dość duży kamienny
garnek. Zamiarzam ukisić trochę kapusty i potem przełożyć to do słoików. Czy
to się uda? Czy kapusta dobrze się przechowa w sloikach?

2. Data: 2005-09-20 06:58:04

Temat: Re: Kapusta kiszona w sloikach
Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "js18" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
Czy
> to się uda? Czy kapusta dobrze się przechowa w sloikach?

Ja robie tak co roku...
ostatnio nawet schodzi ponad 100 kilo w sezon

po ukiszeniu kapuste przekładam do słoików i trzymam w lodówce
mozna pasteryzować w słoikach ale tej metody nie próbowałem

Marek

3. Data: 2005-09-20 07:58:01

Od: Another <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 20 Sep 2005 08:58:04 +0200, Marek W. napisał(a):

> po ukiszeniu kapuste przekładam do słoików i trzymam w lodówce
> mozna pasteryzować w słoikach ale tej metody nie próbowałem

Ja po ukiśnięciu przekładam do słoików i trzymam w piwnicy. Wytrzymuje
spokojnie nawet 2 lata bez żadnej pasteryzacji, po prostu zapakowana do
słoików.

--
Another

4. Data: 2005-09-20 08:37:21

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Another" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> Ja po ukiśnięciu przekładam do słoików i trzymam w piwnicy. Wytrzymuje
> spokojnie nawet 2 lata bez żadnej pasteryzacji, po prostu zapakowana do
> słoików.

Pod warunkiem że sie ma chłodna piwnice....:))))))))))))
a jak sie mieszka w bloku to niestety takie eksperymenty grożą..

Pozdrawiam

Marek

5. Data: 2005-09-20 09:01:59

Od: Another <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 20 Sep 2005 10:37:21 +0200, Marek W. napisał(a):

> [...]
>>

> Pod warunkiem że sie ma chłodna piwnice....:))))))))))))
> a jak sie mieszka w bloku to niestety takie eksperymenty grożą..

Moja mama trzyma tak samo w piwnicy w bloku i nie ma zasadniczej różnicy,
też się świetnie trzyma. W zeszłym tygodniu brałem od niej 3 słoiki
zeszłorocznej kapusty na bigos (i surówkę), bo moja kapusta już się
skończyła. Świetna jeszcze była.
--
Pozdrówka,
Another

6. Data: 2005-09-20 12:08:30

Od: "js18" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> też się świetnie trzyma. W zeszłym tygodniu brałem od niej 3 słoiki
> zeszłorocznej kapusty na bigos (i surówkę), bo moja kapusta już się
Z tego co wiem na wierzchu kapusta z wierzchu nieco ciemnieje i jest
niesmaczna. Mojej mamie tak sie robiło. Ale po zebraniu wierzchnieh warstwy,
to co zostało bylo całkiem calkiem:)) Tylko zeby ta "wierzchnia warstwa" nie
byla zbyt duza:))

7. Data: 2005-09-20 21:46:35

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"js18" <j...@g...pl> wrote in message
> [...]
> garnek. Zamiarzam ukisić trochę kapusty i potem przełożyć to do słoików. Czy
> to się uda? Czy kapusta dobrze się przechowa w sloikach?

Się zapewne uda.
Ale czy nie lepiej robić kapustę na bieżąco, dopiero w okolicach stycznia zrobić
trochę więcej i zapakować do słoików ?
Robię tak od dwóch lat, i ku zapewne przerażeniu niektórych, najlepiej wychodzi
mi kiszona styczniowa kapusta kupowana w TESCO...
Rok temu po raz pierwszy wpakowałem też w styczniu do słoików ukiszone liście na
gołąki - przechowują się bez problemów.

TomekD

8. Data: 2005-09-22 20:57:41

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 20 Sep 2005 07:43:28 +0200, "js18" <j...@g...pl>
wrote:

>Witam serdecznie. Przeszuka?em grupe w google, ale nie znalaz?em
>interesuj?cego mnie w?tku. Czy mo?e kto? z Szanownych Grupowiczów
>Kucharczyków robi? kapust? kiszon? w s?oikach. Mam do?? du?y kamienny
>garnek. Zamiarzam ukisi? troch? kapusty i potem prze?o?y? to do s?oików. Czy
>to si? uda? Czy kapusta dobrze si? przechowa w sloikach?

Moja Mam robila kapuste bezposrednio w sloikach - robila
dokaldnie to samo, co przy robieniu kapusty w kamionkowym
naczyniu, tylko najgorzej bylo z ugniataniem wartsw! Potem
przykrywala przykrywka zostawiajac szpare i po dwoch dniach
domykala i JUZ! Kapusta dochodzila, dopoki bakterii/powietrza
starczalo.

Pierz
K.T. - starannie opakowana

graham, czy razowy?